جاباما
۴۵۶۲۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

هزینه های سفر نوروز را چطور کم کنیم؟

با توجه به افزایش هزینه ها ممکن است خیلی ها از مسافرت در تعطیلات نوروز صرفنظر کنند اما اگر بدانید چطور هزینه کنید می توانید سفر خوبی داشته باشید.

هزینه های سفر نوروز را چطور کم کنیم؟

هفت صبح: با توجه به افزایش هزینه ها ممکن است خیلی ها از مسافرت در تعطیلات نوروز صرفنظر کنند اما اگر بدانید چطور هزینه کنید می توانید سفر خوبی داشته باشید.

با این وجود خیلی ها قبل از سفر بارها هزینه های احتمالی را محاسبه و سعی می کنند با آمادگی کامل راهی سفر شوند تا نیازی به هزینه کردن برای وسایل جا گذاشته نداشته باشند. برای ما تقویت این نگاه مقتصدانه در سفر پیشنهادهایی داریم که به کارتان می آیند.

تقسیم هزینه ها

خیلی ها برای کم کردن هزینه های سفر به فکر یافتن همسفران جدید می افتند، اگر همراه خانواده هستید که چه بهتر ... مطمئنا در سفر گروهی هزینه های مختلفی مانند، ایاب و ذهاب، محل اقامت و ... تا اندازه ای کاهش خواهد یافت.

هزینه های سفر نوروز را چطور کم کنیم؟

با پرهیز از هرگونه اشتباهی به دقت تمام موارد خرج گروهی را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید سهمتان را بپردازید.

حتما یک مادر خرج هم تعیین کنید. دسته جمعی سفر کردن به معنای قسمت کردن مسئولیت های سفر هم هست و بهتر است هر کدام گوشه ای از کار را بگیرید تا کمتر دغدغه جا و مکان و چطور انجام دادن امور را داشته باشید.


وسیله مسافرت

اگر راهتان چندان دور نیست، می توانید با توجه به تعداد همسفران خود یک مینی بوس یا ون را به صورت دربست کرایه کنید. یادتان نرود حتما با چند جا تماس بگیرید و قیمت ها را با هم مقایسه کنید. معمولا هیچ معیاری برای این نرخ ها وجود ندارد.

اکنون پس از گرفتن پایین ترین قیمت، آن را به تعداد نفرات تقسیم کنید؛ اگر به نفع شما بود چه بهتر، در غیر این صورت قطار و اتوبوس در پایانه ها به انتظار شما هستند. یکی دیگر از فواید وسیله نقلیه دربستی در اختیار بودن آن است.

شما به سادگی در طول مسیر می توانید به دلخواه توقف کرده یا از برخی مکان ها و روستاهای سرراهی به صورت کوتاه بازدید کنید. حتی از این روش می توانید در مقصد مورد نظر استفاده کنید.

یعنی با دربست اختیار کردن یک یا دو ماشین به صورت ساعتی از راننده بومی درخواست کنید تا شما را به دیدن جاذبه های مورد علاقه تان ببرد. با تقسیم کردن کرایه بر تعداد نفرات متوجه خواهید شد که صرفه جویی خوبی کرده اید.

هزینه های سفر نوروز را چطور کم کنیم؟


غذای محلی ارزانتر است

بسیاری از غذاهای محلی که ساده و سالم هستند، از نظر مالی بسیار به صرفه اند و استفاده از این غذاها تا اندازه ای هزینه های شما را کاهش خواهد داد. علاوه بر صرفه جویی، خوردن غذاهای محلی تجربه بسیار جدید و لذتبخشی خواهد بود.

در کل، یکی از مهمترین نکات در هر سفر رعایت رژیم غذایی است. هرگونه افراط و تفریط در این زمینه می تواند برای شما مشکلاتی را به وجود آورد و سفر را به کام شما و همسفرانتان تلخ کند.


اطلاعات، سرمایه است

داشتن اطلاعات دقیق از مقصد مورد نظر، جاده ها، اماکن مورد علاقه برای بازدید و ... همگی می توانند نقش مهمی در کاهش هزینه های شما داشته باشند. مطالعه پیش از سفر، خود بخشی از سفر در دنیای ذهنی محسوب می شود، علاوه بر آن، دیدار از مکانی که شما از پیشینه آن آگاهی دارید بسیار جذابتر خواهد بود.

هزینه های سفر نوروز را چطور کم کنیم؟

در این حالت شما می توانید اطلاعاتتان را به دوستان و همسفران خود هم ارائه دهید و اما دست آخر اینکه برخی از وسایل ضروری را پیش از سفر تهیه کنید تا ناگزیر نباشید این ابزار یا مواد خوراکی را به بهای بیشتری بخرید، خودتان که بهتر می دانید، چیزهایی مانند آب معدنی، تنقلات و سایر اقلام.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج