۴۵۷۸۸۸
۵۱۲۵
۵۱۲۵
پ

درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم

درخت بائوباب استرالیا از خانواده ی درختان بائوباب در ماداگاسکار و آفریقا ، درختان عظیمی هستند که تنه ای بادکرده مانند بطری دارند. به همین خاطر آن ها همچنین گاهی درختان بطری شکل نیز نامیده می شوند.

وبسایت میهن پست - چنگیز قیاسی: درخت بائوباب استرالیا از خانواده ی درختان بائوباب در ماداگاسکار و آفریقا ، درختان عظیمی هستند که تنه ای بادکرده مانند بطری دارند. به همین خاطر آن ها همچنین گاهی درختان بطری شکل نیز نامیده می شوند. با این حال و به خاطر شکل غیر معمول و این حقیقت که آن ها یکی از قدیمی ترین شکل های حیات در استرالیا هستند، درختان بائوباب همیشه توجه گردشگران را به خود جلب کرده اند. بعضی از بائوباب ها همچون درخت بائوباب استرالیا بیش از سایر درختان مورد علاقه ی گردشگران بوده اند.

درختان بائوباب اگر چه جز عجیب ترین درختان دنیا محسوب می شوند اما درخت بائوباب استرالیا که بسیار مشهور نیز هست یکی از درختان محبوب در جنوب شهر ویندهم در غرب استرالیا است و محیط این درخت در حالی به ۱۵ متر می رسد که داخل تنه ی آن خالی است.

همانطور که در تصاویر هم قابل مشاهده است در قسمتی از تنه ی خالی درخت بائوباب استرالیا دری بریده شده تا به فضای داخل تنه دسترسی پیدا شود.
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم

معروف بودن درخت بائوباب استرالیا این گونه رقم خورده است که در دهه ی نود قرن نوزدهم - سال ۱۸۹۰ - روزی پلیس محلی در حال جابجایی تعدادی از زندانیان محلی به شهر دربی برای صدور حکم بوده که شب در ویندهم متوقف شدند. گروه گشت متوجه خالی بودن داخل تنه درخت شده و بدین صورت ورودی کوچکی را بر روی درخت کنده و زندانیان را در آن قرار دادند.

این جریان برای مدتی ادامه پیدا کرد و مردم به این درخت زندان هیل گرو یا Hillgrove Lockup می گفتند. که البته زمانی که تعداد زندانیان زیاد بوده و برای همه داخل درخت جا نمی شده اند ، بعضی از آن ها به تنه ی درخت در بیرون زنجیر می شدند.

البته بسیاری از تاریخ‌ شناسان صحت این داستان‌ها را رد می‌کنند و معتقد هستند که مردم محلی این داستا‌ن‌ها را ساخته و پرداخته کرده‌اند. هیچ مدرک و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد این درختان بائوباب به عنوان زندان مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند. مخصوصا درختی که در نزدیکی شهر دربی، در ویندهام (wyndham) قرار دارد آنقدر به شهر نزدیک است که ضرورتی نداشته که گروه پلیس بخواهد شب در میانه‌ی راه توقف کند زیرا مسیر به قدری کوتاه بوده است که پلیس می توانسته به راه خود ادامه دهد و به مقصد برسد.

کریس داوسون درباره‌ی داستان‌ درخت بائوباب استرالیا می‌گوید:

درخت بائوباب استرالیا در نزدیکی شهر دربی ، امروزه به طور خاصی در مرکز توجه قرار گرفته است زیرا در گزارشات رسمی سال ۱۹۰۵ که در مورد انتقال زندانیان بومی استرالیا انتشار یافته است، به زندان درختی بوآب هیچ اشاره‌ای نشده است. از نظر بسیاری از مردم منطقه این مسئله عجیب و غیرعادی است زیرا این گزارشات مبسوط و با جزئیات کامل بوده است. به هر حال این دو درخت شگفت انگیز در استرالیا بین توریست‌های که از این منطقه دیدن می‌کنند بسیار محبوب هستند. امروزه این دو درخت به جاذبه‌های گردشگری منطقه بدل شده‌اند، بنابراین دور تا دور این درختان حصاری کشیده شده است تا اینکه توریست‌ها و افراد محلی نتوانند از این درختان بالا بروند. این حصارها همچنین به گردشگران اجازه نمی‌دهد که به تنه‌ی‌ درخت آسیبی بزنند یا این که بر روی تنه‌ی درخت نام خود را به عنوان یادگاری حک کنند.

این در حالی است که داستان‌ها و گزارشات درباره‌ی این زندان‌های درختی در دهه‌ی ۱۹۱۰ در روزنامه‌ها کم کم ظاهر شدند و تقریبا تمام این نشریات یک داستان مشابه را تکرار می‌کردند. بعضی ادعا می‌کردند که درون درخت بوآب ویندهام، تیرکی نصب شده بوده که برای غل و زنجیر کردن زندانیان کاربرد داشته است.

بنابراین در آن زمان، زنجیر کردن زندانیان به درختان تنومند و کنده‌ی درختان، عجیب و غیرعادی نبوده است. اما در سال‌های اخیرهیچ گزارشی درباره‌ی استفاده از این درختان به عنوان زندان موقت ذکر نشده است. حتی در مقالات واقع بینانه‌ای که درباره‌ی شهر دربی و ویندهام در دهه‌ی ۱۹۹۰ انتشار یافته‌اند هیچ اشاره‌ای به این زندان‌های درختی نشده است.

جالب است بدانید که فضای داخل درخت بائوباب استرالیا حدود ۹ متر مربع است و گفته می شود تا ۳۰ زندانی در آن جا می شده است.
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم
درخت بائوباب استرالیا سلولی برای نگهداری زندانیان در قرن نوزدهم
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج