۴۵۷۴۱۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

اکثر آمریکایی‌ ها مخالف دونالد ترامپ هستند

«لری ساباتو» (Larry Sabato) مدیر مرکز سیاسی دانشگاه &#۰۳۹;ویرجینیا&#۰۳۹; آمریکا در واکنش به اظهارات تازه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا مبنی بر نزدیک شدن کاخ سفید با کرملین گفت : اکثر آمریکایی ها و کنگره مخالف ترامپ هستند .

خبرگزاری ایرنا: «لری ساباتو» (Larry Sabato) مدیر مرکز سیاسی دانشگاه 'ویرجینیا' آمریکا در واکنش به اظهارات تازه دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا مبنی بر نزدیک شدن کاخ سفید با کرملین گفت : اکثر آمریکایی ها و کنگره مخالف ترامپ هستند .

شبکه تلویزیونی سی ان ان امروز یکشنبه در تحلیلی درباره توئیت های تازه ترامپ مبنی بر نزدیکی آمریکا با روسیه، با مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا گفت و گو کرد و از وی پرسید: چرا ترامپ با وجود آنکه جمعه گذشته از سوی نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا درباره حملات سایبری روسیه در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توجیه شد و همچنین پس از آنکه باراک اوباما در مصاحبه خود گفته بود که ولادیمیرپوتین در تیم ما(طرف آمریکا) نیست، اکنون ترامپ خواستار نزدیک شدن با روسیه است و رابطه 'بد' با روسیه را کار «احمق ها» می داند.

سی ان ان در ادامه پرسید: تا چه اندازه این اقدام در راستای ارزش های دمکراسی آمریکا است و این موضوع چه تاثیری بر متحدان آمریکا خواهد گذارد.
ساباتو در پاسخ به این پرسش گفت: اکثر مردم آمریکا و نیز اکثریت کنگره چه دمکرات و چه جمهوریخواه، مخالف دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب هستند.

مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا افزود: رفتارهای روسیه در مسائل داخلی، نقشی که در جهان ایفا می کند و رفتاری که با همسایگان خود دارد؛ همه ارزش های کاملا متفاوتی با ارزش های دمکراسی آمریکا است.

ساباتو افزود: چیزی که بسیار عجیب و درک آن برای من دشوار بوده، این است که چرا ترامپ تا این اندازه خود را با پوتین همانند پنداری و با وی احساس نزدیک بودن می کند.

مدیر مرکز سیاسی دانشگاه ویرجینیا به صراحت به این نکته اشاره کرد که چنین امری در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است و ادامه داد: این چیزی است که در آمریکا تاکنون آن را تجربه و با آن برخورد نکرده ایم؛ نه در جنگ سرد و نه بعد از آن زمان تاکنون.

سی ان ان گزارش داد دونالد ترامپ در تازه ترین توئیت خود نوشته است: ما به اندازه کافی مشکلات در سراسر جهان داریم؛ زمانی که من رئیس جمهوری (آمریکا) هستم روسیه احترامی فرای آنچه که اکنون انجام می دهد، برای ما قائل خواهد شد.

بر اساس این گزارش، ترامپ در توئیت دیگری نوشت: هر دو کشور (آمریکا و روسیه) برای حل برخی از مشکلات بزرگ و مسائل جهانی، شاید با یکدیگر کار کنند.

به گزارش ایرنا، جمعه گذشته گزارش های اطلاعاتی به دونالد ترامپ درارتباط با دست داشتن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دستور شخص پوتین ارائه شد.

دراین گزارش که به گفته نهادهای اطلاعاتی به پیروزی ترامپ انجامید، تردیدهای رئیس جمهوری منتخب آمریکا را همراه داشت که این تردید با واکنش های گسترده ای در محافل سیاسی و اطلاعاتی آمریکا مواجه شده است.

'لئون پانه تا' رئیس سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در مصاحبه اختصاصی با سی ان ان، ترامپ را از نزدیک شدن با روسیه برحذر داشت و گفت : نزدیک شدن به روسیه باعث تضعیف آمریکا خواهد شد.

درهمین حال، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا که کمتر از دوهفته دیگر از دوره ریاست جمهوری وی باقی مانده است، در مصاحبه اختصاصی با شبکه خبری آمریکایی ای بی سی نیوز بدون نام بردن از ترامپ گفت که منافع روسیه هم راستا با منافع آمریکا نیست.
اوباما در این مصاحبه گفت: یکی از مواردی که مرا نگران می کند، درجه ای از اعتمادی است که در تحلیل های اخیر از سوی جمهوریخواهان و کارشناسان و آنهایی که قدرت تفسیر دارند، نسبت به پوتین دیده می شود تا نسبت به هموطنان آمریکایی خود که دمکرات هستند .

وی تاکید کرد: آنچه باید به خاطر داشته باشیم این است که همه ما (دمکرات و جمهوریخواه) در یک تیم (طرف) قرار داریم و پوتین در تیم ما قرار ندارد.

'جیمز کلاپر' رئیس سازمان اطلاعات ملی آمریکا که در جلسه پنجشنبه گذشته حضور داشت، در واکنش به تردیدهای ترامپ روز جمعه گفت: ترامپ با سخنانش، عملکرد نهادهای امنیتی کشور را زیر سئوال می برد.
کلاپر یادآور شد: در واقع شک و تردیدهای بیمارگونه ترامپ علیه نهادهای امنیتی به معنای کوچک شمردن این نهادها و تخریب اقدامات آنان است.

مسئولان اطلاعاتی آمریکا روز جمعه گذشته برابر با ۱۷ دی ماه گزارشی ۲۵ صفحه ای را درباره ادعای دخالت روس ها در انتخابات آمریکا و عملیات هکری منتشر کردند که دونالد ترامپ در واکنش به این گزارش و در بیانیه ای اعلام کرد: این موضوع قطعا تاثیری در نتیجه انتخابات نداشته است.

ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات هشتم ماه نوامبر (۱۸ آبان ماه) با کسب ۳۰۴ رای الکترال در برابر ۲۲۷ آرای الکترال هیلاری کلینتون نامزد حزب دمکرات به پیروزی رسید، در حالی که آرای مردمی هیلاری کلینتون سه میلیون بیشتر از وی بود.

وی قرار است بیستم ژانویه برابر با اول بهمن ماه ادای سوگند ریاست جمهوری وارد کاخ سفید شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      خنده دار ترین انتخابات دنیا انتخابات امریکاست شما ممکن است رای اکثریت مردم را داشته باشی ولی انتخاب نشی خوب چرا اصلا مردم رای بدن ؟؟

    • بدون نام

      اکر مخالفند چرا رای دادند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج