۴۵۸۱۷۶
۵۰۶۶
۵۰۶۶
پ

موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال ۲۰۱۶

مایکروسافت هنوز هم بزرگ ترین تولیدکننده نرم افزار و خدمات آی تی در دنیاست و بیل گیتس همچنان به واسطه حضورش در این شرکت، ثروتمندترین مرد دنیاست و پول روی پول می گذارد.

هفته نامه همشهری جوان - محمدتقی حاجی موسی: مایکروسافت هنوز هم بزرگ ترین تولیدکننده نرم افزار و خدمات آی تی در دنیاست و بیل گیتس همچنان به واسطه حضورش در این شرکت، ثروتمندترین مرد دنیاست و پول روی پول می گذارد. این کمپانی که سال هاست با ویندوز و دیگر محصولاتش بازار آی تی دنیا را تسخیر کرده، در سال ۲۰۱۶ برای آن که بتواند همچنان جایگاهش را حفظ کند، کلی ایده و محصول جدید داشت که برخی موفق شدند، برخی شکست خوردند.
البته تعدادی هم تبدیل به افتضاح شدند که باعث شد رقبا و کاربران آن را مسخره کنند که البته چیزی ارزش های مایکروسافت کم نمی کند. حالا به بهانه پایان سال نوی میلادی نگاهی کرده ایم به کارنامه این شرکت و اتفاقاتی که در این یک سال برای مایکروسافت و محصولاتش افتاده.

موفقیت ها

بیشتر موفقیت های مایکروسافت در سال 2016 نه در محصولات فیزیکی که در نرم افزار یعنی نقطه قوت این کمپانی متمرکز شده است.

1- نسخه آموزشی مایکروسافت

مایکروسافت سال ۲۰۱۴ با بودجه ای دو میلیارد دلاری ماینکرفت را خرید و همه را بهت زده کرد. دو سال بعد یعنی امسال، این کمپانی نسخه آموزشی این بازی را عرضه کرد تادانش آموزان را پای ویندوز نگه دارد و نگذارد آن ها جذب اولین رقیب مایکروسافت در مدارس یعنی کروم بوک ها شوند، یک حرکت بسیار هوشمندانه.
موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال 2016

۲- مترجم همزمان اسکایپ

اوایل سال میلادی بود که مایکروسافت مترجم اسکایپ را برای همه کاربران ویندوز در سراسر دنیا فعال کرد. حالا این مترجم می تواند ترجمه صوتی را به هفت زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی و چینی ارائه کند و بسیاری از زبان های دیگر را هم به صورت متن پشتیبانی می کند و حتی روی گوشی های موبایل هم قابل استفاده است. این یعنی دیگر خیلی نیازی به یادگیری زبان های مختلف نیست و می شود نشست و با یکی آن سر دنیا حرف زد و حرفش را هم فهمید! چیزی که باعث شده همه کاربران اسکایپ در سراسر دنیا راضی باشند و البته کاملا هم رایگان است.

3- آپدیت ویندوز 10
اگرچه اصرار مایکروسافت به آپدیت ویندوز حرص کاربرانش را درآورده بود ولی بیشتر کسانی که ویندوز خودشان را به روزرسانی کرده اند، از آن راضی هستند. هر چند در مواردی وب کم ها از کار افتاد و تصاویر روی بعضی مانیتورها یخ زد اما با همه این ها برطرف کردن باگ های این ویندوز از دید خیلی ها جزء موفقیت های مایکروسافت در سال ۲۰۱۶ به حساب می آید.
موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال 2016

۴- همکاری با کوالکام

مایکروسافت می خواست ویندوز RT را به عنوان نسخه ای جدید از ویندوز 10 برای PC ارائه کند اما به خواسته اش نرسید و این ایده را بعدا با کوالاکام به اشتراک گذاشت که نتیجه اش شد ویندوز 10 ای که برای PCهای نه چندان پیشرفته هم قابل مصرف بود. این چنین مایکروسافت همچنان خودش را در بازار کامپیوترهای خانگی سرپا نگه داشت؛ کامپیوترهایی که پردازنده های چندان قوی ندارند و به اصطلاح Low- End خوانده می شوند.

5- Microsoft Surface Hub
یک صفحه ۸۴ اینچی با کیفیت ۴K که راه حل بسیار خوبی برای اتاق های کنفرانس و ارتباطات اسکایپ است و می شود از آن به عنوان یک وایت برد بزرگ هم استفاده کرد. بعد از ماه ها تاخیر این محصول در ماه مارس به بازار آمد و استقبال نسبتا خوبی هم از آن شد، البته قیمت بالای بیست هزار دلاری آن باعث می شود تا فقط افراد و شرکت های خاص دنبال آن باشند و یک گجت کاملا لاکچری به حساب بیاید.
موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال 2016

شکست ها

مایکروسافت از اول با تولید نرم افزار شروع کرد و شاید همین باعث شده تولیدات جانبی اش محبوبت و کیفیت آنچنانی نداشته باشند.

1- مرورگر اکسپلورر

استفاده از اینترنت اکسپلورر دیگر تبدیل به یک خاطره و جُک شده و این قدر در این سال ها حوصله همه از سرعت پایین این مرورگر سر رفته که کلی ویدئو و تصویر و کاریکاتور درباره اش تولید شده و معلوم نیست مایکروسافت چرا فکری به حالش نمی کند. در حال حاضر تعداد کاربران موزیلا فایرفاکس و گوگل کروم از اکسپلورر بیشتر شده و اگر همین روند طی شود، این مرورگر قدیمی تبدیل به یکی از خاطرات مایکروسافتی ها برای نسل های بعدی خواهدشد.
موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال 2016

2- لومیا

ویندوزفون با تمام مشکلاتش هنوز دارد نفس می کشد و کاربرانی دارد اما پروژه ۲.۷ میلیارد دلاری لومیا که از سال ۲۰۱۳ شروع شد، تقریبا از بین رفته است. نشانه این مرگ تدریجی بسته شدن اکانت این محصول در شبکه های اجتماعی و خروجش از سبد محصولات مایکروسافت در بورس انگلستان است. همچنین امسال ویندوزفون برای زنده ماندن روی دستگاه های دیگری مثل HP و ACER نصب شد تا همه به پایان لومیا ایمان بیاورند. عمق فاجعه وقتی بیشتر مشخص می شود که بدانیم مایکروسافت برای لومیا ۱۰۲۰، دوربین ۴۱ مگاپیکسلی قرار داده بود اما باز هم از آن استقبال نشد.

۳- دستبند مایکروسافت

دستبند اولین محصول پوشیدنی مایکروسافت بود و بعداز نسخه اول خیلی زود سری دوم هم آمد اما دیگر هیچ وقت خبری از سری سوم نشد که بسیاری فکر می کردند ویندوز 10 هم روی آن قرار خواهدگرفت. حال اخباری که از این دستبند می رسید، حکایت از مرگ زودرسش دارد، البته سال گذشته مایکروسافت در زمینه گجت های پوشیدنی تنها نبود و کمپانی رقیب یعنی اپل هم نتوانست آن طور که می خواست، ساعتش را عرضه کند و شاید در سال های بعدی بقیه آی تی سازها هم بی خیال چنین وسایلی شوند.
موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال 2016

۴- Windows Ink
قرار بود Windows Ink انقلابی در مصحولات مایکروسافت به حساب بیاید و کلی وعده و وعید برای عرضه اش داده شد اما تاماه اکتبر هم هیچ خبری از آن نشد و مایکروسافت نتوانست آن طور که باید آن را معرفی و عرضه کند. «ویندوز اینک» همان قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد روی صفحه بنویسند، خط کشی کنند و کلی کار دیگر و آن طور که در طرح های مایکروسافت آمده، هر چیزی که روی کاغذ امکان پذیر است در Windows Ink هم ممکن خواهدبود که فعلا خبری از آن نشده است.

5- هولولنز

سال ۲۰۱۵، مایکروسافت اعلام کرد هولولنز آینده واقعیت افزوده خواهد بود اما سال ۲۰۱۶ تمام شد و خبری از آن نشد! واقعیت این است که به خاطر قیمت چندین هزار دلاری این وسیله خود مایکروسافت هم جرئت عرضه سراسری آن را پیدا نکرد و حالا بیشتر یک وسیله فانتزی به حساب می آید که برای آن یک چیپ اختصاصی اینتل طراحی شده بود و حالا همه این زحمت به باد رفته است.
موفقیت ها و شکست های مایکروسافت در سال 2016

افتضاح: کابوس بهینه سازی ویندوز ۱۰
قصد مایکروسافت این بود که قبل از پایان ماه جولای و منقضی شدن ویندوز 10 کاربرانش، به آن ها یک نسخه بهینه شده بدهد. برای همین کسانی که از این ویندوز استفاده می کردند، روزی هزار بار عبارت revpmmended updates را گوشه مانیتورشان می دیدند و هیچ امکانی برای خلاصی از آن نداشتند مگر این که به خواسته مایکروسافت تن بدهند. این احتمالا روی اعصاب ترین خدمات مایکروسافت به کاربرانش بود و حسابی آن ها را شاکی کرد اما در نهایت باعث ضرر کاربران نشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج