۴۵۶۰۹۲
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

چاووش اوغلو: ۳۵۰ دیپلمات ترک اخراج شده اند

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از اخراج ۳۵۰ دیپلمات و ۵۸ کارمند دیگر وزارت امور خارجه این کشور در ارتباط با پرونده گروه گولن متهم به کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه از اخراج ۳۵۰ دیپلمات و ۵۸ کارمند دیگر وزارت امور خارجه این کشور در ارتباط با پرونده گروه گولن متهم به کودتای نافرجام ۱۵ جولای سال ۲۰۱۶ میلادی خبر داد.

چاووش اوغلو این مطلب را در پاسخ به سئوال رسمی سزگین تانری کولو نماینده مردم استانبول از حزب جمهوریخواه خلق در مجلس ترکیه اعلام کرد.

تانری کولو با تقدیم سئوالی به ریاست مجلس ترکیه خواستار پاسخگویی وزیر امور خارجه این کشور در خصوص اعلام شمار کارکنان اخراجی در دوره ۱۶ جولای - هفت نوامبر سال گذشته میلادی و علل اخراج این کارکنان شده بود.

چاووش اوغلو روز جمعه در پاسخ کتبی خود به این سئوال اعلام کرد که در این دوره در مجموع ۴۰۸ کارمند وزارت خارجه ترکیه بر اساس بخشنامه های در حکم قانون دولت آنکارا اخراج شده اند که ۳۵۰ تن از آنها دیپلمات و ۵۸ کارمند عادی بوده اند.

دولت آنکارا به دنبال کودتای نافرجام ۱۵ جولای ( ۲۵ تیرماه گذشته) با متهم کردن گروه گولن به تشکیل سازمانی موسوم به فتو (سازمان منتسب به فتح الله گولن) و دست زدن به کودتا و براندازی دولت قانونی این کشور، عملیات بسیار گسترده ای را برای پاکسازی عوامل این گروه در درون دستگاههای دولتی شروع کرد که هنوز هم ادامه دارد.

دولت آنکارا با استناد به مصوبه اعلام حالت فوق العاده در مجلس ملی ترکیه بعد از کودتا، با صدور بخشنامه های در حکم قانون، نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر را از دستگاههای دولتی پاکسازی کرده و هزاران شرکت، موسسه مالی، نهاد آموزشی و مدنی انتفاعی و غیرانتفاعی و ۱۵ دانشگاه وقفی را توقیف و اموال بسیاری از این موسسات را مصادره کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      عاقبت این همه اخراج وپاکسازی درگذر زمان دامن خود سیستم دولت وحزب حاکم وداووداغلوراخواهدگرفت....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج