۴۵۸۳۵۹
۲۰ نظر
۵۰۱۳
۲۰ نظر
۵۰۱۳
پ

ایران دعوتنامه «حج» عربستان را گرفت

نماینده ولی فقیه در امور حج از دریافت دعوتنامه رسمی عربستان برای حج خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسؤولان حج عربستان فراهم می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: نماینده ولی فقیه در امور حج از دریافت دعوتنامه رسمی عربستان برای حج خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسؤولان حج عربستان فراهم می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز (دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه) شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه درباره حج ۹۶ به‌صورت رسمی دریافت شده است، اظهار کرد: متن این دعوتنامه با دعوتنامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

او لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج‌گزاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسایل بانکی و کنسولی و ... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

در این نشست، حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ و مدیران بخش‌های مختلف این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری به بیان نقطه نظرات خود درباره‌ی مشکلات اجرایی حج و انتظاراتی که باید در مذاکرات دوطرف مطرح شود، پرداختند و تاکید کردند که برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقی‌مانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.

قاضی‌عسکر در ادامه، از مسؤولان حوزه‌های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درخواست کرد که اجرایی کردن محورهای ستادی را در برنامه‌ی خود قرار دهند و درباره نحوه ثبت نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد، سیاست‌گذاری کنند.

فرهاد پرورش ـ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ـ نیز درباره‌ی آمادگی‌ها و تمهیدات این شرکت برای پروازهای حج، گزارشی ارائه کرد و قرار شد محورهای مورد نظر هواپیمایی جمع‌بندی و به سازمان حج ارائه شود.

سرپرست حجاج ایرانی سپس با اشاره به این‌که هیأت ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل، خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجدالحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای انجام حجی باشکوه، عزتمند همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

قاضی‌عسکر همچنین در آغاز این جلسه در سخنانی با عرض تسلیت به‌مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و درگذشت غیرمترقبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وجود این مجاهد خستگی‌ناپذیر را برای مردم، انقلاب و نظام پربرکت توصیف کرد.

او سابقه آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به قبل از انقلاب مربوط دانست و با اشاره به این‌که توانایی‌های ایشان در همه زمینه‌ها برجسته بود، اظهار کرد: کسانی که با این یار و یاور رهبری مانوس بودند، هوش، زکاوت، سیاستمداری و مدیریت ایشان را به خوبی درمی‌یافتند.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حالی‌ که سیاستمداری قوی و زیرک بود، از عواطف والای انسانی بهره‌مند بود و قبل از انقلاب پشتوانه‌ای قوی برای زندانیان سیاسی و خانواده آن‌ها به‌شمار می‌آمد.

قاضی‌عسکر ارتباط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل (ره) را ویژه و خاص توصیف کرد و با اشاره این‌که امام راحل به ایشان اهتمام خاصی داشت، افزود: این یار دیرین و صادق انقلاب از عنفوان جوانی با امام پیوند خورد و شخصیتش در کنار امام شکل گرفت و افکار انقلابی و سیستمی در ذهن‌اش در دهه ۴۰ شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که به اذعان کارشناسان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بحث‌های اقتصادی بسیار دقیق بود، اضافه کرد: ایشان فردی برنامه‌ریز و آینده‌نگر و در سطح بین‌الملل نیز به‌عنوان یک شخصیت سیاستمدار مورد قبول بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      به جای این همه زحمت برای منت کشی، حق نوجوانان مظلوم و زائران کشته شده مان را می گرفتید.

    • خوزستانی

      توجه کردید که در اینروزها که خبرهای درباره کم آوردن بودجه در عربستان منتشر شد ، از ما برای رفتن به حج دعوت کردند ؟ یعنی اینکه اگر ما بریم حج پول کشتن بچه های بیگناه یمنی رو در جیب وهابیا فرستادیم و فقط بگم کسیکه تو این وضع که کشور داره بره عربستان یعنی به مردم ملتش خیانت کرده ضمنا اگر هر اتفاقی هم واسش بیافته دیگه حداقل واسه من مهم نیست خدا خودش رحم کنه

    • یه ایرانی دل سوخته

      وای بر این مسئولین که برای پرکردن جیبشان میخواهند دوباره ایرانیان را به عربستان بفرستند تا سعود های مردم ما رو که کافر می نامند به کشتن دهند یا اینکه به بلایی بدتر از مرگ بدهند مثل جوانانی که در فرودگاه عمل ننگین برسرشان آوردند وای بر ما که فکر می کنیم خدا وکعبه او فقط در مکه هست در صورتی که زیارت خدا در شاد کردن و سیر کردن شکم نیازمندان و محرومان خودمان هست

    • بدون نام

      اینا قطعا الان پول کم آوردن میخوان درآمدزایی کنن

    • وجدان

      لعنت برکسی که عزت ایران رابخاطرمنافع گروهی وشخصی بفروشه.

    • بدون نام

      کاش جور نشه

    • بدون نام

      خاک بر سر هر کسی که نوجوانش یا ناموسش را در اختیار آل سعود قرار دهد

    • بدون نام

      هروقت دلشون بخواد ایرانیا رو راه میدن و هر وقت هم نخواستن راه نمیدن
      چرا باید عربستان تعیین کننده باشه
      چه تضمینی هست که دوباره فاجعه ایی بار نیاد

    • بدون نام

      لعنت به هرکسی که آل سعود را در تامین هزینه سلاح کشتار شیعیان یاری میکند

    • سعيد

      اين پول حج رو بديد به همسايه فقير تون ثواب صد حج رو بگيريد.تا اي سعوید های کثيف باپول ما خوشگذراني نکنن...والا همش شده شهرت بازي

    • عطا

      یعنی بازهم بی حرمتی_بازهم کشتارو خونریزی_بازهم توهین و تجاوز.
      زیارت خانه خدا با تحمل اینهمه فجایع جایز نیست.
      به حج نرویم سنگین تریم.

    • داریوش

      خیلی بیشرمانه است که اینقدر پاچه خواری کشور عربستان را بکنید ایندفعه چه خوابی دیده بابا و ل کنید

    • بدون نام

      الهی شکر!!! خدا کنه حج راه بیفته! خدا کنه روابط دو تا کشور مسلمون حسنه بشه....انشالله. خدا کنه شر آل سعود از سر بیت الله و حرم پیغمبر کم بشه! الهی همه برن حج! در کمال آرامش....

    • ZOHEYR

      جیب آقایان ته کشیده و مجددا در صدد برقراری ارتباط و حج رفتن مردم هستند تا هم جیب خودشان لبریز شود هم جیب وهابی های عربی حامی تروریست.
      حج فریضه ای الهی و‌شرعی و واجب است ، اما به چه قیمت؟ عزت و احترام یک هموطن ایرانی باید حفظ بشه، کاش همه تحریم میکردند.
      یا حق

    • بدون نام

      همش نقشه است بازهم عده ای برای قربانی شدن حاضرمیشوند اقا پولی که میخوای بدی عرب بخوره بده چهارتا فقیر دلشون شاد بشه

    • بدون نام

      آل سقوط کثیف از فرستادن یه پیام تسلیت دریغ کرده اونوقت چطور به خودش اجازه داده دعوتنامه بفرسته
      چرا به کسی که دستاش به خون این همه آدم بیگناه آلوده هست باید جواب مثبت داده شود
      جنایات آل سقوط کمتراز صدام نیست
      این همه ایران وایرانی را بیشتراز این تحقیر نکنید

    • مرادی

      معذرت میخوام که اینا رو میگم
      چرا عربستان حج عمره دانشجویان را با بهترین امکانات وباکمترین هزینه متقبل شد؟

    • آریا

      اگه حج نریم چی میشه ؟خب ملت عزیز بجای اینکه پولا رو تو جیب اینا و اونا بریزین خرج جوونای خودمون کنین به خدا بعضیا نون شب ندارن.از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.البته بعضیا برای اینکه اسم آوازه ای داشته باشن میرن حج .

    • سوسنگرد

      ملت ایران تشریف ببرند ترکیه داعش پرور منفجر شن عیب نداره اما واسه زیارت خانه خدا همه فقیرشناس شدن و عالم مجتهد که حلال حرام میکنن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما برو.



        اصلا به دیگران چه ربطی داره که آل سعود با پول شما هم سلاح داعش را تامین میکنه و هم شیعیان یمن را قتل عام میکنه!!!!
        شما برو حالشو ببر حاجی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج