۴۵۵۶۱۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص غذاهای فاسد

شرکتی به نام Aryballe قصد دارد در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ حسگر تشخیص بویی ارائه دهد که ممکن است در آینده در یخچال های خانگی برای تشخیص مواد در حال فاسد شدن، استفاده شود. البته این حسگر فعلا فقط برای استفاده در صنایع طراحی شده است.

وب سایت کلیک: شرکتی به نام Aryballe قصد دارد در نمایشگاه CES ۲۰۱۷ حسگر تشخیص بویی ارائه دهد که ممکن است در آینده در یخچال های خانگی برای تشخیص مواد در حال فاسد شدن، استفاده شود. البته این حسگر فعلا فقط برای استفاده در صنایع طراحی شده است.
NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص غذاهای فاسد

عملکرد حسگرها در تشخیص عوامل صوتی و بصری روز به روز بهتر و پیچیده تر می شود؛ اما هنوز در تشخیص بو با مشکل مواجه هستند و واکنش های متفاوتی نسبت به آن دارند. حسگرهای تشخیص بو باید عملکردی کاملا متفاوت از عملکرد دوربین ها و میکروفون ها داشته باشند. ساخت یک حسگر با عملکردی خوب و صحیح برای تشخیص بو، به یک چالش برای تمام شرکت ها تبدیل شده است و شرکت های زیادی در این چالش شکست خورده اند؛ اما شرکتی به نام Aryballe هنوز از این رقابت حذف نشده است و قصد دارد امسال با حسگر تشخیص بوی خود که آن را یک دماغ اپتیکال یا NeOse نامیده است؛ در نمایشگاه CES امسال حضور پیدا کند.

قبلا نیز یک نمونه دیگر از این وسیله ساخته شده است. عملکرد این وسیله به صورتی است که لوله ای که دربردارنده رایحه خاصی است، به یک طرف آن متصل می شود و سپس از حسگرهای شیمیایی و سیستم اپتیکالی که در این سیستم تعبیه شده است، برای تشخیص مولکول های بو استفاده می شود و سپس دستگاه با استفاده از پایگاه داده بوهای شناخته خود، آن بو را مورد آزمایش قرار می دهد و در نهایت اپلیکیشنی که برای سیستم عامل iOS طراحی شده است؛ آن بو را تحلیل می کند و به این صورت بو تشخیص داده می شود. این وسیله یک پایگاه داده کلی دارد و شرکت های دیگر نیز می توانند رایحه های دیگری را نیز با این وسیله مورد بررسی و آزمایش قرار دهند. Arribale اولین شرکتی نیست که حسگر تشخیص بو را عرضه می کند؛ اما قابل حمل بودن و چند منظوره بودن، از قابلیت های این حسگر جدید است.
NeOse؛ حسگر مدرنی برای تشخیص غذاهای فاسد

این وسیله تنها برای استفاده در صنایع طراحی شده است و برای عموم مردم عرضه نمی شود. پیش بینی می شود این وسیله در ماه ژوئن یا جولای و با قیمتی بین ۱۰۰۰۰ دلار تا ۱۵۰۰۰ دلار عرضه شود. این وسیله می تواند در صنایع غذایی و صنایع مرتبط با وسایل آرایشی مورد استفاده گیرد. شرکت های فعال در این صنایع می تواند بوهای مختص به محصولات خود را ثبت کنند و از این وسیله برای کنترل کیفیت محصول خود استفاده کنند. این وسیله می تواند برای کنترل کیفیت هوای شهرها و همچنین تشخیص بوی بد نشتی نیز به کار گرفته شود.

برخی از افراد معتقدند که چنین وسیله ای تا چند سال دیگر برای مصرف کنندگان عادی هم عرضه خواهد شد. اگر چه ممکن است خود شما هیچ وقت تمایلی به خرید یک حسگر تشخیص بو نداشته باشید؛ اما این حسگر می تواند در یخچال ها مورد استفاده قرار گیرد و در صورت فاسد شدن مواد غذایی به شما هشدار دهد. ممکن است در آینده حسگرهای تشخیص بو هم همانند حسگرهای تشخیص نور و صدا کاملا عادی شوند؛ اما هنوز برای قضاوت در مورد آینده زود است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج