جاباما
۴۵۵۳۶۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

علی خسروی :

ترکی سال ها جور پایتخت نشینان را کشید

سخنگوی کانون داوران ایران معتقد است محسن ترکی با خداحافظی از دنیای قضاوت بهترین تصمیم زندگی اش را گرفته است.

ورزش سه: سخنگوی کانون داوران ایران معتقد است محسن ترکی با خداحافظی از دنیای قضاوت بهترین تصمیم زندگی اش را گرفته است.

علی خسروی در رابطه با خبرهای مربوط به خداحافظی محسن ترکی به اظهارنظر پرداخت. خسروی که دل پری از شرایط حاکم از خداحافظی داوران داشت در این رابطه می گوید:

بهترین تصمیم ترکی در سن ۴۳ سالگی

به نظر من محسن ترکی در سن 43 سالگی بهترین تصمیم زندگی خود را گرفت، تصمیم خداحافظی از داوری منطقی ترین تصمیمی بود که این داور مشهدی می توانست در فوتبال ایران بگیرد، او با شرکت در کلاس های کیش و قبولی در آمادگی جسمانی نشان داد هنوز هم می تواند به راحتی به قضاوت بازی ها بپردازد، در حالیکه همه فکر می کردند او ادامه می دهد با یک تصمیم استثنایی همه را شوکه کرد. تصمیمی که یقینا مدت ها به آن فکر کرده بود.

30 دی ماه در آسیا از او تقدیر می شود

با توجه به اینکه در روز ۳۰ دی ماه از این داور از سوی کنفدراسیون فوتبال تقدیر خواهد شد، نشان می دهد AFC به هر دلیلی دیگر نمی خواهد به این داور قضاوت آسیایی بدهد، بنابراین ایشان تنها در ایران به قضاوت خواهد پرداخت اما سوال من اینجاست کدام رقابتی را ترکی می تواند قضاوت کند که نکرده است؟

داوری از مشهد جور تمام پایتخت نشینان را کشید

محسن ترکی 28 سال، یعنی از زمانی که دانش آموز بود قضاوت کرد، او از نظر قضاوت در دربی های بزرگ پایتخت بیشتر رکورد دارد، او سابقه 6 قضاوت در دربی تهران را دارد و به نوعی می توان گفت در این زمینه جور تمام داوران تهرانی را کشید، یادم می آید در اربیل عراق بود و او را با تماس تلفنی به تهران بازگرداندند تا دربی را قضاوت کند، او در تمام ورزشگاه های ایران به غیر از دو ورزشگاه تختی و ثامن مشهد به قضاوت پرداخت، افتخار از این بالاتر؟

اکنون خداحافظی نکند که به زودی به او بی احترامی شود؟

نمی دانم چرا بعضی از دوستان می گویند ترکی باید برگردد، او برگردد که مدتی بعد یک مشت جوان بیایند و بگویند" حیاکن رهاکن؟" یا انواع و اقسام بی احترامی ها شود؟ عده ای از دوستان ما را به خاطر مسائل فنی، عده ای را به خاطر آمادگی فنی، عده ای را هم به خاطر سن و سال و ... از داوری کنار گذاشتند. این ها یعنی بی حرمتی! او اکنون ببیند چه بر سر داوران ما آمده است، اکنون ۹۵ درصد نماینده های سازمان لیگ داوران بازنشسته هستند، این سوال مهمی است که چرا آنها به نظارت وارد نشدند؟

حالا باید کمی استراحت کند

ترکی دیگر به روزهایی رسیده که باید به جای تمرین ویدئو چک و تمرینات و رژیم غذایی و ... به خانواده اش بپردازد، او کدام تعطیلی را در کنار خانواده بود؟ اکنون باید کمی به استراحت بپردازد تا بتواند با انرژی بیشتری به کار بعدی اش بپردازد، البته به عنوان یک داور بازنشسته به او پیشنهاد می کنم خیلی به فکر نظارت و آموزش نباشد چرا که آنجا شرایط خاص خودش را دارد. البته این را هم بگویم من با او هیچ ارتباطی ندارم، شاید تمام تماس های ما به عدد 5 هم نرسد.

آن داور جوان باید تفاوت خود با ترکی را بداند

حرفی هم با داور و یا داوران جوانی دارم که با سه سال سوت زدن در لیگ برتر در رابطه با برخی از داوران همچون ترکی به اظهار نظر می پردازند و می گویند "او چرا مثلا ۱۰ قضاوت کرده و ما ۳ قضاوت کردیم"، دوست و یا دوستان عزیز، محسن ترکی از سال ۷۸ در سطح اول فوتبال ایران به قضاوت پرداخته است، همان زمانی که شما بازی تیم نونهالان محلتان را قضاوت می کردید.

دوستان کاتولیک تر از پاپ نباشید

آقایانی که می خواهید اشک بریزید، لطفا کاتولیک تر از پاپ نباشید، به جای تلاش برای بازگرداندن ترکی بروید هیاتی تشکیل بدهید و به مشهد بفرستید تا از این داور پرافتخار تقدیر شود، او خودش فکر همه چیز را کرده است، لطفا اجازه بدهید به زندگی اش بپردازد.

یک بازی خداحافظی خوب برای یک پایان خاطره انگیز

از کمیته داوران، فدراسیون و هرجای دیگر می خواهم یک بازی خداحافظی خوب برای این داور مهم کشورمان در نظر بگیرند، شاید خیلی ها از جمله خود من، مرادی، ممبینی، جهانبازی و ... می خواستیم با یک خداحافظی خوب از فوتبال برویم که این اتفاق هیچگاه نیفتاد امیدوارم برای ترکی یک بازی در حد نام او در نظر بگیرند تا با سربلندی در کنار خانواده و مردمش از فوتبال و قضاوت کناره گیری کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      یار دوازدهم لنگ هم رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج