۴۵۵۳۹۷
۱۰ نظر
۵۱۵۶
۱۰ نظر
۵۱۵۶
پ

ورود کارتون های «GEM» به شبکه نمایش خانگی!

حالا شبکه نمایش خانگی در ایران خودش زمین بازی اهالی جم شود و با سرقت غیراخلاقی فرهنگی، پای آثاری که از این شبکه پخش می شود را به خانه ایرانی ها باز کند.

جام جم آنلاین: حالا شبکه نمایش خانگی در ایران خودش زمین بازی اهالی جم شود و با سرقت غیراخلاقی فرهنگی، پای آثاری که از این شبکه پخش می شود را به خانه ایرانی ها باز کند.

همین چند روز پیش در یکی از سوپرمارکت های پایتخت مشغول خرید بودم که به عادت معمول یکی دو انیمیشن دارای هولوگرام، شناسه دار و مجاز را انتخاب کردم که پسرم در خانه تماشا کند.

سرقت غیرمسلحانه از «جم»!

چند روز بعد وقتی شب هنگام به خانه برگشتم متوجه شدم تلویزیون ما دارد « جم جونیور» (Gem junior) پخش می کند، یک لحظه فکر کردم، علم آنقدر پیشرفت کرده که بدون گیرنده و دیش و... هم تلویزیون ها در ایران ماهواره را می گیرند اما با دو تا پرسش و پاسخ متوجه شدم که همان سی دی هایی است که خودم از سوپرمارکت خریدم و پسرم در حال تماشای آنهاست.
ورود کارتون های «GEM» به شبکه نمایش خانگی!

در واقع شرکت تولیدکننده و پخش کننده خیلی راحت از یک شبکه فارسی زبان بیگانه کارتونی که چندان با ارزش های فرهنگی جامعه ما همخوانی ندارد را ضبط کرده و بدون نیاز به کپی رایت و حتی هزینه برای زیرنویس و نظارت و ممیزی و دوبله و ... در شمارگان چند ده هزار نسخه ای راهی خانه های مردم کرده است.

قسمت بامزه ماجرا

اما تازه قسمت بامزه ماجرا مانده است، اول بگذارید برایتان بگویم که تولیدکنندگان این محصول به اصطلاح فرهنگی برای محصول غیرفرهنگی و غیراخلاقی شان خیلی حساس هم بوده اند، کافی ست به مواردی که پشت بسته بندی سی دی نوشته شده دقت کنیم:

«کلیه حقوق این برنامه در اختیار موسسه فرهنگی کودک ایران زمین می باشد، هرگونه تکثیر و کپی برداری از نام اثر یا ویدئو به هر شکل تخلف محسوب شده و مورد پیگیری می باشد»
ورود کارتون های «GEM» به شبکه نمایش خانگی!

بعد از خواندن این سطرها، آدم دوست دارد بپرسد برادر من کدام حقوق؟ کدام پیگیری؟ اگر قرار بر پیگیری بود که باید اکنون وزارت ارشاد درجا موسسه شما را پلمب می کرد و خودتان هم در دادگاه فرهنگ و رسانه پاسخگوی مراجع ذیصلاح می بودید!

در قاب نگهدارنده سی دی همچنن نوشته این اثر با شماره شناسه ۸۸۴۵۹/۹۵/۱۹۴ منتشر شده و ۴ شماره تماس هم برای برقراری ارتباط با پخش کننده این محصول آمده است، که با تماس و پیگیری خبرنگار ما متوجه شدیم دو شماره آن منزل است و صاحبان آن منازل هم از ایجاد مزاحمت به شدت شاکی بودند و یک شماره هم کلا پاسخگو نبود و شماره آخر هم به یک نانوایی اختصاص داشت و نه موسسه فرهنگی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • الهام

      فیلماشون کم بود کارتون هاشم اومد به بازار چی میشه واقعا بچه های دیروز چه کارتون های خوبی میدیدن و واقعا با دیدن اونا خاطره ها دارن من خودم ی دهه ی شصتی الان دلم برای اون کارتون ها تنگ شده ولی تلویزیون نمیزاره اصلا با فیلم هایی که الان تلویزیون نشون میده تلویزیون مخاطب زیادی نداره اون موقع ها کارتون هاش راهم صبح میزاشت هم عصر ولی الان بچه ها کشیده شدن بطرف جم و فیلم های خشن و اکشن

    • بدون نام

      عجب!

    • اراد

      نظرات شما یکسویه ویکطرفه می باشد به صرف اینکه شما سوپرمارکت رفتین ویه چیزی رو دیدین نباید بجای تحقیق، اسمون وریسمون روبهم ببافین ونظریات تخیلی و توهمی خودتون رو بصورت کشف فوق العاده شما خبرسازی کنید،من قبلا برای یکی از شرکت های پخش فیلم کار میکردم اولین کاری که میکردیم انتخاب فیلم وکارتن وارتباط وقرارداد با تولید کننده ی اصلی ان برای پخش و دوبله و...بود. وهر فیلمی سر قیمت به توافق نمیرسیدبم از طرف مسئولیین شرکت کنار گذاشته میشد
      لطفا بدون تحقیق مطلب منشر نکنید

    • دانایی

      ماشا ومیشا کجاش غیز اخلاقیه

    • انیا

      چرا دیگه کارتون پونی کوچولو پخش نمیشه من طرف دارشم

    • مهدی فراست

      زمان پخش کارتون های نوستالژی خیلی عالیه
      صبح قبل از شروع مدرسه پدر و مادرها هم همراه بچه ها میبینیم
      فقط خواهش میکنم بعد از کارتن رامکال کارتون هاکلبری فین رو پخش کنید

      هیچ شبکه ای این کارتون رو تا حالا نداده
      هاکلبری فین

    • فرید

      ببخشید کارتون وینکس درشبکه جم جونیور پخش میشه

    • ایلیا

      حدودا ۵ سال پیش کارتون ۵۲ قسمتی کتاب جنگل تو جم جونیور پخش می شد. چطوری می توانم بهش دسترسی پیدا کنم؟

    • ایلین

      حدود ۷ الی ۸ سال پیش یه کارتون تو شبکه پخش میشد که چنتا فرشته و شیطان بودن ،یه فرشته عاشق یه شیطان میشه...

      کسی اسمشو میدونه؟!

    • کتن

      سلام

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج