۴۵۵۵۴۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

جوادی: بهترین غذای عمرم را کنار تختی خوردم

پیشکسوت کشتی ایران گفت: خیلی‌ها مدال گرفتند اما «تختی» نشدند. تختی تکرار شدنی نیست و در حال حاضر کسی را مثل او نداریم و در آینده هم نخواهیم داشت.

خبرگزاری میزان: ابراهیم جوادی در آستانه سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی اظهار داشت: من در آخرین مسابقاتی که تختی حضور داشت، در سالن بودم. در آن زمان نوجوانی ۱۶، ۱۷ ساله بودم و تماشای مسابقات کشتی تختی برای من بسیار جذاب بود.

وی افزود: یک بار دو تیم کشتی راه‌آهن پاکستان و راه‌آهن ایران با هم مسابقه داشتند. من در تیم راه‌آهن ایران بودم و سرپرستی تیم ما بر عهده مرحوم تختی بود. به اتفاق حریف پاکستانی‌ام به بازار تهران رفتیم تا او خرید کند. وقتی از بازار برگشتیم، ساعت ناهار گذشته بود و ما دیرتر رسیدیم. مرحوم تختی در رستوران نشسته بود و من که دیر رسیده بودم، خجالت‌زده به گوشه‌ای از رستوران رفتم تا ناهار بخورم.

پیشکسوت کشتی ایران ادامه داد: مرحوم تختی بعد از دقایقی کنار من آمد و شروع به صحبت با من کرد. آن غذا بهترین غذایی بود که در عمرم خوردم. باورم نمی‌شد که تختی با من صحبت کرده باشد.

دارنده مدال برنز المپیک ۱۹۷۲ مونیخ گفت: یکی دیگر از خاطرات من از مرحوم تختی به مسابقه بین ایران و روسیه برمی‌گشت که در آن زمان تختی، کشتی نمی‌گرفت. سالن مملو از جمعیت بود و زمانی که مرحوم تختی وارد شد، سالن به مرز انفجار رسید و مردم به شدت او را تشویق کردند. این در حالی بود که چهره‌های سرشناس سیاسی هم در سالن بودند اما کسی به آنها اعتنا نمی‌کرد.

جوادی در پایان خاطرنشان کرد: همین که بعد از نزدیک به نیم‌قرن، مردم هنوز به او یاد هستند، به خاطر خصوصیت‌های اخلاقی منحصربه‌فرد او بوده است. خیلی‌ها مدال گرفتند اما «تختی» نشدند. تختی تکرار شدنی نیست و در حال حاضر کسی را مثل او نداریم و در آینده هم نخواهیم داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج