۴۵۵۳۵۶
۷ نظر
۵۰۰۵
۷ نظر
۵۰۰۵
پ

توصیه ایران به «چاووش اوغلو»

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه ترکیه به مقامات آنکارا توصیه کرد که به جای متهم کردن دیگران و اگر واقعا به دنبال پایان بحران سوریه هستند، با موارد نقض آتش بس توسط گروه های مسلح برخورد کنند.

خبرگزاری فارس: بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه در واکنش به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه ترکیه گفت: اظهارات غیر سازنده مقامات ترکیه صرفا موجب پیچیده تر شدن شرایط موجود و افزایش مشکلات فراروی راه حل سیاسی بحران سوریه می شود.

قاسمی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بعنوان شریک روند سه جانبه مسکو، بر اجرای جدی توافقات آن تاکید دارد و از مقامات ترکیه بعنوان طرف دیگر این توافقات انتظار دارد مواضعی اتخاذ نکنند که خلاف واقعیت های موجود و تعهدات این کشور باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: آتش بس جاری در سوریه بصورت پی در پی از سوی گروههای مسلح مخالف دولت این کشور نقض شده و بر اساس اطلاعات مستند موجود، موارد نقض آتش بس از سوی گروههای مسلح تنها در یک روز بیش از ۴۵ بار بوده است که جزئیات بیشتر آن در صورت ضرورت قابل انتشار است.

قاسمی به مقامات ترکیه توصیه کرد: با توجه به این واقعیت ها اگر در پی استقرار آتش بس پایدار و فراهم کردن زمینه های موفقیت گفتگوهای سیاسی برای پایان بحران سوریه هستند، بعنوان طرف تضمین کننده تعهد گروههای مسلح در توافقات مسکو، ضمن اتخاذ تدابیر لازم با موارد متعدد نقض آتش بس از سوی این گروهها برخورد کرده و همزمان از اتخاذ مواضع غیر منطبق با واقعیتها و متهم کردن طرفهای دیگر پرهیز کنند.

قاسمی در پایان تصریح کرد: بدیهی است جمهوری اسلامی ایران همانگونه که تاکنون مساعی خود را برای تثبیت آتش بس و تسهیل راه حل سیاسی بحران سوریه به کار گرفته است، همچنان به این سیاست خود ادامه خواهد داد.

به گزارش فارس، چاووش‌اوغلو امروز چهارشنبه در اظهاراتی با ادعای اینکه نیروهای مقاومت آتش‌بس فراگیر در سوریه را نقض می‌کنند، افزود: «ایران باید به دولت سوریه و گروه‌های مختلف در این کشور فشار بیاورد تا آتش‌بس را رعایت کنند زیرا معارضان به آن پایبند هستند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی زاده

      مقامات ترکیه نه از سر منطق ونه از لحاظ انسانی اقدام به توافق بر سر اتش بس نموده بلکه از سر ناچاری تن به چنین توافقی داده اند وهر وقت زمینه برای برهم زدن توافق فراهم شود لحظه ای درنگ نخواهند کرد .

    • بدون نام

      ایران از آتش بس نگرانه و تلاش داره به بن بست بکشونه ولی روسیه از عملیات نظامی ایران و متحداش حمایت نمیکنه تلاش داره سازمان ملل را وارد سوریه و خودش از عملیات خارج بشه خروج ناو هواپیمابر روسیه در اجرای این سیاسته.

    • احمدی

      مواظب حیله گری و توطئه های باشید

    • حسین

      خدا کند که جنگ به نفع مردم در سوریه به صلح بیانجامد

    • احسان کهنوج

      به نظرم سران کشور ترکیه میخان سوریه و عراق رو تجزیه کنن و بعدش مناطق تجزیه شده رو جز خاک کشورش کنه راحت ترین راه برای این کار این بود که مردم کشور سوریه رو بندازه به جون هم دیگه تا به هدفش برسه

    • نا شناس

      اگر هزار بار هم اتش بس نقض کنند پیروزی با حق است حق اگر یه نفر باشد ان یه نفر مثل خورشید است نه شب ظلمانی

    • محمد

      در این شرایط که تروریستهای مورد حمایت ترکیه باعث آوارگی و کشته شدن انسانهای بیگناه در سوریه و عراق و حتی اقلیت های کرد میشود بهتر است هرچه سریعتر نسبت به تحریم همه جانبه ترکیه اقدام شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج