جاباما
۴۵۴۵۸۰
۱ نظر
۵۰۶۶
۱ نظر
۵۰۶۶
پ

قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

بعضی از کالاها یا ابزاری که ما از آنها استفاده کرده یا می کنیم تبدیل به خاطره می شوند. یکی از این موارد خودرو است. خودروهایی که خاطرات شاد و تلخ زندگی را برای ما تداعی می کنند، یا اینکه سوار خیلی از آنها نشده ایم. در میان خودروهای خاطره انگیز هنوز تعدادی در بین مردم معامله، می شوند.

روزنامه تماشاگران امروز: بعضی از کالاها یا ابزاری که ما از آنها استفاده کرده یا می کنیم تبدیل به خاطره می شوند. یکی از این موارد خودرو است. خودروهایی که خاطرات شاد و تلخ زندگی را برای ما تداعی می کنند، یا اینکه سوار خیلی از آنها نشده ایم. در میان خودروهای خاطره انگیز هنوز تعدادی در بین مردم معامله، می شوند. در این مطلب هشت خودرو از این دسته را به همراه قیمت معقول خدمت تان معرفی می کنیم.

پیکان
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

خودرویی که با بند ناف برخی از ما گره خورده است. خیلی از افراد با تقوف خط تولید پیکان در سال ۸۳ شمس بغض شان گرفت و برخی نیز گریستند. چه خاطراتی که از سال ۱۳۴۶ شمسی تاکنون از این خودرو در ذهن ما ایرانیان نقش نبسته است. پیکان نقصد ندارد حالا حالاها از خیابان های تهران برود و هنوز تاکسی های پیکان زرد و سبز در سطح شهر دیده می شود. قیمت مدل های ۱۳۵۳ تا ۱۳۸۱ این خودرو در بازار از ۳ تا ۶ میلیون تومان است.

فولکس ترانسپورتر (فولکس تایپ ۲)
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

در دهه های ۶۰ و ۷۰ شمسی به عنوان سرویس دانش آموزان، کارمندان و کارگران استفاده می شد. ون های امروزی به این نوع فولکس شبیه اند. فولکس ترانسپورتر مدل ۱۹۹۲ در بازار دست دوم ۳۳ تا ۳۹ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو از سال ۱۹۵۰ تاکنون تولید می شود.

جیپ صحرا
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

خودرویی که هنوز در شهرستان ها، مراتع، مناطق کوهستانی و فضاهای صعب العبور استفاده می شود. کمتر کسی پیدا می شود که از این خودرو خاطره نداشته باشد؛ به ویژه افراد شاغل در مراکز نظامی. قیمت مدل های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ این خودرو در بازار ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. جیپ صحرا در سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۱ در ایران تولید می شود.

گالانت
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

یکی از شاهکارهای برند میتسوبیشی ژاپن، گالانت است. روزگاری به عنوان یک خودروی گران قیمت و گاهی لوکس در خیابان های ایران دیده می شد. گالانت این قدر کلاس داشت که به عنوان ماشین عروس در شادی ایرانی ها سهیم بود. میتسوبیشی گالانت در سال های ۱۹۶۹ تا ۲۰۱۲ میلادی تولید می شد. قیمت مدل های ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۴ میلادی این خودرو در بازار دست دوم ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۴ میلون و ۸۰۰ هزار تومان است.

ژیان
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

متولدین دهه ۶۰ بیش از دیگر اقشار جامعه این خودرو را به خاطر «چاق و لاغر» فراموش نمی کنند. ژیان های تولید سال های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۹ شمسی در بازار از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۴ میلیون تومان قیمت دارند. این خودرو توسط کارخانه فرانسوی سیتروئن طی سال های ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰ میلادی تولید می شد.

فولکس قورباغه ای (بیتل کلاسیک)
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

یکی از خودروهای دوست داشتنی در بین متولدین سال های ۱۳۰۰ تا ۱۳۷۰ بود. این خودروی نوستالژیک در مراسم های عروسی نیز استفاده می شد و در مقطعی از زمان جزو خودروهای تشریفات و شهربانی (پلیس) بود. قیمت مدل های مختلف این خودرو در بازار حدود ۲۰ میلیون تومان است. اما خب، یکسری از فولکس ها حسابی آنتیک هستند و کلکسیونرها آن را بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان می فروشند و اعتقاد دارند که هنوز عروسک است.

بی ام و 2002 (نیوکلاس)
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

این مدل، یکی از خودروهای لوکس بی ام و است که در سال های 1962 تا 1977 میلادی تولید می شد. این خودرو قبل از انقلاب اسلامی هم در ایران وجود داشت اما در دهه 60 شمسی استفاده از آن رایج تر شد. مدل 1973 تا 1977 این خودرو در بازار از 7 تا 30 میلیون تومان خرید و فروش می شود.

مینی ماینر
قیمت ماشین های خاطره انگیز چند است؟

مگر می شود خودروی مستر بین از یاد برود. مخصوصا رنگ زرد آن که در بازار با قیمت های نجومی خرید و فروش می شد و هنوز هم زرد آن به خاطر ماشین مستر بین نایاب است. این خودرو در سال های 1959 تا 2000 میلادی تولید می شد. قیمت مینی ماینر سفید در بازار دست دوم تهران حدود 18 میلیون تومان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انتخاب های واقعا دقیقی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج