۴۵۴۷۴۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

متهم: قاتل نیستم، عتیقه‌ شناسم

مردی که متهم است با زور سلاح اقدام به سرقت می‌کرده و یک نفر را هم به قتل رسانده ‌است، در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش مدعی‌ شد کارشناس عتیقه است و هیچ‌کدام از اتهامات را وارد نمی‌داند.

روزنامه شرق: مردی که متهم است با زور سلاح اقدام به سرقت می‌کرده و یک نفر را هم به قتل رسانده ‌است، در جلسه رسیدگی به پرونده‌اش مدعی‌ شد کارشناس عتیقه است و هیچ‌کدام از اتهامات را وارد نمی‌داند.
یک سال قبل مردی به مأموران خبر داد جسد فردی را در یک ماشین دیده است. او گفت: من در حال عبور بودم که جسد را خون‌آلود داخل ماشین دیدم و با پلیس تماس گرفتم. زمانی که مأموران تحقیقات خود را آغاز کردند متوجه شدند مقتول با شلیک گلوله به قتل رسیده است و پوکه‌های هردو گلوله هم در محل بود. پوکه‌ها و مدارک موجود در محل در اختیار کارشناسان اسلحه قرار گرفت و آنها اعلام کردند پوکه‌ها متعلق به گلوله‌ای است که از یک سلاح کمری شلیک شده است، اما این همه یافته کارشناسان نبود، آنها گفتند در پرونده سرقتی دیگر هم مشابه این پوکه را پیدا کرده‌اند که بررسی‌های فنی نشان می‌دهد همه این گلوله‌ها از یک سلاح شلیک شده است.
به‌این‌ترتیب مأموران متوجه شدند با یک پرونده سرقت مسلحانه منجر به قتل روبه‌رو هستند. در ادامه تحقیقات، هویت مقتول مشخص شد و خانواده او اعلام کردند مقتول کامران نام‌ دارد و با ماشینش کار می‌کرده و ماشینی که جسد در آن پیدا شده هم متعلق به کامران است. آنها گفتند تلفن همراه کامران هم به سرقت رفته است.
وقتی تلفن همراه مقتول ردیابی شد، مأموران موفق به شناسایی و بازداشت متهم شدند. او که جوانی به نام سیامک است، وقتی با مدارک مأموران روبه‌رو شد، اتهام را قبول کرد و گفت: من به‌خاطر اعتیادی که داشتم، دست به سرقت می‌زدم و این قتل را هم برای اینکه پول به دست بیاورم مرتکب شدم. او همچنین اعتراف کرد در یک مورد دیگر موتور جوانی را که کرایه کرده بوده، به‌زور از او گرفته است.
پلیس در ادامه تحقیقات شاکی دوم را هم شناسایی کرد. او نیز متهم را شناسایی کرد و گفت: من به‌عنوان راننده موتور، مسافر جابه‌جا می‌کنم. متهم را هم در میدان آزادی دیدم. او گفت چندجا می‌خواهد برود و موتور من را انتخاب کرد که با هم برای انجام کارهایش برویم. آخرین‌جایی که می‌خواست برود، کوچه‌ای در غرب تهران بود. وقتی با هم به آنجا رفتیم و خیابان خلوت شد، کلتی بیرون آورد و من را تهدید کرد که موتورم را بدهم، می‌خواستم مقاومت کنم که شلیک کرد.
با اینکه موتورم نو بود، آن را رها کردم و رفتم که کشته نشوم. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران رفت. بعد از اینکه کیفرخواست خوانده شد و اولیای‌دم هم درخواست قصاص خود را مطرح کردند، متهم در جایگاه قرار گرفت. او اتهام را قبول نکرد و گفت: من هرچه در دادسرا گفته‌ام دروغ بوده است، من دست به چنین کارهایی نزده‌ام. من فرد مجرمی نیستم و کارشناس عتیقه و آثار باستانی هستم و درس این ‌کار را خوانده‌ام و اعترافاتم دروغین بوده است.

سپس وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت. او گفت: موکل من دچار بیماری روانی است و اعتیاد دارد و من درخواست دارم یک‌بار دیگر پرونده‌ موکلم در پزشکی‌قانونی مورد بررسی قرار گیرد.
با پایان جلسه رسیدگی، هیئت قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج