۴۵۵۳۳۹
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کرباسچی: امام(ره) به من گفت «دانشمند محترم»

دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید علاقه‌ای به پذیرش مسئولیت یک وزارتخانه ندارد.

خبرآنلاین: دبیرکل حزب کارگزاران می‌گوید علاقه‌ای به پذیرش مسئولیت یک وزارتخانه ندارد.

غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران اسلامی در بخشی از گفت وگوی تفصیلی خود با خبرآنلاین درباره چرایی کنار گذاشتن لباس روحانیت گفت: «من ازقبل ازانقلاب و در دانشگاه كه مي آمدم بدون لباس روحانيت بودم. مرحوم شهيد بهشتي كه با مشورت ايشان من دانشگاه رفتم ، به من گفتند که شما برای اینکه آزادانه بخواهید فعالیت کنید خودتان را مقید نکنید. در آن زمان هم در دانشگاه تهران مجموعا فكر ميكنم سه نفر بودند که با لباس روحانیت بودند. آغاز برداشتن عبا و عمامه همان زمان بود. سه سال هم که در زمان شاه در زندان بودم و خلع لباس. بعد از آزادی هم دانشگاه در ثبت نام تعلل می کرد و به خاطر همین به قم برگشتم و دوباره معمم شدم تا فاصله انقلاب هم معمم بودم.

وی افزود: بعد از انقلاب به قم رفتم و معمم هم بودم اما بعد از شهادت شهید مطهری من ماموریتی پیدا کردم که به تلویزیون بروم. فضای آن موقع تلویزیون آنگونه نبود که بشود با لباس روحانيت آنجا رفت و آمد کرد. براي من خيلي موضوع ملبس بودن يا نبودن موضوعيت نداشت أصل مسأله فعاليت مفيد بود. یادم هست که امام (ره) زمانی حکمی به من دادند که رياست عقيدتي در ژاندارمری باشم. لقبی که ایشان برای من در آن حکم نوشته بودند" حجت الاسلام" بود. من خدمت ایشان عرض كردم من لباس نمی پوشم و این لقب چندان سازگار نیست. بعد ایشان عنوان حکم را عوض کردند و به جای حجت الاسلام نوشتند "دانشمند محترم"( عنواني كه خودرالايق آن نميدانستم)

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر روحانی به شما پیشنهاد کند که مسوولیت یک وزارتخانه را قبول کنید کدام وزارتخانه را انتخاب می کنید؟ گفت: «من هیچ وزارتخانه یا کار دولتی را قبول نمی کنم. چون سن من از ۶۰ سال گذشته است و با وجود اينهمه نيروي جوان ولايق وتوانمند نيازي به وزیر بالای ۶۵ سال نيست.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عجب!!!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج