۴۵۵۱۱۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پوستر جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد

دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاترفجر با بیان اینکه هدف این رویداد تعامل اجتماعی به واسطه تئاتر است، گفت:‌ ویژگی پوستر جشنواره امسال دعوت به کنش اجتماعی برای پیوستن به این جشنواره و ارائه تصویری از مردم است.

خبرگزاری ایسنا: دبیر سی‌وپنجمین جشنواره تئاترفجر با بیان اینکه هدف این رویداد تعامل اجتماعی به واسطه تئاتر است، گفت:‌ ویژگی پوستر جشنواره امسال دعوت به کنش اجتماعی برای پیوستن به این جشنواره و ارائه تصویری از مردم است.

سعید اسدی صبح ۱۵ دی‌ماه در نشستی که در سالن کنفرانس «تئاترشهر» برگزار شد، بیان کرد:‌ امسال پوستر جشنواره با یک تفاوت رونمایی می‌شود و آن هم نمایش فرایند طراحی آن است که از حدود یک سال قبل آغاز شده بود.

وی اظهار کرد:‌ ما امسال در محورهای موضوعی جشنواره چند نکته مهم داریم که در فرآیند جشنواره نیز رخدادهایی براساس آن‌ها در حال شکل‌گیری است. یکی از این نکات مسئولیت اجتماعی هنر است که باید بر روی آن تأکید شود و در این راستا جشنواره تئاتر فجر مواردی را مورد توجه قرار داده که از آن جمله به حمایت از کمپین «من صدای آب هستم» می‌شود، می‌توان اشاره کرد.
پوستر جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد

او افزود: همچنین عزیزان روشندل و ناشنوایی هستند که برنامه‌های ویژه‌ای در جشنواره امسال برایشان تدارک دیده شده و به طور ویژه هم تقدیر خواهند شد.

اسدی ادامه داد: در جشنواره سی‌وپنجم کوشش ما پیوند زدن هویت بصری امسال به جشنواره سال گذشته است و در واقع یک مفهوم بصری داریم که در پوستر جشنواره متجلی خواهد شد. یکی از مقولاتی که به شعار «تئاتر برای همه» ارتباط پیدا می‌کند و ما امسال آن را در جشنواره می‌بینیم، همان رویکرد ما به سمت مردم است و بر این اساس ویژگی پوستر جشنواره امسال را دعوت به کنش اجتماعی قرار داده‌ایم.

دبیر جشنواره تئاتر فجر گفت: تئاتر و جشنواره فجر فرصتی برای ایجاد همدلی و وفاق ملی است و امیدوارم امسال این اتفاق به گونه‌ای رقم بخورد که مردم را هر چه بیشتر به این رویداد دعوت کنیم.

او درباره پوستر طراحی شده برای جشنواره سی‌وپنجم تئاتر فجر هم توضیح داد: ارتباطی بین رنگ پوستر امسال و سال گذشته ایجاد شده است، ضمن اینکه این پوستر قابلیت دارد که رنگش تغییر کند همان‌طور که در بخش «به علاوه فجر» پوستری متفاوت با رنگی جداگانه آماده شده است.

او خاطر نشان کرد: این پوستر با استفاده از آرمی که پیش از این طراحی و سال‌ها استفاده شده بود به تاریخ پوسترهای جشنواره گره زده شده است. همچنین این امکان برای مخاطبان وجود دارد که پوستر را با استفاده از تصویر خود دوباره بازنمایی کنند و آن را تکثیر دهند.

محبوب: پوستر جشنواره امسال برای همه مردم است

عباس محبوب طراح این پوستر هم گفت: پس از اختتامیه جشنواره سی‌وچهارم اتودها برای پوستر دوره بعدی جشنواره زده شد تا اینکه در نهایت به فرمی رسیدیم که به اهداف جشنواره نزدیک باشند.

به گفته وی در طرح اصلی پوستر جشنواره تئاتر فجر امسال علاوه بر اینکه نماد شادی و غم و نقاب تئاتر وجود دارد، عدد ۳۵ هم به نشانه سی‌وپنجمین دوره جشنواره دیده می‌شود و طرح اسلیمی ایرانی هم پایه و اساس آن بوده است که در قالب یک ویدیو کوتاه تمام مراحل استفاده از این نشانه‌ها به نمایش درآمد.

محبوب همچنین تأکید کرد: در پوسترهای امسال از تصاویر اقشار مختلف مردم استفاده شده و در واقع امسال تصویر همه مردم در پوستر جشنواره دیده می‌شود.

انتقاد قباد شیوا از رنگ‌ پوستر جشنواره تئاتر فجر

در بخش دیگری از این مراسم که به رونمایی از پوستر جشنواره اختصاص داشت، قباد شیوا (گرافیست) درباره پوستر طراحی شده اظهار کرد: اینکه امسال به لحاظ هنر گرافیک طراحی پوستر جدی گرفته شده اتفاق و پایه‌گذاری خوبی است اما فقط یک مسئله کوچک دارم و آن این است که چرا اینقدر رنگ‌های پوستر سرد است؟ وقتی ریشه‌هایی که برای طرح پوستر استفاده شده اینقدر منطق و استدلال دارد آیا استفاده از رنگ‌های سرد برای چنین جشنواره‌ای صلاح است؟

وی با اشاره به اینکه از نظر کاراکتر، پوستر طراحی شده آدم را به یاد نمایشگاه عکس می‌اندازد، گفت: این پوستر برای دیدن از روی بروشور و کاتالوگ که فاصله کمی با چشم دارد، خوب است اما مهم این است که باید در خیابان دیده شود و این رنگ برای خیابان ضعیف است.
پوستر جشنواره تئاتر فجر رونمایی شد

سعید اسدی در پایان این نشست در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا ۴۰ اثر بخش مرور جشنواره تئاتر فجر به واقع ویترین تئاتر ایران هستند با بیان اینکه به زودی در نشستی خبری تمام سوال‌ها را به طور کامل پاسخ می‌دهد، فقط گفت: در جشنواره تئاتر فجر آثار براساس سه ویژگی انتخاب شدند؛ نخست گستره ملی به این معنی که جشنواره فقط متعلق به تهران نیست، دیگری براساس محورهایی است که در هر فراخوانی همواره اعلام می‌شود چون تئاتر یک بحث تکنیکی نیست و سومین مورد هم کیفیت هنری است.

دبیر جشنواره‌ی تئاتر فجر گفت: بنابراین اینکه آثار اعلام شده ویترین خوبی از تئاتر ایران بودند یا خیر به بحث سلیقه برمی‌گردد چرا که هر گروهی از ما برای انتخاب آثار مسئولیت داشته باشد، نمایش‌های مختلفی را ممکن است انتخاب کند اما تلاش ما بر این بوده است که نگاه سلیقه‌ای و جهت‌دار را تعطیل کنیم. به همین دلیل ژانرهای متفاوتی از تئاتر را در گستره ملی در این دوره از جشنواره می‌بینید.

در این نشست،پیمان شریعتی مدیر اجرایی جشنواره و مصطفی محمودی مدیر بخش به علاوه تئاتر فجر، اتابک نادری هم از حاضران بودند.

در پایان از گروه طراحان پوستر جشنواره‌ی تئاتر فجر تقدیر شد.

جشنواره‌ی تئاتر فجر اول تا ۱۲ بهمن ماه در تهران برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج