جاباما
۴۵۵۴۷۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

ضیافت گالری‌های تهران برای هنردوستان

نمایشگاه‌های هنری برپاشده در گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی در روزهای میانی دی‌ماه هستند.

خبرگزاری ایسنا: نمایشگاه‌های هنری برپاشده در گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی در روزهای میانی دی‌ماه هستند.

گالری «پلتفرم ۲۸» میزبان دومین پروژه خود با عنوان DNAted است که در آن، مخاطبان با نحوه ساخت یک چیدمان مشارکتی آشنا خواهند شد. این اثر هنری توسط چاپگرهای سه‌بعدی‌ساز، مجسمه‌ای را ارائه می‌دهد که کاملا تحت تأثیر توالی منحصربه‌فردی از ساختار DNA شکل می‌گیرد.
ضیافت گالری‌های تهران برای هنردوستان

علاقه‌مندان برای آشنایی با نحوه ساخت این چیدمان می‌توانند از ۱۷ دی تا اول بهمن‌ماه به «پلتفرم ۲۸» واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن‌منش، شماره ۲۸ مراجعه کنند. افتتاحیه نمایشگاه نیز ۱۷ دی‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۱ است.

گالری فردا

نمایشگاه عکس و چیدمان «بی‌زمین» با موضوع دغدغه‌های زیست‌محیطی گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه ٤٠ قطعه عکس از سارا ساسانی و طیبه نصراللهی همراه چند اثر چیدمان محیطی در فضای گالری به‌نمایش درمی‌آید.

این نمایشگاه روز جمعه، ۱۷ دی‌ماه، ساعت ۱۶ در گالری «فردا» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ٦، شماره ٢، واحد ٢ افتتاح می‌شود و تا ۲۳ دی از ساعت ۱۶ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری لاله

نمایشگاه «منظره» شامل آثار یعقوب عمامه‌پیچ و گروهی از هنرمندان تمدید شد. این نمایشگاه که تاریخ پایان آن ۱۴ دی‌ماه بود، به‌دلیل استقبال علاقه‌مندان به مدت یک هفته تمدید شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن این نمایشگاه تا ۲۱ دی‌ماه به نگارخانه لاله مراجعه کنند.

در این نمایشگاه، آثار یعقوب عمامه‌پیچ، وجیهه فکور، فریبا سلطانی، مسعود اصلانی، امیر کریمیان و سجاد محمودی به‌نمایش درآمده است. مجموعه آثار این نمایشگاه، محصول دوری از محیط شلوغ شهر و سپری کردن زمانی هرچند کوتاه در آرامش طبیعت است.

بازدید از این نمایشگاه تا ۲۱ دی از ساعت ۹ تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۹، پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۶ به استثنای ایام تعطیل ادامه خواهد داشت. نگارخانه «لاله» در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله قرار دارد.

گالری دنا

نمایشگاهی از آثار چهار هنرجوی آتلیه بابک اطمینانی با عنوان «چهره‌ها» گشایش می‌یابد. پارمیس حکیمی، مصی ذوالقدر، المیرا علی‌اکبری و طلوع ناصری‌زاده چهار هنرمند این نمایشگاه هستند که مجموعه‌ای از آثار نقاشی‌شان به انتخاب مینا صابر برای نمایش در این نمایشگاه آماده شده است.

افتتاحیه این نمایشگاه روز جمعه، ۱۷ دی‌ماه، درگالری «دنا» به نشانی خیابان طالقانی، سپهبد قرنی، کوچه سوسن، شماره ۴ خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۲ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به دیدن این نمایشگاه بروند. گالری روزهای شنبه تعطیل است.

گالری دلگشا

آیلار دستگیری در نخستین نمایشگاه انفرادی خود تعدادی از تابلوهای نقاشی‌اش را در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌دهد. دستگیری دانش‌آموخته رشته های نقاشی از هنرستان هنرهای زیبا و همچنین مجسمه‌سازی از دانشگاه هنر تهران است که سابقه حضور در چندین نمایشگاه گروهی نقاشی را دارد.

نمایشگاه این هنرمند روز جمعه، ۱۷ دی‌ماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری «دلگشا» به نشانی خیابان کریمخان زند، خیابان ایرانشهر، کوچه مهاجر، شماره ۳۰، طبقه همکف افتتاح می‌شود و تا ۲۷ دی از ساعت ۱۲ تا ۲۰ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری دید

نمایشگاه گروهی ۲۳ عکاس در قالب نمایشگاه «هنگام نو ۳» در گالری دید تهران برپا شده است. در این نمایشگاه آثار منتخب ۲۳ عکاس که جمعی از آن‌ها از پیشکسوتان و نامداران هنر عکاسی ایران هستند تا ۲۱ دی‌ماه برپا خواهد بود.

در این نمایشگاه آثار منتخب و شاخص هنرمندانی مانند رضا کیانیان، ساسان ابری، کوروش ادیم، آرمان استپانیان، ساتیار امامی، آرمین امیریان، اولدوز علایی نوین، نازنین اهری‌پور، سعید آزادی، جمشید بایرامی، مسعود پاکدل، پویان جلیلوند، رضا جوادی، اشکان دانشمند، مریم زندی، ماهور زهرایی، نیما علیزاده، امید علیخانی، فرزین فرخ، مجید کورنگ بهشتی، مهرداد متین دفتری، سروش میلانی‌زاده و علی نادری روی دیوار رفته است.

گالری «دید» در تهرانپارس، خیابان اتحاد، خیابان ۱۹ غربی، پلاک ۱۸ واقع است و ساعت بازدید گالری هر روز از ۱۵ تا ۲۱ خواهد بود. گالری یکشنبه‌ها تعطیل است.

گالری ایرانشهر

پرفورمنس «مکاشفات شخصی» که اجرایی با حضور ۲۱ هنرمند تئاتر، نقاش و موزیسین است از ۱۴ تا ۲۰ دی‌ماه در گالری ایرانشهر برگزار می‌شود. در این پرفورمنس هر شب، سه هنرمند براساس متن‌هایی که با محوریت عشق انتخاب کرده‌اند، دریافت و کشف و شهود خود را به تصویر می‌کشند.

علاقه‌مندان برای دیدن این پرفورمنس می‌توانند به نشانی خیابان آبان جنوبی، خیابان سپند، شماره ۶۹ مراجعه کنند.

گالری نقش جهان

آثار نقاشی و کلاژ ثمره بدری در گالری «نقش جهان» به‌نمایش درمی‌آید. بدری در این نمایشگاه شش اثر را با سبک فیگوراتیو و در ابعاد ۸۰*۱۲۰ سانتی‌متر در معرض نمایش خواهد گذاشت. تکنیک آثار بدری که حدود دو سال روی آن‌ها کار کرده، اکریلیک و رنگ روغن است. او در این نمایشگاه از آثار کلاژ خود نیز رونمایی خواهد کرد.

نمایشگاه «بینایی یک رنگ» روز جمعه، ۱۷ دی‌ماه ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «نقش جهان» به نشانی نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، شماره ۹ افتتاح می‌شود و تا ۲۲ دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۶ تا ۱۹ ادامه خواهد داشت. نگارخانه روزهای شنبه تعطیل است.

گالری مژده

نمایشگاه نقاشی‌های هادی تقی‌نسب که مفهوم یادگارنویسی و کنده‌کاری روی درخت را منتقل می‌کنند، افتتاح شده است. تقی‌نسب در نمایشگاه انفرادی‌اش ۱۹ اثر را که با تکنیک رنگ روغن و ترکیب مواد روی بوم خلق شده‌اند، به‌نمایش‌ گذاشته است.

نمایشگاه «این درخت‌ها به دل آدم نزدیکترند...» تا ۲۰ دی‌ماه در گالری «مژده» به نشانی سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، شماره ۲۷، زنگ ۱ برپا خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۸ از این آثار دیدن کنند.

خانه هنرمندان ایران

علیرضا مجابی (م. آذرفر) پس از پنج سال، آثارش را در ایران به‌نمایش می‌گذارد. «این نیز بگذرد» عنوان جدیدترین نمایشگاه آثار نقاشی و کالیگرافی این نقاش، شاعر، کالیگرافیست و پژوهشگر معاصر است که از ۱۷ تا ۲۶ دی‌ماه امسال در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

افتتاح این نمایشگاه ۱۷ دی‌ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۰ با حضور جمعی از چهره‌های فرهنگ و هنر ایران در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران واقع در خیابان طالقانی، خیابان فرصت، باغ هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

گالری ثالث

نمایشگاه منتخبی از پوسترهای مهدی فاتحی در گالری «ثالث» برگزار شده است. این پوسترها با تکنیک سیلک اسکرین در قطع ۱۰۰*۷۰ سانتی‌متر برای این نمایشگاه آماده شده‌اند.

این نمایشگاه تا ٢١ دی‌ماه ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت ١٠ تا ٢١ به گالری «ثالث» به نشانی خیابان کریمخان زند، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ مراجعه کنند.

گالری ساربان

قدرت‌الله عاقلی در بیست‌وششمین نمایشگاه انفرادی مجسمه‌هایش، برخی رفتارها و عادت‌های اجتماعی را به چالش کشیده است. در نمایشگاه «عجایب‌الخلایق» ۱۰ فیگور انسان به‌صورت ایستاده و ۱۰ نیم‌تنه که تأکید روی صورت آن‌هاست به‌نمایش گذاشته شده است. این مجسمه‌ها از جنس برنز هستند و میانگین ابعاد آن‌ها ۴۰×۵۰ سانتی‌متر است.

نمایشگاه این هنرمند تا ۲۰ دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش خیابان شهید یوسفی، شماره ۱۳۰ برپا خواهد بود.

گالری ایوان

مجموعه‌ای از نقاشی‌های نارنج کاظمی در نمایشگاهی با عنوان «عهد عمیق» به‌نمایش گذاشته شده است. در نقاشی‌های کاظمی که با تامل در نقوش فرش ایرانی شکل گرفته، تصاویری متفاوت به‌وجود آمده است. کاظمی در این مجموعه با الهام گرفتن از نقوش فراموش‌شده قالی، به بازنمایی تصاویری پرداخته است که در عین کهنگی همچنان از منظر زیبایی‌شناسی قابل بررسی هستند.

این نمایشگاه از ۱۰ تا ۲۴ دی‌ماه هر روز (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «ایوان» به نشانی الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ میزبان علاقه‌مندان است.

فرهنگسرای نیاوران

نهمین دوره فروش سال هنرهای تجسمی «هفت نگاه» دوم دی‌ماه ۱۳۹۵ در فرهنگسرای نیاوران آغاز به کار کرده است. برای نهمین دوره این رویداد ۲۸۰ هنرمند انتخاب شده‌اند که با نمایش بیش از ۳۰۰ نقاشی، نقاشی‌خط، مجسمه و معدودی چاپ دستی مخاطبان را به خرید اثر هنری دعوت می‌کنند.

نهمین دوره «هفت نگاه» تا ۱۷ دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برپاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج