۴۵۸۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

فعالیت اقتصادی سپاه، ربطی به پرداخت حقوق کارکنانش ندارد

«درجه داران» سپاه حقوقشان پائین است

مسئول سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه معتقد است تغییر در شیوه پرداخت حقوق نیروهای مسلح یک ضرورت حتمی برای نیروهای مسلح است.

محمد کرمی‌راد نماینده کرمانشاه و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس که تا پیش از نمایندگی مجلس همزمان ریاست پژوهشگاه علوم دفاعی و امنیت ملی و مسئولیت مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ را بر عهده داشته است با وارد دانستن برخی انتقادها درباره وضعیت مالی نیروهای مسلح گفت: در نیروهای مسلح برای پرداخت حقوق و مزایا، ساختار خاصی تعیین که این حقوق در برخی از رده ها و سطوح کافی نیست.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد مساله پرداخت حقوق نیروهای مسلح به طور اعم مورد بازنگری قرار بگیرد، گفت: به طور اخص باید در حقوق آن دسته از نیروهای مسلحی که کمتر از برخی از مزایا بهرمند هستند، تجدید نظر انجام شود.

کرمی راد مبنای پرداخت های کنونی در سپاه را بر اساس میزان سختی مناطق، حق ماموریت‌ها و... دانست و اظهار داشت: ساختار کنونی پرداخت حقوق به خصوص برای آن دسته از نیروهای مسلح که حقوقشان از سطوحی و درجات پائین تر است، ضروری تر است.

به گفته وی «درجه داران» سپاه عموما حقوقشان پائین است و طبیعی است که این مساله برای آنها کمی سخت تر می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بزرگ شدن حجم سپاه دلیل این مساله است یا خیر، افزود: ستاد کل نیروهای مسلح برای هر کدام از رده های سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و وزارت دفاع بر اساس ساختار و چارت تشکیلاتی مصوب شده تعداد افرادی را که می توانند جذب کنند، مشخص می کند و به عنوان مثال در ساختار یک یگان رزم مشخص شده که چه تعداد کادر، چقدر سرباز و چقدر نیروی بسیج باید استخدام شوند و از آن بالاتر، سپاه اصلا مجوز استخدام ندارند.

مسئول سابق مرکز مطالعات و تحقیقات جنگ سپاه وضعیت استخدام ها در شرایط کنونی را متفاوت از زمان جنگ و بعد از آن دانست و درباره فعالیت های اقتصادی سپاه پاسداران، گفت: اگر سپاه فعالیت اقتصادی دارد، این مساله هیچ ربطی به مساله پرداخت حقوق ندارد، اگر احیانا دولت در این زمینه حقوق را دیر پرداخت کند ممکن است سپاه این اقدام را انجام دهد، اما سپاه تعهدی برای پرداخت حقوق از قبل فعالیت های اقتصادی اش ندارد و اقدامات بنیاد تعاون سپاه از روی حساب و کتاب است.

منبع: خبرآنلاین

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

«درجه داران» سپاه حقوقشان پائین است

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج