۴۵۶۰۸۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

یادی از روماریوی فوتبال ایران

اوايل دهه هفتاد وقتي هفته نامه هاي ورزشي يكي يكي به كيهان ورزشي و دنياي ورزش اضافه می شدند، همه كم كم با چهره فتوژنيكش اشنا شدند.

وبسایت نود: بچه پاسگاه نعمت آباد فوتبالش را از پارس خودرو شروع كرد ، همانجايي كه منصوريان و هاشمي نسب سرشناس ترين چهره هايي بودند كه بعدها ازاين تيم صنعتي چهره شدند.

تابستان هفتاد وسه وقتي بيلفسكي سرمربي روسی استقلال تصميم گرفت جان تازه اي به خط حمله اش بدهد، علی اکبریان را انتخاب کرد.صمد مرفاوي و عباس سرخاب کم کم سن و سالشان بالارفته بود و حالا نوبت به جوانان رسیده بود. ادموند اختر از آرارات و علی اکبریان از پارس خودرو، خط آتش استقلال را تشکیل دادند.

در همان حال شماره دوازده به اختر رسيد و شماره يازده به اكبريان . اكبريان خوش چهره خيلي زود محبوب سكوهاي آبي شد و شعار «علی اکبریان، روماریوی ایران» از همان روزها ساخته شد. نوع خاص بازي اکبریان، استيل خوبش و گلهاي زيبایی که به ثمر می رساند باعث شد سكوها برایش شعار هم بسازند.

اما چرا به یاد علی اکبریان افتادیم؟ دو روز پیش تولد اکبریان بود که البته برخی گفتند او ۱۷ دی ۵۰ به دنیا آمده اما امروز مطمئن شدیم که او ۱۵ دی ۵۰ به دنیا آمده است و و به همین دلیل امروز و با دو روز تاخیر درباره اش نوشتیم.

یادی از روماریوی فوتبال ایران

گلهایش در سالهاي هفتاد وسه تا هفتاد وپنج خاص و حساس بودند. كشاورز وپلي اكريل و پاس و تيم ملي سنگاپور معروف ترين تيمهايي بودند كه از اكبريان گلهاي به یادماندنی دریافت کردند.

حضور ناصر حجازي باعث شد اكبريان در سال هفتاد و شش در ليست فروش استقلال قراربگیرد و خورشيدش زود غروب كند. او خیلی زود به سایپا و بعد به پرسپولیس رفت اما در این دو تیم هرگز حتي سايه اي از روماريوي استقلالی نبود و او هم با غروب هفته نامه هاي رنگارنگ دهه هفتاد اكبريان هم فوتبالش به پایان رسید.

نمي خواهيم با مرور اتفاقات تلخ بعد از دوران فوتبالش روزهای درخشش در زمین را از ياد ببريم. علی اکبریان ۴۵ سالگی اش را هم به پایان رسانده و حالا جایی است که کمتر کسی باور می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج