۴۵۴۷۶۶
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

کی‌روش پرسپولیسی‌های تیمش را اخراج کرد

خبر حیرت‌انگیز بازگرداندن پرسپولیسی‌ها از اردوی دبی به موضوع اصلی رسانه‌ها تبدیل شد. عده‌ای بر این باورند که سرمربی تیم ملی با کنار گذاشتن پرسپولیسی‌های تیمش خواسته به همه بفهماند که متکی به هیچ بازیکنی نیست و در غیاب بخش مهمی از شاکله اصلی تیمش هم می‌تواند راهی جام جهانی شود.

ایران ورزشی: خبر حیرت‌انگیز بازگرداندن پرسپولیسی‌ها از اردوی دبی به موضوع اصلی رسانه‌ها تبدیل شد. عده‌ای بر این باورند که سرمربی تیم ملی با کنار گذاشتن پرسپولیسی‌های تیمش خواسته به همه بفهماند که متکی به هیچ بازیکنی نیست و در غیاب بخش مهمی از شاکله اصلی تیمش هم می‌تواند راهی جام جهانی شود.

تعبیر دیگر این است که سرمربی تیم ملی از موضع ضعف برآمده و بر خلاف همیشه که با اصرارها و یکدندگی‌ها حرف‌هایش را به کرسی می‌نشاند، این بار در مقابل جریانی که برانکو ایوانکوویچ و شاید در خفا امیر قلعه‌نویی- در واقع مدعیان قهرمانی لیگ- علیه‌اش به راه انداخته‌اند عقب‌نشینی کرده است.

نیت کی‌روش در اخراج ملی پوشان پرسپولیسی تیمش هر چه باشد شاید نتیجه عذاب‌آوری برای تیم ملی به همراه داشته باشد. چه او با این تصمیم در موضع قدرت قرار گرفته باشد و چه در موضع ضعف، محیط و فضای تیم ملی بی‌دلیل و به واسطه اردویی که هیچ ضرورتی نداشت پرحاشیه و متلاطم شده است.
از سویی فردا مشخص نیست که اساسا کی‌روش این بازیکنانی را که برانکو ایوانکوویچ هویت اصلی تیمش می‌داند، به تیم ملی دعوت کند یا خیر؟! کی‌روش در لجبازی مسبوق به سابقه است و بارها به یاد داشته‌ایم او در مواجهه با موارد مشابه تصمیم‌هایی تند و غیر منتظره گرفته است.
شاید هم سرمربی تیم ملی درآینده با وسواس بیشتری به دعوت از بازیکنان پرسپولیس بیندیشد و بازیکنان کمتری را از تیم برانکو به تیم ملی دعوت کند که اگر این تصمیم هم اتخاذ شود، ممکن است هم ملی آسیب ببیند و هم بازیکنانی که خود را آماده رسیدن به آوردگاه جام جهانی می‌کنند.
موضوع اختلاف‌های برانکو و کی‌روش باید به هر نحو ممکن مدیریت می‌شد و مردان مسوول در حوزه تیم ملی و فدراسیون فوتبال خیلی پیش‌ترها با تصمیم‌گیران باشگاه پرسپولیس که بخش اعظمی از بازیکنانی تیم ملی را تشکیل می‌دهند در نشستی صمیمانه به اجماع و اتفاق نظر می‌رسیدند اما چنین نشد و شاید متولیان تیم ملی تصور می‌کردند که این بار هم اردوی تیم ملی بدون دردسر و بی‌هیچ حاشیه‌ای ولو بدون انجام بازی تدارکاتی به انجام خواهد رسید، غافل از اینکه برانکو ایوانکوویچ با صدای بلند اعتراض تند و صریح خود را در رسانه‌ها مطرح ساخت تا کی‌روش وارد چالشی شود که تا کنون نشده بود. واخواهی برانکو ایوانکوویچ به زمانبندی اردوی تیم ملی گرچه به زعم عده‌ای سازماندهی شده است اما بی هیچ تعارفی شکایت این بار سرمربی پرسپولیس به زمان برگزاری اردوی تیم ملی کاملا نشان از صحت و درستی است و تیم ملی نباید در این برهه راهی اردویی می‌شد که قرار نیست در آن بازی تدارکاتی مناسبی برگزار شود.
این همه تعطیلی هر قدر هم که در راستای منافع ملی کشور باشد برای باشگاه‌ها بخصوص تیم‌های مدعی شکنجه‌آور است و آنها را با چالش‌های فراوانی مواجه می‌کند. آن هم لیگی که به واسطه برگزاری بازی‌های انتخابی جام جهانی بارها به تعطیلی رفته و مربیان، وقت بسیاری از خود را معطوف به انجام تمرینات بدنسازی کرده‌اند. بازخواست رسانه‌ای کی‌روش از سوی سرمربی سابق تیم ملی که حق خود می‌داند به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال ایران مطرح شود، هر اندازه که از دیدگاه سرمربی تیم ملی و مشاورانش تلخ و پرگزند باشد نباید به این نقطه ختم شود که بازیکنان پرسپولیس بدون هیچ دلیل فنی از اردو بیرون رانده و به ایران بازگردانده شوند.
کی‌روش با این تصمیم دنبال چیست؟ آیا می‌داند که شاگردانش با این تصمیم چه حالات روحی و روانی خواهند داشت و آیا این تصمیم شخصیت آنها را خرد خواهد کرد یا خیر؟ از سویی کی‌روش دعوا را با کسی آغازکرده که اکنون سردمدار طیف عظیمی از جریان‌های فوتبال محسوب می‌شود و حمایت میلیون‌ها هوادار را نیز به دنبال دارد؛ هوادارانی که با تمام آماتور بودن‌شان تشخیص می‌دهند اردوی کنونی تیم ملی هیچ ضرورتی نداشته است.

همین هوادار بی‌شک در راستای حمایت از سرمربی تیمش به جریانی در برابر کی‌روش تبدیل می‌شود که این فضا در راستای ایجاد اتحاد و همبستگی برای تیم ملی هرگز مطلوب نیست.

سرمربی تیم ملی اگر به واقع بر برگزاری این اردو تاکید دارد و بر این باور است که اردوی امارات در راستای آماده سازی تیمش می‌توانسته مفید باشد هرگز نباید چنین تصمیم بحث‌برانگیزی می‌گرفت. او در واقع مدافع منافع تیم ملی ایران هم هست و نباید تصمیم‌هایش براساس لجاجت یا برخورد با اشخاص باشد و او در همه حال باید منفعت عمومی را بر منافع شخصی ارجح‌تر بداند. در تصمیم اخیر اما نوعی لجاجت نیز از جانب سرمربی تیم ملی به چشم می‌خورد. لجبازی با سرمربی پرسپولیس که هیچ سودی جز ایجاد حاشیه برای فوتبال ایران نخواهد داشت.
البته از این منظر هم می‌توان به جریانات اخیر نگریست که اساسا این تصمیم ناشی از بی‌اهمیتی اردوی فوق بوده است و اگر کی‌روش به واقع این اردو را مفید می‌دانست هیچ گاه 7 ملی پوش تیمش را اخراج نمی‌کرد تا تیم ملی در شرایطی قرار بگیرد که فقط 14 بازیکن در اردو داشته باشد.

به هر حال تمام این قضایا امواجی منفی را از تیم ملی به محیط بیرون ساطع می‌کند هر چند که نباید اثرگذاری بخش ستادی تیم ملی را هم در اتفاقات به وجود آمده بی‌تاثیر دانست. اینکه تیم ملی ایران مجاب به برگزاری اردو در کشوری می‌شود که انواع و اقسام کارشکنی‌ها را با ایرانی‌ها داشته نیز خود یک اصرار و تصمیم شگفت‌انگیز است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رجایی

      با سلام میخواستم به اقای تاج بگم تا کی میخواد از یه نفر که به عنوان سر مربی تیم ملی بزرگ ایران است حمایت کنه این اقا هر کاری دلش میخواد میکنه به همه توهین میکنه بسه دیگه شما راه کفاشیان رو ادامه نده مثل اینکه ایشون رئیسه شما زیر دست

    • فرشید

      کی روش داره بهانه میاره با اینکارتا ضمن اختلاف اندازی فدراسیون اخراجش کنه پول کامل بگیره بره قرارداد با افریقای جنوبی ببنده این ادم پرو شده بهتر اینم در دنیا هست

    • محمد

      واقعا کی روش مربی بزرگیه ونشون میده تصمیمش که هیچ بازیکنی براش از تیم ملی مهمترنیست..یادمون نره برانکو مربیگری رو تو تیم ملی ما یاد گرفت با آزمون وخطا فقط ایران دنبال برانکو هست تو الاتفاق عربستان هم اخراج شد..

    • علی

      برانکو در سه کشور مختلف قهرمان شده با تیم ملی راحت رفت جام جهانی ، سوم جام ملت ها شده قهرمان بوسان شده اونم تو خاک کره ایران را تا رنکینگ 17 جهان برده پس این دوستون چی میگه؟!

    • خاسر

      چرااینقدربدبرداشت میکنید هدف کی روش تقویت تیم پرسپولیس بوده واتفاقا کارخوبی هم کردالان پرسپولیس فرصت کافی برای هماهنگ شدن دارد ان شالله تیم پرسپولیس تیم عربستان راببرد وتیم ملی هم تیم قدرتمندقطررا ،این خبرگزاریها بدتر از همه هستندوبااین دوپهلو صحبت کردنها بیشتر بین مردم خصوصا طرفداران تیم ملی وپرسپولیس اختلاف میندازندوازاب گل الودماهی می گیرند

    • are

      ایران که همیش پرسپولیس نیسس..
      برانکو عددی نیس

    • احسان

      آقای کیروش میگن بازیکنان پرسپولیس دعوت نمی کنم .کریم انصاریفرد و میلاد محمدی و سوشا مکانی .آزمون و قوچان نژاد و خیلی های دیگه پرسپولیسی هستند اینو بفهم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج