۴۵۵۹۲۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

کدام مناطق تهران درگیر پدیده فرونشست شدند؟

مدیر بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مناطق حاشیه‌ای جنوب، جنوب‌شرقی و جنوب‌غربی استان تهران را مستعد پدیده فرونشست دانست و گفت: منطقه ۱۷ و۱۸ تهران درگیر این پدیده هستند.

خبرگزاری مهر: مدیر بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مناطق حاشیه‌ای جنوب، جنوب‌شرقی و جنوب‌غربی استان تهران را مستعد پدیده فرونشست دانست و گفت: منطقه ۱۷ و۱۸ تهران درگیر این پدیده هستند.

علی بیت‌اللهی اظهار داشت:در استان تهران با دو پدیده فرونشست و فروریزش روبرو هستیم که ساختارهای متفاوتی با یکدیگر دارند؛ فروریزش یا فروچاله، حفره‌های کوچکی هستند که پدیداری آنها ناگهانی است و طی ماه‌های گذشته در مناطقی مانند شهران، قیام و مولوی شاهد این پدیده بوده‌ایم؛ در حالی که فرونشست مقیاس ظاهری بزرگی دارد و در برخی مناطق استان تهران به ابعاد ۵۰ در ۵۰ کیلومتر یا در دشت شهریار به ابعاد ۱۰۰ کیلومترمربع می‌رسد.

مدیر بخش زلزله‌شناسی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: فرونشست در مناطق شهری رخ نمی‌دهد و بیشتر در حاشیه شهرها به وقوع می‌پیوندد. در استان تهران هم، پدیده فرونشست منطقه ۱۷ و ۱۸ را درگیر کرده است و به سمت جنوب استان یعنی اسلامشهر، ورامین در جنوب و دشت شهریار در جنوب غرب کشیده می‌شود.

وی اظهار داشت: دو عامل مهم برای پدیده فرونشست، حفر چاه‌های متعدد، غیرحساب شده و همچنین استحصال بی‌رویه آب است که با توجه به خشکسالی‌ سال‌های گذشته، موجب فرونشست زمین می‌شود و سپس بر سطح این زمین‌ها، ساختمان، پل یا جاده ساخته می‌شود.

بیت‌اللهی بیان کرد: پل‌ها، ساختمان‌ها و جاده‌های ساخته‌شده در زمین‌های نشست‌کرده ایمن نیستند، به عنوان نمونه بسیاری از پل‌های جنوب تهران دچار شکست شده‌ و جاده‌های این منطقه ترک برداشته‌اند.

وی به دیگر آثار پدیده فرونشست اشاره و تصریح کرد: لوله‌های انتقال نفت و گاز هم در اثر پدیده فرونشست خم می‌شوند؛ ضمن اینکه در این میان اراضی که دچار فرونشست می‌شوند، از بین رفته و خلل و فرج و حالت آبگیری خود را از دست داده و امکان کشاورزی در آنها از میان می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج