۴۵۶۰۷۱
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

چرا آقای داور تا انتهای فصل صبر نکرد؟

پشت پرده خداحافظی محسن ترکی

آقای داور لقبی است که این روزها داوران فوتبال کشور برای محسن ترکی انتخاب کردند.

ورزش سه: او بی شک یکی از کم نوسان ترین داوران دو دهه فوتبال ایران بود. کسی که ۱۴سال در لیست بین المللی حضور داشت و سال ها نفر اول این لیست بود، شاید اهالی مدرسه ورزش مشهد در سال ۶۸ باور نمی کردند که روزی شاگردان مدرسه شان تمام افتخارات داوری فوتبال را قبضه کنند.

محسن ترکی، محسن قهرمانی، رضا سخندان و حسن کامرانی فر اولین داورانی بودند که در سن ۱۶سالگی قدم بر عرصه قضاوت نهادند و توانستند پله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارند. آن ها در سال ۲۰۰۳ توسط منوچهر نظری که با میدان دادن به جوان ها دوران رنسانسی در داوری ایجاد کرده بود، بین المللی شدند. آقای داور از سال ۲۰۰۳ به مدت چهارده سال در این لیست حضور داشت و در کارنامه خود قضاوت های متعددی را در مسابقات مختلف به عهده گرفت از مقدماتی جام جهانی و جام ملت ها و المپیک تا مسابقات لیگ قهرمانان آسیا اما این همه ماجرا نبود؛ زیرا رکورد قضاوت دربی که سالها در اختیار محمد صالحی بود توسط او شکست شد. البته نقش علی کفاشیان بی تاثیر نبود زیرا وی در سال ۸۶ متعهد شد که دربی با قضاوت داوران ایرانی بدون مشکل به پایان خواهد رسید، هنگام ورود تیم داوری (ترکی، کامرانی فر و سخندان) به ورزشگاه جمعیت یکصدا فریاد زد "ترکی یادت باشه عدالت باید باشه" و آقای داور با تکان دادن دست مهر تایید بر خواسته تماشاگران زد و با قضاوت کم نقص خود به خوبی از اعتبار کفاشیان و مسعود عنایت دفاع کرد.

نام محسن ترکی خط بطلانی بود بر حضور ۱۳ساله داوران خارجی در دربی پایتخت. در چند فصل از جمله فصل گذشته ترکی جایزه بهترین داور لیگ را از آن خود کرد. اما چه شد که آقای داور تا انتهای فصل صبر نکرد و در کلاس نیم فصل در حالیکه با آمادگی بالای بدنی تست خود را با موفقیت پاس کرد در میان اشک های داوران از عرصه قضاوت خداحافظی کرد؟
شواهد نشان می داد قلب آقای داور از موضوعی به درد آمده است. او از مربیان توقعی نداشت اما پذیرش این موضوع که از خودی ها زخم بخورد برایش غیرقابل هضم بود، زیرا زمانیکه به دلایلی خاص نتوانسته بود تست بین المللی خود را با موفقیت پشت سر بگذارد بی وقفه در سایت ها و خبرگزاری ها علیه او مصاحبه کردند و تمام زحمات ۲۵ ساله او در قضاوت را نادیده گرفتند و برای تخریب دپارتمان نوپا، ترکی را بهترین گزینه برای قربانی کردن در این ماجرا انتخاب کردند.
آقای داور در حالی از قضاوت خداحافظی کرد که حداقل یک سال دیگر می توانست در عرصه فوتبال حضور داشته باشد. حتی اصرارهای مکرر و اشک های فریدون اصفهانیان، حسن کامرانی فر، داوران حاضر در کلاس نیم فصل و تماس تلفنی مهدی تاج، رییس فدراسیون بی فایده بود زیرا وی تصمیمش را گرفته بود.
پشت پرده خداحافظی محسن ترکی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      باید ببینیم حالا که بازنشست شده پرسپولیس ها در ازای این چند سال خوش خدمتی چکار میکنن براش

    • بدون نام

      ای بابا جمع کنید این قضیه ترکی رو .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج