۴۵۴۷۱۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

خواندنی‌های آماری وستهم - منچستر یونایتد

منچستر یونایتد در هفته بیستم لیگ برتر یک برد ارزشمند دیگر را در زمین وستهم یونایتد جشن گرفت. نگاهی متفاوت به بازی وستهم و منچستر یونایتد از دریچه آمار و ارقام

وبسایت نود: دیدار تیم های وستهم یونایتد و منچستر یونایتد در چارچوب هفته بیستم لیگ برتر در شرایطی برگزار شد که مایک دین داور مسابقه با یک تصمیم بسیار مشکوک و اخراج سوفین فقولی در دقیقه ۱۵ بازی، جنجال به پا کرد. باز هم تعویض های خوب ژوزه مورینیو در نیمه دوم و به میدان فرستادن خوان ماتا و مارکوس رشفورد باعث شد تا جریان بازی به سود منچستر یونایتد تغییر نماید.

هر دو بازیکن تعویضی شیاطین سرخ توانستند در گل اول این تیم تأثیر مستقیم ایفا کرده و خوان ماتا پاس دریافتی از مارکوس رشفورد را تبدیل به گل کرد. زلاتان ابراهیموویچ باز هم در نقش یک گلزن ظاهر شد تا ششمین برد پیاپی منچستر یونایتد در لیگ برتر رقم بخورد.

شاگردان ژوزه مورینیو طی ۱۳ بازی اخیر در کلیه رقابت ها شکست ناپذیر بوده که بهترین رکورد شکست ناپذیری آنها پس از ۱۸ بازی بدون باخت در آوریل ۲۰۱۳ محسوب می شود. در حالی که آقای خاص بدترین شروع منچستر یونایتد طی ۲۷ سال اخیر را به نام خویش ثبت کرد، اکنون بهترین روند نتیجه گیری شیاطین سرخ در دوران «پسا فرگوسن» را نیز به نام خود نوشت.

وستهم پس از ۴ بازی پیاپی بدون باخت مقابل منچستر یونایتد در لیگ برتر، بالاخره طعم تلخ شکست را چشید. چکش ها هرگز نتوانسته اند ۵ بازی پیاپی بدون باخت در لیگ برتر را مقابل منچستر یونایتد ثبت کنند. این دو تیم طی ۲ ماه اخیر ۳ بار با یکدیگر بازی کرده که ۲ برد برای یونایتد و یک مساوی رقم خورده که زلاتان طی این ۳ بازی مقابل وستهم ۴ گل زده است.

اسلاون بیلیچ پس از رود گولیت تبدیل به دومین مربی تاریخ لیگ برتر شده که طی ۴ دیدار نخست با منچستر یونایتد شکست نخورده است. البته در این بازی اولین باخت بیلیچ مقابل شیاطین سرخ در لیگ به ثبت رسید.

منچستر یونایتد برای اولین بار از فوریه ۲۰۱۵ توانسته در ۵ بازی پیاپی بیرون خانه در لیگ برتر بدون شکست بماند. وستهم پس از ۳ برد پیاپی خانگی سرانجام طعم تلخ شکست را چشید.

اسلاون بیلیچ در این بازی مارک نوبل، آندره آیو و اندی کارول را روی نیمکت گذاشت تا مانوئل لانزینی، سوفیان فقولی و پدرو اوبیانگ به ترکیب اصلی چکش ها برگردند هر چند که فقولی فقط ۱۵ دقیقه در زمین حضور یافت.

ژوزه مورینیو در این بازی از مایکل کریک پشت سر زلاتان استفاده کرد تا مخیتاریان به سمت راست خط حمله ۳ نفره یونایتد برود. پل پوگبا نیز در سمت چپ به بازی گرفته شد. نیمکت نشینی خوان ماتا، کریس اسمالینگ و آنتونی مارسیال از نکات بارز این بازی بود. مروان فلینی نیز ۹۲۰ دقیقه روی نیمکت نشست.

۶۴% مالکیت توپ برای یونایتد، ۳۰۹ پاس سالم برای وستهم و ۶۴۲ پاس سالم برای یونایتد

وستهم در این بازی فقط ۲ شوت داخل چارچوب زد در حالی که تعداد ضربات اصابت کرده به تیر دروازه از سوی بازیکنان منچستر یونایتد، ۲ بود.

بیشترین تعداد پاس سالم در این بازی؛ مایکل کریک، پل پوگبا و مارکوس روخو به ترتیب با ۹۸، ۹۱ و ۷۴ پاس سالم

تعداد گل های زده زلاتان ابراهیموویچ در کلیه رقابت های این فصل از تعداد گل های زده بهترین گلزن منچستر یونایتد در کُل فصل پیش یعنی آنتونی مارسیال بیشتر است.

وستهم برای اولین بار در دوران مربیگری اسلاون بیلیچ ۲ باخت پیاپی و بدون گل زده را در لیگ برتر تجربه کرد.

طی دو فصل اخیر هیچ تیمی به اندازه وستهم و ساوتهمپتون کارت قرمز دریافت نکرده اند. (۸ کارت قرمز) کارت قرمز سوفیان فقولی سریع ترین کارت قرمز در فصل جاری لیگ برتر بود. مایک دین در این فصل ۱۴ کارت قرمز از جیب خود در آورده که ۶ کارت قرمز بیشتر از سایر داوران شاغل در لیگ برتر است.

خوان ماتا از روی که پیراهن منچستر یونایتد را بر تن کرده تاکنون توانسته در ۴۰ گل تیمش نقش مستقیم داشته باشد که شامل ۲۵ گل زده و ۱۵ پاس گل است. البته در همین مدت، تنها وین رونی با مشارکت مستقیم در ۴۶ گل (۲۹ گل زده و ۱۷ پاس گل)، دارای عملکردی بهتر از ماتا می باشد.

باشگاه وستهم یونایتد پس از این بازی، بابت کارت قرمز ناحق سوفیان فقولی، از اتحادیه فوتبال فرجام خواهی کرد. مایک دین داور این بازی که در مسابقه هفته نوزدهم نیز یک کارت قرمز مشکوک به نیتان ردموند مهاجم ساوتهمپتون در مسابقه با تاتنهام داده بود، به شدت در شبکه های اجتماعی مورد انتقاد قرار گرفت. شاید باورتان نشود که جدی ترین منتقد تلویزیونی مایک دین پس از این بازی گری نویل بود! اشتباهات این داور به همین جا ختم نمی شود زیرا اغلب کارشناس ها معتقدند که وی باید روس بارکلی را در دربی مرسی ساید اخراج می کرد ولی در آن صحنه نیز بدترین تصمیم را گرفت.

برخی از کارشناس ها معتقدند که مایک دین علاقه زیادی به مطرح شدن در رسانه ها دارد. جالب این که گل زلاتان نیز در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا کلکسیون افتضاحات داوری در این بازی تکمیل شود. در همین اثنا یکی از هواداران منچستر یونایتد که به برای تماشای این بازی به ورزشگاه المپیک لندن سفر کرده بود، دچار سکته منجر به مرگ شد.

در حالی که اسلاون بیلیچ گفت داور تیم او را در این بازی کُشت، ژوزه مورینیو معتقد است که یونایتد «قهرمان تصمیمات اشتباه» می باشد و تلویحاً به اشتباه های داور مسابقه اعتراف کرد. روزگاری بود که اوله گونار سولشر را ذخیره طلایی الکس فرگوسن می نامیدند ولی حالا مارکوس رشفورد ذخیره طلایی ژوزه مورینیو است.

کلیه آمار و ارقام از وبسایت رسمی مسابقات، opta و squawka مورد بهره برداری قرار گرفته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج