۴۵۶۲۹۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

تصميمات ناپخته براي گوشت قرمز

طی روزهای گذشته طرح عرضه گوشت قرمز تازه به قیمت دولتی در راستای تعادل‌ بخشی به بازار گوشت صورت گرفته است كه به عقيده برخي، عرضه لاشه گوسفند ‌نر درجه یک، عملكرد صحيح و كارشناسانه‌اي نيست.

محمدباقر سعادت عضو هيات رييسه كميسيون كشاورزي مجلس در قانون نوشت:
طی روزهای گذشته طرح عرضه گوشت قرمز تازه به قیمت دولتی در راستای تعادل‌ بخشی به بازار گوشت صورت گرفته است كه به عقيده برخي، عرضه لاشه گوسفند ‌نر درجه یک، عملكرد صحيح و كارشناسانه‌اي نيست.
در اين زمينه بايد گفت بدون شك عرضه لاشه گوسفند نر به منزله قطع نسل نيست، زيرا دامداران به فكر اين موضوع هستند كه نه يك‌باره تمام دام‌هاي ماده خود را بفروشند و نه دام‌هاي نر خود را براي فروش درميدان مركزي عرضه كنند، بنابراين اگر دامدار با بي‌تدبيري، نسل يك نوع گوسفند خود را منقرض كند به دليل عدم زاد و ولد، اولين فردي كه متضرر مي‌شود خود اوست. بنابراين هيچ‌گونه نگراني درخصوص اجراي اين طرح وجود ندارد.
طرح عرضه گوشت قرمز تازه به بازار، تنها تزريق يك مسكن به سطح جامعه محسوب مي‌شود، بنابراين اجراي نظام برنامه‌ريزي درتمام حوزه‌ها به وي‍ژه حوزه كشاورزي و دامپروري بسيار ضرورت دارد به طوري كه اگر نظام برنامه‌ريزي در تمام حوزه‌هاي‌ كشور وجود داشته باشد به طورحتم به دليل وجود ضوابط و قانون مصرف‌كننده و توليدكننده هيچ‌كدام متضرر نمي‌شوند. در زمان مازاد توليد، دام زنده از ايران به كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي‌شود و مجددا در زمان گراني گوشت قرمز، واردات دام زنده و گوشت قرمز منجمد برزيلي به كشور صورت مي‌گيرد. به طورحتم ذبح مازاد تولید دام زنده و نگهداری گوشت قرمز با كيفيت ايراني به صورت منجمد، نيازمند به سردخانه‌هاي مجهز است كه البته نگهداري هر نوع پروتئين، به زمان معين و مشخصي نيازمند است زيرا نگهداري طولاني‌مدت گوشت قرمز، مرغ و ماهي باعث از دست رفتن خاصيت اين نوع محصولات پروتئيني خواهد شد.
صادرات دام زنده در زماني كه كشور، خود به گوشت قرمز نيازمند است به هيچ وجه صلاح نيست، به طوركلي ابتدا بايد سرانه مصرف گوشت قرمز به صورت دقيق دركشور مشخص شود و براساس آن دامداران اقدام به توليد دام زنده كنند، سپس براساس ميزان نياز كشور و با در نظر گرفتن سردخانه‌هاي مجهز، گوشت قرمز نگهداري و فريز شود. متولي اصلي مجموعه امور دام و دامپروري كشور، وزارت جهادكشاورزي است. متاسفانه طی دو سال اخیر، بره ماده‌های 13 تا 14 کیلوگرمی که هنوز زایمانی انجام نداده‌اند، به صورت بي‌رويه ذبح شده‌اند كه وزارت جهاد كشاورزي باید اقدام جدي و موثري در اين زمينه داشته باشد؛ همچنين بارها در كميسيون كشاورزي مجلس، اجراي طرح اصلاح ن‍ژاد دام را به وزير جهادكشاورزي تذكر داده‌ايم كه به طورحتم وزارت جهادكشاورزي اجراي اين طرح را به منظور رسيدن كشور به خودكفايي در توليد گوشت قرمز در دستوركار خود قرار داده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج