۴۵۶۶۴۲
۹ نظر
۵۰۰۶
۹ نظر
۵۰۰۶
پ

موافقت عربستان با افزایش سهمیه حجاج

دولت عربستان سعودی که سال گذشته با کارشکنی و مانع تراشی از حضور حجاج ایرانی برای انجام فریضه حج جلوگیری کرده است به تازگی اعلام کرد که سهمیه حجاج عربستانی و حجاجی که از کشورهای دیگر برای ادای حج تمتع سالجاری به این کشور سفر می کنند را افزایش می دهد.

خبرگزاری ایرنا: دولت عربستان سعودی که سال گذشته با کارشکنی و مانع تراشی از حضور حجاج ایرانی برای انجام فریضه حج جلوگیری کرده است به تازگی اعلام کرد که سهمیه حجاج عربستانی و حجاجی که از کشورهای دیگر برای ادای حج تمتع سالجاری به این کشور سفر می کنند را افزایش می دهد.

«محمد بنتن» وزیر حج عربستان در این باره گفت: وزارت حج عربستان در سال جاری به تناسب ظرفیت و گنجایش ممکن تعداد حجاج را افزایش می دهد و تسهیلات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

دولت ریاض پیشتر مدعی شده بود که از ایران و سایر کشورهای اسلامی دعوت کرده است برای شرکت در نشست‌ برنامه ریزی شده با روسای هیات‌های دفاتر امور حج به منظور تنظیم و سازماندهی سفر حجاج برای مناسک حج سال آینده شرکت کنند، اما این ادعا از سوی مقام های کشورمان رد شد .

بنا بر اعلام ریاض وزیر حج و عمره عربستان سعودی، با بیش از ۸۰ کشور برای بررسی جزئیات برگزاری مناسک حج وارد گفت و گو شده است.

مهر ماه ۹۴ به دلیل سوء مدیریت مسئولان سعودی، در مناسک رمی جمرات در منا، صدها تن از زائران خانه خدا از جمله صدها تن از حجاج ایرانی جان باختند. مقام های ریاض مدعی هستند در فاجعه منا حدود ۷۷۰ نفر جان باختند، این در حالی است که رسانه های معتبر بین المللی آمار قربانیان این حادثه را ۲ هزار و ۴۲۶ تن اعلام کردند.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشورمان، ۴۶۱ زائر ایرانی در این حادثه جان باختند.

فاجعه منا چند روز پس از آن روی داد که بر اثر سقوط جرثقیل در مکه بیش از ۱۰۰ زائر کشته و ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند. در همان سال دو حادثه آتش‌سوزی مهیب نیز در دو هتل در شهر مکه روی داد که در این حوادث نیز چندین زائر زخمی شدند.

همچنین مقام های سعودی سال گذشته با مانع تراشی و کارشکنی و طرح پیش‌شرط‌های عجیب برای حضور حجاج ایرانی در مراسم حج سال ۹۵، مانع از حضور آنها در این مراسم معنوی شدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدحسن

      کاش حضرت مهدی (عج)ظهورکنه وکعبه روازدست بت پرستهای سعودی پس بگیره،مرگ برال سعود،نذاریدحج اززائرخالی بشه ملت مسلمون وخداجو که اگرخالی شدروزمرگ تمام باورهاوارزشهامونه اخیراعده ای مغرض توجامعه این سوال انحرافی رومطرح میکنندکه چرابایدپولمونوبدیم اعراب بخورن!!!!!!جای تعجب داره این حرف ،ازطرفی مسئولین امورحج لطفا حفاظت زائران روبیشترازپیش تامین کنن لطفا این سعودیای وهابی مذهب دنبال اینن حج اززائرخالی بشه ولی کورخوندن لازم بشه تمام سعودیاروبه خاک وخون میکشیم فقط ولی فقیه (مد)لب ترکنه بعدامردن لات بازی دربیارن برای مسلمونا تاحالیشون کنیم

    • بدون نام

      خدا میدانه چه نقشه ای برا ایرانی ها کشیدن

    • علی

      یعنی خدا فقط تو مکه میباشند این همه فقیر ما داریم تو ایران از حج واجب ترن

    • jamali

      اقا محمدحسین امیدوارم بااین اشتیاق حتما حج برید.........

    • محمد

      محمد حسن گنده تراز دهنت حرف می زنی یک مشت لاتی پاتی سفارت را آتش زدن چقدر حکومت ضرر کرد حرف مفت نزن مملکت قانون دارد بی بصیرت

    • ایران

      هیچ اغراضی نیست خودت را مومن تر از انها ندان خدا بر احوال همه ی ما اگاه تره بروند که عزت ایرانی خدشه دار بشه اون باور دینی که می گویید با مرگ از بین نمی رود ولی جوانی که می رود تا از پشتی و پلید دور شود و مورد تجاوز قرار می گیرد اون هم در سفر معنوی و دور از وطن چه بر سر اعتقادش می اید اقای محمد حسین دین ستیزی کار امثال من نیست اما وقتی نمی توانی بر معنویاتت بیافزایی و به تکامل برسی و در عوض دیوار ایمانت را راحت ویران می کنند بهتره عاقل باشیم و باور مردم را به بازی نگیریم اگر قراره عزت انسانیت بر باد برود چیزی از تو باقی نمی ماند که بتوانی دستمایه ی دینت کنی تا ال سعود این طور مرا را تحقیر می کنند مردانه نرویم و کشورمان را اباد کنیم به امید روزی که چون پیامبر که بعد از سه سال عهدنامه راموریانه خورد و به مکه برگشت ما نیز روزی با افتخار برگردیم

    • محمدحسن

      درپاسخ به اظهارنظرای تند عده ای ازدوستان عزیزم:اولا اسمم محمدحسن هست نه محمدحسین دوستان دوما ببینیدعزیزان ال سعود واقعاپست هست وبه مکه ومدینه فقط به چشم صنعت توریست نگاه میکنه وجنایاتیهم مرتکب میشه امادوستان حج خالی اززائرنبایدبشه ،حج یه وعده گاه هست اینطوری نگید بایدحج باشکوه باشه ...حج برای عربستان نیست متعلق به همه انسانهای کره زمینه خونه خداست وعده گاهه،ضمنادوستان درابراز عقیده هاتوهین نکنید دهنتو ببند وخفه شو ...زشته واقعادرشانتون نیست اگرمخالفیدفقط بگیدمن مخالفم همین به همین سادگی من دشمنتون نیستم که ،،،،دشمن ال سعوده اشتباه گرفتیدرفقای عزیز

    • بدون نام

      محمدخان بی بصیرت تویی ،ترسو

    • علی

      لعنت بر ال سعود
      ولی چرا تا حرف حج یا کربلا میاد بعضیا فکر کمک کردن به فقیر میوفتن ولی پولایی که میره تایلند و ترکیه و عروسیهای آنچنانی کسی نیست بگه اینارا بدین به فقرا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج