۴۵۵۰۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

با ۹ محقق خبرساز جهان در سال ۲۰۱۶ آشنا شوید

مجله ی معتبر Nature در تازه ترین شماره خود با نگاهی به دستاوردهای شاخص علم و فناوری در سال ۲۰۱۶ به معرفی محققانی پرداخته است که توانسته اند تاثیر گذار باشند.

وب‌سایت کلیک - زینب یزدانبخش: مجله ی معتبر Nature در تازه ترین شماره خود با نگاهی به دستاوردهای شاخص علم و فناوری در سال ۲۰۱۶ به معرفی محققانی پرداخته است که توانسته اند تاثیر گذار باشند.
صحنه ی پرتلاطم علم دنیا همیشه در تصرف محققانی بوده اند که توانستند با تکیه بر دانش و فناوری به کشفیات جدید بپردازند که آینده ی علمی و یا شاید حیات بشر بدان وابسته بوده است، سال ۲۰۱۶ سالی مهیج برای دانشمندان از سرتاسر جهان بوده است، از رمزگشایی ویروس زیکا تا شناسایی امواج گرانشی در فیزیک همه و همه از دستاوردهای علمی بشری بوده اند و توانسته اند جواب معماهای بسیاری را بیابند. در این مقاله درصدد معرفی ۸ محقق خبرساز در سال ۲۰۱۶ هستیم.
با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۱-گابریلا گونزالس یکی از فیزیکدانان برجسته است که به موضوع امواج گرانشی که یکی از جذاب ترین پدیده های طبیعی در علم فیزیک است پرداخته است. دستاوردهای ور در سال ۲۰۱۶ پرسر و صدا شد. او در سمت رهبری یک هزار محقق از سراسر جهان در صدد توضیح یکی از بنیادی ترین اصول فیزیک برآمد. نتایج تلاش های این گروه بزرگکه در رأس آنها گابریلا گونزالس قرار داست شناسایی نخستین نشانه های مستقیم از وجود امواج گرانشی بود، و این امواج همان امواجی بودندکه دانشمندان بسیاری از مدتها پیش و اگر دقیقتر گفته شود از زمان انیشتین به دنبال آن بودند.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۲-دمیس هاسابیس از جمله دانشمندان خبرساز سال ۲۰۱۶ بود که توانست در عرصه هوش مصنوعی پیشرفتهای چشمگیری حاصل کند. وی که یکی از بنیانگذاران شرکت DeepMind محسوب می شود توانسته نشان دهد که در آینده ای نه چندان دور هوش مصنوعی تا آن حد پیشرفت کرده و وارد زندگی بشر می شود که بخش قابل توجهی از امور را در دست خواهد گرفت. بی دلیل نیست که گوگل او را یکی از مغزهای برتر عصر حاضر می داند.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۳- تری هاگس کسی بود که در نخستین روزهای سال ۲۰۱۶ راهی صخره های مرجانی Great Barrier شد و با انجام مطالعاتی دقیق زنگ خطر نابودی بزرگترین صخره های مرجانی جهان را به صدا درآورد. لازم به ذکر است که صخره های مرجانی Great Barrier که در اطراف استرالیا واقع شده اند یکی از قربانیان اصلی گرمایش زمین و تغییرات جوی محسوب می شوند. تحقیقات این دانشمند برجسته نشان داد که این صخره های مرجانی به سرعت در حال سفید شدن هستند و لازم است که بدانید که سفید شدن این ساختارهای زنده به معنای مرگ آنهاست.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۴- گاس ولدرز کسی استت که لقب «ناجی دنیا» را با خود یدک می کشد، او که یک شیمیدان اتمسفرشناس است توانست با روشنگریهای لازم دنیا را از تولید و استفاده از ترکیب بسیار خطرناک HFC منع کند. HFC یک ترکیب شیمیایی است که به طور گسترده در سیستمهای تهویه مورد استفاده قرار می گیرد اما وقتی این ترکیب وارد هوا و اتمسفر می شوند به یکی از مخرب ترین عوامل در زمین تبدیل می شود. او توانست در نشست جهانی که در روواندا برگزار شد توجه جهانیان را به این واقعیت معطوف کرد.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۵-سلنا تورچی در بحبوحه ی یک فاجعه توانست کاری بزرگ را انجام دهد، او محققی است که در سال ۲۰۱۶ که از یکی از پرالتهاب ترین دورانها در علم پزشکی به سبب شیوع ویروس زیکا است . شجاعانه راهی نواحی جنگلی برزیل شدد تا معمای ویروس زیکا را حل کند.
شیوع ویروس زیکا در سال ۲۰۱۶ در در برزیل و در ادامه سرایت آن به آمریکا و چند کشور دیگر نگرانی های گسترده ای را در پی داشت. همانظور که می دانید این بحران تا بدان جا پیش رفت که بسیاری به دنبال به تعویق افتادن برگزاری المپیک ریو بودند. سلناتورچی که محققی باشهامت و شجاع است کی از پیشگامان رمزگشایی از زیکا محسوب می شود و دولت برزیل حساب ویژه ای روی مطالعات این محقق باز کرده است.

۶-الکساندرا الباکیان اکنون چهره ای شناخته شده در دنیاست، این دانشجوی جوان اهل قزاقستان با راه اندازی یک وبسایت متفاوت توانست به یک چهره خبرساز در سال ۲۰۱۶ تبدیل شد. او وبسایت Sci-Hub را با این هدف راه اندازی کرد که مقالات علمی و پروژه های شاخص دانشمندان برتر دنیا را به رایگان منتشر کرده و در اختیار علاقمندان قرار دهد. او خود روزگاری برای دستیابی به مقالات علمی چاره ای جز پرداخت پول نداشت. فکر ایجاد تغییری در این روند او را به راهی کشاند که حالا هم طرفداران زیادی دارد و همزمان منتقدان چشمگیر. در این وبسایت حدود ۶۰ میلیون مقاله وجود دارد و گفته می شود در سال ۲۰۱۶ حدود ۷۵ میلیون بار از آن دانلود شده است.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۷-کوین اسولت زیست شناسانی است که توانسته است با پروژه تحقیقاتی اش در دنیای جانوران نشان دهد که برنامه های زیادی برای کشف فرآیند تکاملی آنها دارد. تنها یک سال از راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی اش در Media Lab ماساچوست واقع در کمبریج می گذرد و او با توسعه تحقیقات ژنتیکی خود نشان داده که می توان با دستکاری در برخی جانوران خطرناک نظیر مالاریا، نسخه بی خطر آنها را تولید کرد.
با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۸- ژولم آنگلادا اسکوت یک منجم تاریخی قلمداد می شود . او سال گذشته موفق به شناسایی نزدیکترین سیاره در خارج از منظومه شمسی شد. این سیاره که در حد و اندازه زمین بوده و در سیستم ستاره ای Proxima Centauri قرار دارد تنها در فاصله ۴٫۲ سال نوری از خورشید واقع شده است. به باور اخترشناسان ژولم ر یک شکارچی قهار سیاره است.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید

۹ - جان ژانگ در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۶ توانست دنیا را مبهوت یافته جدیدش در علم پزشکی و درمان ناباروری کرد. این محقق نشان داد که با ترکیب بحث برانگیز DNA سه انسان می توان کودک نوزادی تولید کرد. البته باید این را گفت که تحقیقات این محقق از ابعاد اخلاقی با واکنشهای منفی زیادی روبرو شده و در عین حال برخی محققان نیز کار وی را مورد ستایش قرار داده اند. این محقق برای اینکه با ممنوعیت از سوی آمریکا مواجه نشود، مطالعاتش را در کلینیکی واقع در مکزیک انجام داد. او اکنون یکی از محققان خبرساز در زمینه درمان ناباروری محسوب می شود.

با 9 محقق خبرساز جهان در سال 2016 آشنا شوید
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج