۴۵۵۱۰۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

Forza Horizon ۳؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب

قطعا مجموعه بی نظیر Forza یکی از بهترین عناوین ویدیویی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان به حساب می آید. این مجموعه که به تنوع ماشین ها و محیط های شگفت انگیز خود مشهور است، همیشه مسابقاتی را در پیست های رانندگی برای بازیکنان به ارمغان می آورد!

وب‌سایت کلیک - حمید توحیدلو: قطعا مجموعه بی نظیر Forza یکی از بهترین عناوین ویدیویی کنسول ایکس باکس ۳۶۰ و ایکس باکس وان به حساب می آید. این مجموعه که به تنوع ماشین ها و محیط های شگفت انگیز خود مشهور است، همیشه مسابقاتی را در پیست های رانندگی برای بازیکنان به ارمغان می آورد! ماشین هایی که در هیچ بازی ویدیویی مسابقه ای قادر به مشاهده آن نبودیم.
چیزی که شاید چندان به مذاق بازیکنان این سری خوش نمی آمد، مسابقات پیستی آن بود که بازیکنان از مسابقه دادن در محیط هایی همچون جاده، شهر، کویر و… محروم بودند. اما در دوران افول شدید محبوبیت و عملکرد سری نید فور اسپید، کمپانی مایکروسافت با همکاری استودیوی بازی سازی ترن ۱۰ و پلی گراند گیمز، سری جداگانه ای از مجموعه فورزا تحت عنوان فورزا هورایزن معرفی کردند!
Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
نسخه اول بازی Forza Horizon که در سال میلادی ۲۰۱۲ برای کنسول ایکس باکس ۳۶۰ عرضه شد، در میان بازیکنان به قدری محبوب شد تا سازندگان به فکر توسعه و ساخت نسخه های بعدی فرانچایز Horizon افتادند. فورزا هورایزن ۱ معنای جدیدی از عناوین مسابقه ای و جهان باز (Open-World) را برای ما توصیف کرد و در زمانی که سری محبوب نید فور اسپید همچنان به روند تکراری خود ادامه می داد، از فرصت استفاده کرد و از همان ابتدا، نظر تمامی بازیکنان و منتقدان را به خود جلب کرد.

همان طور که اطلاع دارید، نسخه دوم مجوعه فورزا هورایزن نیز در سال میلادی ۲۰۱۴ برای دو کنسول ایکس باکس وان و ایکس باکس ۳۶۰ منتشر شد و بازیکنان را به محیط های خیره کننده جنوب فرانسه و شمال ایتالیا برد! پیشرفت های نسخه دوم بازی نسبت به نسخه اول خود، به قدری زیاد بود که تغییرات ایجاد شده در بازی، کاملا مشاهده می شد. استودیوی پلی گراند گیمز در ساخت بازی Forza Horizon ۲ واقعا کم نذاشت به طوری که در زمان انتشار بازی، مشتاقانه منتظر پروژه بعدی بازی ماندیم. حال کمپانی مایکروسافت در کنفرانس رسمی رویداد E۳ ۲۰۱۶، با انتشار ویدیویی از نسخه سوم بازی فورزا هورایزن، رسما از این عنوان ویدیویی معرفی کرد. این تریلر مناظر فوق العاده ای از استرالیا را به نمایش گذاشته بود! از خط ساحل طلایی تا جنگل های سرسبز این کشور! این موقع، تازه متوجه شدیم مناطق بهتری از جنوب فرانسه و شمال ایتالیا نیز وجود دارد و انتخاب کشور استرالیا و مناطق متنوع و خارق العاده آن، انتخاب هوشمندانه و مبتکرانه ای از سوی استودیوی پلی گراند گیمز به شمار می رود.

خب بگذارید از همان ابتدای بازی شروع کنیم! زمانی که شما برای اولین بار وارد بازی می شوید، پشت یک لامبورگینی خشمگین و غول آسا نشسته اید و اولین مسابقه خود را آغاز می کنید. کافیست پدال گاز این ابر ماشین را تا آخر فشار دهید و ضمن لذت از شتاب خودرو، صدای غرش گاو وحشی ایتالیا را بشنوید! همچنان که غرق در عظمت این خودرو ایتالیایی هستید، ناگهان محیط بازی نظر شما را به خود جلب می کند! محیطی که با تمام جرات می توان گفت در هیچ بازی مسابقه ای مشابه آن را ندیدیم. در همین لحظه است که شما این اثر خارق العاده استودیوی پلی گراند گیمز را تحسین می کنید و لقب "بهترین" را به فورزا هورایزن ۳ نسبت می دهید! آری! Forza Horizon ۳ واقعا بی نقص و جذاب است.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
عرضه اولین نسخه از فرانچایز Forza Horizon برای پلتفرم رایانه شخصی و پشتیبانی از قابلیت کراس پلتفرم

اولین و بزرگ ترین تفاوت میان نسخه دوم و سوم بازی فورزا هورایزن، عرضه بازی برای پلتفرم رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل مایکروسافت ویندوز ۱۰ است. کمپانی مایکروسافت در اوایل سال میلادی جاری، از سیاست های جدید خود صحبت کرد که در این میان، گویا رموندی ها قصد دارند که کنسول ایکس باکس وان و پلتفرم رایانه شخصی (ویندوز ۱۰) را با یکدیگر متحد کنند. این امر چندان هم عجیب نیست چرا که صاحب سیستم عامل ویندوز ۱۰، شرکت بزرگ مایکروسافت است و سود حاصل از فروش عناوین ویدیویی همچنان به جیب رموندی ها می رود! مایکروسافت در کنفرانس رسمی مراسم E3 2016، از نرم افزار جدیدی با نام Xbox Play Anywhere رونمایی کرد که به کمک این نرم افزار جذاب، تمامی بازیکنان می توانند عناوین ویدیویی انحصاری کنسول ایکس باکس وان را بر روی ویندوز ۱۰ اجرا کنند. همچنین در صورت خرید نسخه دیجیتالی بازی، نسخه پلتفرم دیگر نیز به صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار می گیرد و تمامی سیوها، امتیازات، مراحل، تنظیمات و… بر روی حساب کاربری Xbox Cloud ذخیره می شوند. بدین ترتیب، اگر بازی Forza Horizon 3 را در ایکس باکس وان تجربه می کنید، قادر هستید که در اواسط این بازی، پلتفرم خود را تغییر داده و ادامه بازی را بر روی رایانه شخصی خود تجربه کنید!

ضمن عرضه بازی Forza Horizon 3 بر روی دو پلتفرم ایکس باکس وان و رایانه شخصی (ویندوز ۱۰)، کمپانی مایکروسافت با همکاری استودیوی پلی گراند گیمز، این عنوان ویدیویی بی نظیر را از قابلیت Cross Platform محروم نساختند! به عبارت دیگر، بازیکنان در انتخاب حریف خود هیچ گونه محدویدیتی ندارند و می توانند با بازیکنان پلتفرم دیگر نیز به اجرای بازی بپردازند و مسابقات چالش برانگیزی را تجربه کنند. همین امر باعث می شود که تعداد بازیکنان آنلاین افزایش یافته و سرورهای بازی، در تمامی ساعات روز و شب، شلوغ بمانند. بنابراین، اگر نصف شب هم هوس فورزا کردید، بخش آنلاین بازی همچنان جذاب و هیجان انگیز به نظر خواهد رسید.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
گیم پلی روان، جنجالی و هیجان انگیز

بر خلاف تمامی بازی های مسابقه ای که شما در ابتدا یک راننده تازه کار هستید و به تدریج به استعدادهای شما اضافه می شود، پلی گراند گیمز یه تغییر اساسی ای در بازی فورزا هورایزن ۳ ایجاد کرده است! در این عنوان، شما دیگر یک راننده بی تجربه نیستید بلکه این شمایید که ریاست فستیوال را به دست گرفته اید. همین تغییر اساسی، باعث شده که حق انتخاب و تصمیم گیری بازیکنان بیشتر از گذشته شود و همه قوانین را با توجه به سلیقه خود تنظیم کنید. قبل از برگزاری مسابقات، این امکان فراهم شده تا شرایط آب و هوایی و زمان مسابقات را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید. اگر برای شما مسابقه در حین شب های بارانی جذابیت دارد، می توانید ساعت برگزاری مسابقات و شرایط جوی را دقیقا مطابق میل خود انتخاب کنید.

اگر شما یک راننده تازه کار هستید و تا به حال چندان به سمت مسابقات ماشینی و سری فورزا نرفته اید، می توانید درجه سختی بازی را کاهش دهید. درجه های سختی متنوعی در بازی تعبیه شدند تا هر نوع راننده ای از بازی فورزا هورایزن ۳ نهایت لذت را ببرد. در آسان ترین درجه سختی، بازی به صورت اتوماتیک و خودکار دنده را تعویض می کند و در پیچ های خطرناک نیز به میزان درستی ترمز خواهد کرد. اگرچه در این صورت تنها کاری که باید انجام دهید، فشار پدال گاز است اما باز هم از جذابیت بازی کاسته نمی شود.
ممکن است شما یک راننده ماهری هستید و خواهان تجربه یک مسابقه واقعی و چالش برانگیزی باشید! در این صورت، به راحتی درجه سختی بازی را افزایش دهید و گیربکس خودرو خود را به حالت دنده ای تغییر دهید. حال تصمیمات شما به شدت به روند مسابقه تاثیر می گذارد و با کوچک ترین خطایی، ممکن است مقام اول مسابقه و جایزه آن را از دست بدهید. در این درجه سختی، میزان زمانی که پدال ترمز را تا آخر فشار می دهید، از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اگر به درستی ترمز نکنید، بازیکنان دیگر از شما پیشی می گیرند.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب

حالت شبیه ساز آسیب خودرو که حرفی برای گفتن ندارد! با فعال کردن این قابلیت ویژه، با تصادفات کوچک و برخوردهای جزئی، ماشین شما تغییر شکل می دهد و به مکانیک آن تاثیر به سزایی می گذارد. اگرچه یکی از بهترین و لذت بخش ترین کارها در بازی فورزا هورایزن ۳، پرش از سکوها و تپه هاست که با توجه به فعال سازی حالت شبیه ساز آسیب خودرو، ماشین شما آسیب های جدی را به خود خواهد دید. به همین خاطر، این حالت چندان هم مورد کار آمد نخواهد بود و شاید اعصاب شما را هم کمی بهم بریزد. اما این قابلیت اجباری نیست و به راحتی می توانید آن را غیرفعال کنید و با خیال راحت، از سکوها و تپه ها بپرید.

استودیوی بازی سازی ترن ۱۰ برای اولین بار در نسخه پنجم مجموعه فورزا موتور اسپورت، از درایوآتور های هوشمند رونمایی کرد. درایوآتورهای بازی به خوبی نحوه رانندگی دوستان شما را آنالیز می کنند و در بخش های تک نفره بازی (زمانی که به اینترنت متصل نیستید)، عملکردی همانند هوش رایانه ندارند و دقیقا رانندگی ای مشابه رانندگی دوستان شما دارند. هر بار که آنلاین می شوید و به سرورهای بازی متصل می شوید، درایوآتورها به صورت خودکار بروز رسانی شده و در حساب کاربری Xbox Cloud ذخیره می شوند. همین امر باعث شده تا بخش تک نفره بازی خسته کننده به نظر نرسد و مسابقات آن همچنان چالش برانگیز و هیجان آور باشد.

از آنجا که شما رئیس این فستیوال بزرگ هستید، با شکست درایورآتورها، می توانید ۴ نفر از آن ها را استخدام کنید تا برایتان مسابقه دهند و پول جمع آوری کنند. هرچقدر درایورآتورهای قدرتمندتری را شکست دهید، قطعا پول بیشتری به دست می آورید چرا که در مسابقات ماشینی میان سایر درایورآتورها پیروز خواهند شد.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
هر نوع مسابقه ای که فکرش را بکنید، در فورزا هورایزن ۳ پیدا خواهید کرد…

از درایوآتورها که بگذریم، به مسابقات بسیار متنوع بازی فورزا هورایزن ۳ می رسیم. پلی گراند گیمز واقعا در طراحی مسابقات بازی کم کاری نکرده و ما شاهد تنوع بی نظیری از مسابقات بازی هستیم. از مسابقات معمولی هر بازی ماشینی گرفته تا مسابقه با قطار و هواپیماها که شما را به چالش می کشاند. با وجود محیط بسیار بزرگ استرالیا، تعداد مسابقات بازی به قدری زیاد هست که در هر مکان، می توانید وارد مسابقه جنجالی جدیدی شوید. البته شاید تصور کنید که تعداد بالای مسابقات، شاید خسته کننده به نظر برسند اما مسابقات ماشینی به قدری متنوع هستند که هرگز احساس خسته کننده به نظر نخواهند آمد.

مسابقات Show Case و باکت لیست ها هم یکی از نوآوری های سری فورزا هورایزن به شمار می رود. نبرها ماشین های سوپر اسپرت با هواپیماها، قطارها، هلی کوپترها و قایق ها لحظات شیرینی را برای شما به ارمغان می آورند. در طرفی دیگر، مسابقات دریفت، آفرود و رکورد سرعت شما و دوستانتان را به چالش می کشاند چرا که تمامی رکوردهای بازیکنان و دوستانتان در سرورهای بازی ثبت شده و شما برای شکستن رکورد سایر بازیکنان، باید تلاش و دوباره تلاش کنید. رکورد سرعت و رکورد زمان یکی دیگر از بخش های سرگرم کننده بازی به حساب می آید چرا که به راحتی شما را برای چندین ساعت به خود مشغول می کند.

البته بازی فورزا هورایزن ۳ یک بازی جهان باز است و لزومی ندارد که شما همیشه به فکر برگزاری مسابقه باشید! سازندگان برای ساخت محیط این عنوان ویدیویی، از بهترین و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده کردند تا محیط های گوناگون و متنوعی را در بازی طراحی کنند. نظر شما چیست که در یک روز آفتابی، به جنگل های سرسبز استرالیا سفر کرده و به آرامی رانندگی کنید. یا به سمت خط ساحلی رفته و از تپه های شنی و سکوها بپرید و امتیاز کسب کنید. سازندگان آنقدر محیط بازی را سرگرم کننده طراحی کردند تا کمی از فضای مسابقاتی بازی دور شوید و در جای جای محیط بازی به گشت و گذار بپردازید.

سیستم جایزه و Skill Shop قابلیت های جدیدی را به بازی و شما اضافه می کند. با پیروزی در برخی از مسابقات و شکستن رکورد سایر بازیکنان، امتیازاتی به شما اعطا می شود که با کمک آن می توانید اختیارات ریاست خود را بیشتر کنید. البته این تمام ماجرا نیست چرا که در بخش Skill Shop قابلیت های زیادی از جمله عکس برداری به کمک پهپاد و… وجود دارد که برای دستیابی به آن ها، باید و باید بازی کنید. با آزاد سازی قابلیت عکس برداری، ماشین دوست داشتنی خود را پارک کنید و از محیط تماشایی استرالیا عکس بگیرید. شایان به ذکر است تمامی تصاویر گرفته در فضای ابری حساب کاربری ایکس باکس شما ذخیره می شوند.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
تنوع باورنکردنی ماشین های سوپراسپرت، کلاسیک، لوکس اروپایی، آسیایی و اروپایی

بازی Forza Horizon 3 یک عنوان ماشینی و مسابقه است و به همین خاطر، ماشین ها پایه و اساس بازی را تشکیل می دهند. اگر تا به حال نسخه ای از سری فورزا را تجربه کرده باشید، حتما اطلاعات کاملی از تنوع ماشین ها و کیفیت طراحی آن ها دارید. همان طور که در ابتدای نقد و بررسی اشاره کردیم، یکی از دلایل موفقیت چشم گیر سری Forza، ماشین های مسابقه ای بسیار زیاد آن است که به راحتی می توان گفت تمامی ماشین های آلمانی، فرانسوی، انگلستانی، ایتالیایی، آمریکایی و ژاپنی با سبک قدیمی، جدید و سوپر اسپورت در این بازی حضور دارند. کافیست پول مورد نیاز ماشین مورد علاقه خود را جمع کنید و سپس کشور استرالیا را با ماشین اسپورت، لوکس و کلاسیک خود زیر و رو کنید!

وجود بیش از ۳۵۰ ماشین به خوبی تمامی سلیقه بازیکنان را پوشش می دهد. اگر هوس رانندگی گاوهای وحشی ایتالیایی کرده و یا به دنبال ماشین های لوکس و مسابقه ای آلمانی هستید، کافیست به گاراژ خود مراجعه کنید. البته گاراژها تنها برای خرید ماشین در نظر گرفته نشده اند و شما با مراجعه به گاراژها، می توانید طراحی داخلی و اطلاعات موتور هر ماشینی را مشاهده کنید. سپس به بودجه خود یه نگاهی انداخته و در صورت رضایت، ماشین جدید خود را خریداری کنید. تنوع بی نظیر ماشین ها باعث شده تا هرگز از رانندگی خود خسته نشوید و همیشه به دنبال خرید یک ماشین قدرتمند و بهتر باشید! البته توجه داشته باشید که تمامی ماشین های درون بازی قابل خریداری نیستند و برخی از آن ها تنها به صورت هدیه به بازیکنان اعطا می شوند. اگر شخصی را در حال رانندگی یک لامبورگینی خشمگین دیدید، پیشنهاد می کنیم که یک مسابقه ای اجمالی برگزار کنید چرا که اگر پیروز مسابقه شوید، ضمن دریافت امتیاز، صاحب یک شاهکار ایتالیایی خواهید شد!

یکی بخش های بسیار جذاب بازی Action House نام دارد. در این بخش، بازیکنان سراسر جهان قادر هستند که ماشین های خود را با قیمت های مختلفی به فروش برساند. ممکن است عاشق و شیفته ماشین دوستتان شده اید و برای داشتن آن، حاضرید پول زیادی هم پرداخت کنید. در این صورت، با مراجعه به این بخش، می توانید ماشین مورد علاقه خود را با قیمت های متنوعی خریداری کنید و سپس صاحب آن شوید. قابلیت داد و ستد ماشین، بدون شک جذابیت بازی را دو چندان کرده است. اگر به دنبال خرید ماشین دست دوم و کارکرده هستید، حتما به بخش اکشن هوز نیم نگاهی بیاندازید.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
شاید شما هم مثل بسیاری از بازیکنان حال و حوصله کسب پول و امتیاز را ندارید و از همان ابتدا، قصد رانندگی یک ماشین تمام عیار را در سر دارید. به لطف وجود پول های درون بازی، سازندگان این امکان را هم فراهم کردند تا به کمک شانس ها و پول های دورن بازی، از همان ابتدای بازی سوار بر ماشین مورد علاقه خود شوید و با دوستانتان به رقابت بپردازید.

از تنوع و خرید ماشین های بازی فورزا هورایزن ۳ که بگذریم، به بخش شخصی سازی آن ها می رسیم. بخش شخصی سازی ماشین ها نسبت به نسخه پیشین دست خوش تغییراتی شده است. خوشبختانه بخش شخصی سازی بازی حرفی برای گفتن ندارد و در یک کلام، بی نظیر است! در این بخش همه چیز ماشین از جمله رنگ بدنه، طرح های بدنه، نوع لاستیک، رینگ ها، رنگ شیشه ها، رنگ آینه ها، موتور، سیستم شتاب، هندلینگ، سیستم ترمز و هر چیزی که فکرش را که می کنید، قابل شخصی سازی و دست کاری هستند.
حتی بوق و پلاک ماشین ها هم بسته به سلیقه بازیکنان قابل تغییر است! به عنوان مثال، نام خود را در پلاک ماشین درج کنید تا دوستانتان به راحتی شما را در این دنیای بزرگ استرالیا پیدا کنند. شاید چندان حوصله وقت گذاشتن روی ظاهر ماشین خود را نداشته باشید. در این صورت بخش جالبی در بازی تعبیه شده تا از طرح های ماشین های دیگر که توسط سایر بازیکنان به نمایش گذاشته شده است، استفاده کنید. بازیکنان در دنیای فورزا هورایزن می توانند طرح های منحصر به فرد و شخصی خود را با سایر بازیکنان به اشتراک بگذارند تا به آن دسته از بازیکنانی که حال و حوصله طراحی ندارند، کمک به سزایی کرده باشند.

این روزاها گوش فرا دادن به موسیقی در حین رانندگی، یکی از عادات رانندگی به حساب می آید و عدم پخش موسیقی، شاید جذابیت رانندگی را کاهش می دهد. سازندگان به لطف قراردادهایی که با خوانندگان شناخته شده تنظیم کردند، ۸ ایستگاه رادیویی گوناگون را در ماشین ها قرار داده اند که در این ایستگاه های رادیویی، موسیقی های متنوعی از جمله پاپ، راک، رپ، جاز و… قابل پخش می باشند. البته به دلیل تنوع بی شمار موسیقی ها، ممکن است موسیقی های درون بازی مورد پسند شما نباشند. به لطف نرم افزار Groove Music رموندی ها، شما به راحتی می توانید موسیقی مورد نظر خود را در بخش تک نفره بازی پخش کرده و از رانندگی خود نهایت لذت را ببرید.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
محیط بازی هر بازیکنی را شگفت زده می کند!

محیط بازی نسبت به نسخه دوم، چیزی در حدود ۲ برابر بزرگ تر شده و شما از جنوب فرانسه (محیط بازی فورزا هورایزن ۲) به کشور پهناور استرالیا سفر می کنید. کشوری که همه نوع شرایط آب و هوا و پوشش گیاهی در آن مشاهده می شود. از جنگل های سرسبز با درخت های تنومند گرفته تا خط ساحلی فوق العاده، منطقه شهری خیره کننده و دشت و کویر های بی آب و علف! پلی گراند گیمز، محیط بازی فروزا هورایزن ۳ را کاملا پویا و دینامیک طراحی کرده به طوری که پس از طی یک روز آفتابی، غروب خورشید و شب های پرستاره واقعا لذت بخش هستند. شرایط آب و هوایی و افکت های طبیعی بارانی هم جذابیت مسابقات را افزایش می دهند. هنگامی که در یک شب بارانی مسابقه می دهید، افکت های زیبای باران به کمک چراغ های ماشین شما به خوبی قابل مشاهده هستند و ضمن خیس ساختن مسیر، صفحه نمایش شما را هم تر می کنند!

استودیوی پلی گراند گیمز برای طراحی محیط استرالیا دست به هر کاری زده تا محیطی خارق العاده و خیره کننده ای را به دست بازیکنان و طرفداران سری فورزا برساند! ابرهای دیدنی، خورشید درخشان، غروب آفتاب و آسمانی پرستاره، همه و همه دست به دست هم دادند که گه گداری محو آسمان بازی شویم.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
محو جزئیات و طراحی محیط و ماشین ها شوید…

گرافیک فنی و گرافیک بصری هر عنوان ویدیویی، از اهمیت بالایی برخوردار است. محیط های متنوع و زیبای استرالیا در کنار مسابقات هیجان انگیز و تنوع بی شمار ماشین های آن، همگی در نوع خود عالی به حساب می آیند اما چیزی که بازی فورزا هورایزن ۳ را به یک شاهکار تبدیل کرده است، گرافیک بی نقص آن است. تصور کنید که تمامی ماشین ها و محیط بازی با کیفیت کمی طراحی شده باشند. در این صورت، نمی توانیم لقب "بهترین" را به آن بازی نسبت دهیم. استودیوی پلی گراند گیمز به پاس تجربه کافی در زمینه ساخت عناوین ویدیویی ریسینگ، در کنار تمامی نقاط مثبت، چه گرافیک فنی و چه گرافیک بصری بازی را به بهترین شکل ممکن طراحی کرده است. با جرات می توان گفت که گرافیک فنی و بصری بازی دست تمامی رقیبان را از پشت بسته و شما شاهد یک شاهکار به تمام عیار هستید! نسخه ایکس باکس وان بازی با فریم ریت ثابت ۳۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود که در طول بازی، شاهد هیچ گونه افت فریم نخواهید بود.
این در حالی است که دارندگان نسخه رایانه های شخصی قادر هستند که بازی فورزا هورایزن ۳ را با فریم ریت آزاد ۶۰ (فریم بر ثانیه) و با رزولوشن ۴K اجرا کنند. این عنوان ویدیویی جز اولین عناوین ویدیویی به شمار می رود که از قابلیت HDR پشتیبانی می کند و تصاویر و صحنه های خارق العاده ای را به نمایش می گذارد. بنابراین، اگر سیستم رایانه شخصی شما توان اجرای عناوین ویدیویی با کیفیت را دارد، بهتر است این عنوان در پلتفرم رایانه شخصی تجربه کنید چرا که میزان فریم ریت بازی در این پلتفرم دو برابر می باشد و به همین علت، کیفیت و گرافیک محیط بهتر به نمایش گذاشته خواهد شد.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب
ترکیب بخش تک نفره و چند نفره بازی به لطف قابلیت های جدید

بخش تک نفره و چند نفره (مولتی پلیر) بازی نسبت به نسخه های گذشته بهبود یافته و تجربه دلشینی را برای شما به ارمغان می آورد. سرورهای بخش چند نفره بازی عملکرد بسیار خوبی دارند اما هر از گاهی با مشکلاتی از جمله عملکرد و پاسخ دهی سرورها مواجه خواهید شد که قطعا با انتشار بروز رسانی های مختلف، این مشکل برطرف می شود. در بخش تک نفره بازی، امکان برگزاری مسابقات به صورت گروهی (CO-OP) وجود دارد و شما به صورت آفلاین هم می توانید با دوستان خود بازی کنید.

در کنار مسابقات معمولی و ویژه، بخش آنلاین بازی قابلیتی از جمله ثبت رکورد زمان و سرعت را نیز داراست که به کمک این قابلیت، چالش های هیجان انگیزی میان شما و دوستان به وجود می آید. قابلیت ثبت رکورد، بدون شک شما را ساعت ها سرگرم خود می کند چرا که برای شکست رکورد دوستان خود، تلاش مضاعف نیاز است. اما مسابقات بخش آنلاین تنها به مسابقات معمولی، شو کیس، باکت لیست، دریفت، آفرود و ثبت رکوردهای چالش برانگیز ختم نمی شود. رویدادی نیز تحت عنوان آنلاین ادونچر (Online Adventure) در بخش چند نفره (آنلاین) بازی قرار داده شده که در این رویداد، ۱۲ بازیکن سراسر جهان به رقابت و مسابقه می پردازند که در انتها، امتیازات و پول های وسوسه انگیزی به برندگان آن اعطا می شود.

Forza Horizon 3؛ یک بازی بی‌نقص و جذاب

جمع بندی و خلاصه:

Forza Horizon ۳ عملکرد شگفت انگیزی از خود به نمایش گذاشت و بدون هیچ شک و تردیدی می توان این عنوان را جز بهترین عناوین ویدیویی ریسینگ تاریخ دانست. علی رغم عملکرد فوق العاده نسخه دوم فرانچایز فورزا هورایزن، نسخه سوم این بازی پیشرفت های چشم گیری داشته است. طراحی خارق العاده محیط های متنوع کشور استرالیا و افزایش دو برابری نقشه بازی، به همراه تعداد و گوناگوی سبک های مسابقات از نقاط مثبت و قوت بازی به شمار می روند.
به علاوه، حضور بیش از ۳۵۰ ماشین کلاسیک، اسپرت، مدرن و لوکس با قابلیت شخصی سازی کامل آن ها، باعث شده تا به راحتی لقب "بهترین" بازی ریسینگ نسل هشتم را به Forza Horizon ۳ نسبت دهیم! استودیوی پلی گراند گیمز محصولی را تولید و عرضه کرده است که بازیکنان سراسر جهان را برای مدت های طولانی به خود مشغول خواهد کرد و لحظات دلشین و جذابی را برای بازیکنان به ارمغان می آورد. از رانندگی در استرالیا لذت ببرید…

نقاط قوت و مثبت بازی:

  • تنوع بی نظیر محیط (کویر، ساحل، جنگل و شهر)
  • وجود بیش از ۳۵۰ ماشین کلاسیک، اسپرت، سوپر اسپرت، لوکس، مدرن و قدیمی
  • گرافیک خیره کننده محیط و ماشین های بازی
  • گیم پلی جذاب و هیجان انگیز
  • سیستم امتیازات و ثبت رکوردهای بازیکنان
  • تنوع و تعداد بالای مسابقات
  • تسلط و کنترل مناسب ماشین ها
  • شرایط آب و هوایی زیاد و کم نقص

نقاط ضعف و منفی بازی:

  • مشکلات جزئی عملکرد بخش آنلاین (چند نفره) بازی

بازی Forza Horizon ۳ در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال میلادی جاری (۲۰۱۶) مصادف با سه‌ شنبه ۶ مهر ماه سال ۱۳۹۵ برای دو پلتفرم ایکس باکس وان و رایانه های شخصی مبتنی بر سیستم عامل ویندوز ۱۰ عرضه شد. نسخه استاندارد این عنوان ویدیویی هم اکنون با قیمت ۵۹٫۹۹ دلار در دو فروشگاه ایکس باکس استور و ویندوز استور قابل خریداری می باشد. توجه کنید رموندی ها به منظور جلب رضایت بازیکنان، با خرید نسخه Xbox One و یا PC بازی، نسخه پلتفرم دیگر را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد. به لطف نرم افزار Xbox Play Anywhere، می توانید تمامی تنظیمات، سیوها و امتیازات را میان دو پلتفرم خود به اشتراک بگذارید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داداشی

      میخرمش!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج