۴۵۷۴۰۷
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

فروش برنج خارجی دو برابر بهای تمام شده

خبرگزاری ایلنا به نقل از دبیر انجمن برنج نوشت: اگر برنج ایرانی گران است در عوض سالم است. گزارش بررسی وضعیت آلودگی در نمونه های مختلف برنج های ایرانی را به زودی ارائه خواهیم داد. یک گروه تحقیقاتی این کار را انجام داده است در ایران هیچ برنجی زمینه آلوده شدن ندارد.

خبرگزاری ایلنا به نقل از دبیر انجمن برنج نوشت: اگر برنج ایرانی گران است در عوض سالم است. گزارش بررسی وضعیت آلودگی در نمونه های مختلف برنج های ایرانی را به زودی ارائه خواهیم داد. یک گروه تحقیقاتی این کار را انجام داده است در ایران هیچ برنجی زمینه آلوده شدن ندارد.

جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج، در پاسخ به این سوال که تعرفه بالای واردات برنج خارجی تا چه میزان در افزایش قیمت تمام شده این محصول برای مصرف کنندگانی که توان مالی خرید برنج های داخلی را ندارند تاثیرگذار است، بیان داشت: قیمت برنج‌های خارجی به اندازه‌ای پایین است که هر چه هزینه و تعرفه گمرکی به آن افزوده شود باز هم قیمت تمام شده آن پایین است. طبق آمار جدید فائو در دسامبر ۲۰۱۶ نرخ صادراتی برنج هندی ۲۳۵ دلار در هر تن است. با فرض این که اگر این برنج با دلار آزاد وارد شود قیمت تمام شده هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان است.

او افزود: به این ۱۳۰۰ تومان نیز ۵۰۰ تومان افزوده می‌شود؛ همچنین ۴۰ درصد هم تعرفه گمرکی اخذ می‌شود که در نهایت قیمت تمام شده برنج هندی ۲۵۰۰ تومان است؛ این در حالی است که این محصول در بازار دو برابر و یا حتی بیش از دو برابر این قیمت خرید و فروش می شود.

شایق تاکید کرد: ادعای کسانی که می گویند قیمت تمام شده برنج خارجی با این تعرفه ها گران می شود درست نیست. هنوز هم صد در صد در واردات برنج خارجی سود است. مگر واردکننده بدون سود این کار را با تحمل مشقات و مشکلات انجام می دهد؟

سود کلانی که به جیب وارد کننده می‌رود

دبیر انجمن برنج در ادامه گفت: ذائقه ایرانی نتوانسته که خود را با برنج‌های خارجی تطبیق دهد کسی که از نظر مالی مشکل دارد این برنج را تهیه می‌کند؛ اما مصرف کننده سود کلانی را با این کار تقدیم وارد کننده می‌کند. در اسفند سال ۹۲ وزارت بهداشت اعلام کرد که پنج رقم برنج ایرانی آلوده است که بعد از آن از اظهارات خود عقب نشینی کردند؛ اما ما تحقیقات خود را ادامه داده ایم و نتیجه آن بزودی اعلام خواهد شد.

او افزود: اگر برنج ایرانی گران است در عوض سالم است. گزارش بررسی وضعیت آلودگی در نمونه های مختلف برنج های ایرانی را به زودی ارائه خواهیم داد. یک گروه تحقیقاتی این کار را انجام داده است در ایران هیچ برنجی زمینه آلوده شدن ندارد؛ اما این زمینه در برنج خارجی وجود دارد.این به این معنا نیست که برنج وارداتی صد درصد آلوده است؛ اما زمینه آن وجود دارد؛ یعنی وقتی برنج خارجی می خرید ریسک میکنید؛ چون ممکن است که آلوده باشد؛ اما برنج ایرانی صد درصد آلوده نیست و ارزش غذایی بالایی دارد و طبیعی است که کمی گران باشد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگر برنهای هندی برنج هستند.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج