۴۵۵۴۵۹
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

مائده برهانی: اتفاق بزرگی در راه است

والیبال زنان ایران در آستانه ثبت اتفاقی بی‌سابقه است؛ جایی که بانوان والیبالیست کشورمان می‌روند تا لژیونر شوند.

روزنامه شرق: والیبال زنان ایران در آستانه ثبت اتفاقی بی‌سابقه است؛ جایی که بانوان والیبالیست کشورمان می‌روند تا لژیونر شوند. حالا دیگر وقتش رسیده تا این دختران پا را فراتر از حضور در رویدادهای آسیایی بگذارند و بازی‌کردن در لیگ‌های اروپایی را تجربه کنند. بازی‌های خوب تیم ملی در رقابت‌های قهرمانی قاره و جام باشگاه‌های آسیایی ٢٠١٦، آن‌قدر به چشم اروپایی‌ها هم آمده که حالا خواهان به‌خدمت‌گرفتن بانوان ایرانی باشند. باشگاه «شومن‌کلاب» بلغارستان از مائده برهانی و زینب گیوه دعوت کرده تا از نیم‌فصل دوم در لیگ این کشور بازی کنند؛ دعوتی بزرگ که این امیدواری را به سایر والیبالیست‌های دختر ایران داده تا به‌زودی راه را برای شناساندن آنها به مدعیان والیبال دنیا هم باز کند. اتفاق جالب‌توجه درخصوص لژیونرشدن مائده و زینب اینجاست که شومن‌کلاب با شرط این دو بازیکن مبنی‌بر داشتن حجاب در این تیم موافقت کرده است.

در ادامه، گفت‌وگوی «شرق» را با مائده برهانی، دریافت‌کننده تیم ملی والیبال زنان و ستاره تیم بانک سرمایه، پیش از سفرش به بلغارستان می‌خوانید.

‌موضوع رفتنتان به بلغارستان چه شد؟ بالاخره تیم بانک سرمایه پذیرفت به شما رضایت‌نامه بدهد که در میانه رقابت‌های لیگ کشور با این تیم قطع همکاری کنید؟

بله، خدا را شکر همه‌چیز حل شد. با تعاملی که مدیرعامل باشگاه بانک سرمایه و میترا شعبانیان، سرمربی تیم، با من داشتند، رضایت‌نامه‌ام را دادند که به شومن‌کلاب بروم. اگر مشکلی پیش نیاید، بامداد یکشنبه آینده عازم بلغارستان می‌شوم.

‌یک‌سری حواشی به وجود آمده که بانک سرمایه گفته در قبال دریافت مبلغی از باشگاه شومن‌کلاب، حاضر به دادن رضایت‌نامه به شما خواهد شد. این درست است؟

نه این‌طور نیست. درست است بعضی از باشگاه‌ها این مبالغ را می‌گیرند، اما متأسفانه بعضی از رسانه‌ها این موضوع را بزرگ کردند. با توجه به اینکه برای اولین‌بار از دو بانوی والیبالیست ایرانی دعوت کرده‌اند تا لژیونر شوند، مسئولان باشگاه بانک سرمایه نهایت همکاری را با من کردند تا اتفاقی تاریخی در ورزش ما بیفتد، چراکه واقعا اتفاق بزرگی است. درمقابل هیچ پولی هم از بلغاری‌ها نخواستند.

‌البته این هم گفته می‌شود که بانک سرمایه تیمش را برای کسب عنوان قهرمانی در لیگ امسال بسته و قطعا با رفتن مهره اثرگذاری مثل شما متضرر خواهد شد!

درست می‌گویید. واقعا بانک سرمایه امسال تیمش را طوری چید که برای قهرمانی خیز برداشت، اما حالا قرار شده با رفتن من، به فکر آوردن بازیکن خارجی باشند تا جای خالی من هم پر شود. البته مسئولان باشگاه از ابتدای فصل در فکر این بودند که بازیکن خارجی بیاورند که حالا انجام نشد. ضمن اینکه باید بگویم بانک سرمایه به‌جز من، بازیکنان بسیار خوب دیگری دارد که در نبود من هم بتوانند هدفی را که از قبل برای خود ترسیم کرده بودند عملی کنند. همه بازیکنان این تیم عالی کار می‌کنند.

‌آن‌طور که گفته می‌شود، بانک سرمایه در لیگ والیبال بانوان هم خیلی خوب پول خرج کرده و قراردادهای درخور توجهی را با بازیکنان بسته است. یکی از خبرگزاری‌ها دستمزد شما را ٣٨‌میلیون تومان اعلام کرده و درمقابل نوشته مبلغ قراردادتان با تیم شومن‌کلاب ١٠ میلیون تومان است!

متأسفانه این هم از همان اخبار غلط است که به مردم می‌دهند. من فکر می‌کنم بهتر است خیلی واضح نباید درباره مبلغ قرارداد حرف زد، اما این را می‌توانم بگویم دستمزدی که قرار است از شومن‌کلاب بگیرم، تقریبا برابر با قراردادی است که با بانک سرمایه بستم.

‌البته صحبت‌هایی هم مطرح است که می‌گویند لیگ بلغارستان، لیگ بسیار سطح‌پایینی است که از خانم‌های ایرانی دعوت کرده تا در آن بازی کنند.

لیگ بلغارستان اصلا با لیگ ایران قابل مقایسه نیست. سطح مسابقات بلغارها خیلی بالاتر از مسابقات ما در ایران است. درست است شومن‌کلاب تجربه حضور در لیگ قاره اروپا را ندارد، اما در خود کشور رده خوبی دارد و تیم پنجم است. ضمن اینکه یک دریافت‌کننده آفریقایی و یک پاسور آرژانتینی هم در آن بازی می‌کنند. دو سرعتی‌زن تیم ملی جوانان بلغارستان هم در این تیم هستند.

‌والیبال زنان ایران یک‌سالی است که با آمدن خانم مایدا، مربی صربستانی، با تحول خوبی روبه‌رو شده و برای اولین‌بار عنوان پنجمی را در قاره آسیا به دست آورده است. در پی آن هم این اتفاق خوب به وجود آمده و شرایط لژیونرشدن دو بازیکن فراهم شده است. با توجه به این شرایط، آینده والیبال زنان کشور را چطور می‌بینید؟

این اتفاق واقعا به‌نفع تیم ملی ما می‌شود. هرچه ما بتوانیم در تیم‌های خارجی در کنار رقبایی که از خودمان بالاتر هستند، بازی کنیم، تجربه‌مان را بالا برده‌ایم. نتیجه همین تجربه‌اندوزی، عملکرد موفق ما را در رقابت‌های ملی در پی دارد. من خودم واقعا این موضوع را از نزدیک لمس کرده‌ام. پنج سال پیش زمانی که ٢١ سالم بود، در تیم پرسپولیس بازی می‌کردم. آن زمان پرسپولیس یک بازیکن برزیلی را به این تیم آورد که خیلی برای ما خوب بود و بازخورد مثبتی داشت. این بازیکن آن‌موقع اصلی بود و من ذخیره بودم، اما خیلی از او درس گرفتم، طوری که بسیاری از درس‌هایی را که یاد گرفتم، مدیون آن‌موقع هستم. ان‌شاءالله که مسئولان هرچه‌بیشتر به ورزش زنان بها بدهند تا شاهد لژیونرشدن تعداد بیشتری از ملی‌پوشان باشیم. ما در یک سال گذشته تنها در سه رویداد آسیایی شرکت کردیم و نتیجه‌اش این شد که توانستیم لژیونر شویم.

‌وضعیت زینب گیوه چه شد، تیم دانشگاه آزاد به او هم مجوز داده؟

بله، کار ایشان هم تقریبا درست شده و ان‌شاءالله او هم بعد از من به تیم ملحق خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج