۴۵۶۴۳۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کورتانا؛ دستیار جدید خودروهای هوشمند

چندین شرکت خودروسازی در زمان برگزاری نمایشگاه سی.ای.اس ۲۰۱۷ اعلام کردند در محصولات آینده‌ی آن‌ها از کورتانا استفاده خواهند کرد.

وب سایت سایبربان: چندین شرکت خودروسازی در زمان برگزاری نمایشگاه سی.ای.اس ۲۰۱۷ اعلام کردند در محصولات آینده‌ی آن‌ها از کورتانا استفاده خواهند کرد.

کورتانا؛ دستیار جدید خودروهای هوشمند

به گزارش واحد فناوری اطلاعات سایبربان؛ کورتانا دستیار صوتی مایکروسافت تا کنون در بسترهای بسیاری مانند رایانه‌های شخصی، تبلت، تلفن هوشمند و کنسول اکس باکس قرار گرفته و به زودی در خودروها نیز به کار گرفته می‌شود.

شرکت نیسان در زمان برگزاری نمایشگاه سی.ای.اِس (CES ۲۰۱۷)، اعلام کرد از کورتانا در خودروهای آینده‌ی این شرکت استفاده خواهد شد و بستر جدیدی از خودروهای هوشمند را به وجود می‌آورد. این بستر بر پایه‌ی پلتفرم ابری اژر مایکروسافت ساخته می‌شود؛ بنابراین شرکت‌های خودروسازی خواهند توانست نوع استاندارد ارتباطی خاص خود را برای محصولاتشان ایجاد کنند.

مایکروسافت اعلام کرد قصد ندارد مشابه اپل و گوگل یک خودروی هوشمند یا سیستم‌عاملی (به ترتیب کارپلی (Apple Car play) و اندرویدا اتو (Android Auto)) برای آن‌ها ایجاد کند. در عوض بستری با نام «پلتفرم خودروهای هوشمند» (Microsoft's Connected Vehicle Platform) را به عنوان خدماتی برای شرکت‌های دیگر ارائه می‌دهد. این بستر در ۵ زمینه‌ی کلیدی پیشگویی تعمیرات، بهبود عملکرد خودرو، ناوبری پیشرفته، بینش مشتری و ایجاد توانایی‌های خودروهای بی راننده خدمات ارائه می‌دهد.

بستر مذکور خدمات و برنامه‌هایی مانند کورتانا، نسخه‌ی تجاری اسکایپ ( Skype for Business) و آفیس ۳۶۵ (Office ۳۶۵) را برای خودروها فراهم می‌کند. به عنوان مثال زمانی که کاربر از تلفن هوشمند خود استفاده کرده و قرار ملاقاتی را ثبت می‌کند، در هنگام ترک خانه و سوار شدن در ماشین، کورتانا قرار ملاقات وی را یادآوری کرده، محل، زمان رسیدن و مسیر رسیدن به آن را روی نقشه نشان می‌دهد.

علاوه بر نیسان، شرکت بی.ام.و نیز به طور مشابه یکپارچه شدن خودروهای خود با کورتانا را اعلام کرد. این شرکت، بسترهای دیجیتالی خاص خودروهای خود را تولید کرده است و می‌خواهد با این کار به تقویت محصولات خود بپردازد. به عنوان مثال رانندگان خواهند توانست بدون جدا کردن دست خود از فرمان و تنها با استفاده از دستورهای صوتی، به تنظیم قرار ملاقات، جستجو در اینترنت و رزور رستوران بپردازند.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌رسد محصولات رده‌ی ۹۰ ولوو نیز از نسخه‌ی تجاری اسکایپ پشتیبانی خواهد کرد.

مایکروسافت اعلام کرد بستر یاد شده در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج