۴۵۸۴
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

راه حلي جالب براي مقابله با ريزگردها

اگر سرچشمه‌هايي توليد ريزگردها در كشورهاي عراق، عربستان، سوريه و اردن كه مركز توليد ريزگرد هستند به فضاي سبز تبديل شده يا نيروگاه بادي در اين نقاط نصب شود مي‌تواند از پخش شدن خاك‌هاي فرسوده در منطقه جلوگيري كند.

«مزرعه بادي» راه حلي براي مقابله با ريزگردها
وي گفت: نصب نيروگاه‌هاي بادي بعدي دومين اقدامي است كه بايد صورت گيرد. تا سرعت باد را تبديل به انرژي تجديد‌پذير برق كند.

امي گفت: اگر سرچشمه‌هايي توليد ريزگردها در كشورهاي عراق، عربستان، سوريه و اردن كه مركز توليد ريزگرد هستند به فضاي سبز تبديل شده يا نيروگاه بادي در اين نقاط نصب شود مي‌تواند از پخش شدن خاك‌هاي فرسوده در منطقه جلوگيري كند.

وي با اشاره به نيروگاه‌هاي بادي در منطقه منجيل، گفت: در استراليا و كشورهاي ديگر اين اقدام انجام شده است و به آن مزرعه بادي مي‌گويند؛ به اين ترتيب انرژي باد به انرژي برق تبديل مي‌شود و به اين روش باد توانايي براي پخش ذرات گرد و غبار ندارد.

مالچ‌پاشي روش اشتباهي است
وي درباره مالچ پاشي نيز گفت: مالچ پاشي روشي بسيار قديمي و در قرون ابتدايي بشر از آن استفاده مي كرده است. اين روش تنها باعث آلودگي خاك مي‌شود.

امي با اشاره به اين‌كه مالچ يكي از مشتقات هيدروكربني نفت است، گفت: مالچ‌پاشي كار بسيار اشتباهي است و بر اثر اين اقدام خاك خاصيت خود را از دست مي‌دهد.

اين استاد دانشگاه گفت: به جاي مالچ پاشي بهتر است بيابان‌ها را به فضاي سبز تبديل كنند ضمن اين كه محيط زيست در اين راه مي‌توانند از كمك سازمان ملل استفاده كنند.


يادآوري قوانين مربوط به گازهاي خروجي منابع آلاينده در زمان سخنراني‌ها
اين استاد دانشگاه تصريح كرد: راجع به گازهاي خروجي منابع متحرك نيز قوانين زيادي داريم ولي متأسفانه تنها براي سخنراني‌ از آنها استفاده مي‌شود.

وي در ادامه اظهار داشت: اگر ماده‌هاي ۲،۳،۴ قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي در سال ۷۴ را اجرايي كنيم و اجازه تردد به منابع آلاينده ندهيم همچنين معادل آلودگي كه از سوي منابع آلاينده مثل خودروها توليد مي‌شود خسارت گرفته و به صندوق ملي محيط زيست اختصاص دهيم بدون شك مؤثر است.

اجازه تردد به خودروها و موتورسيكلت‌هاي با مدل زير ۸۲ داده نشود
امي با تأكيد بر اين‌كه خودروها، موتورسيكلت‌ها و هواپيماها در كشور ما عموماً آلوده كننده هستند، گفت: 50 درصد از خودروها آلوده هستند چون اصلاً استانداردي ندارند؛ موتوسيكلت‌ها و خودروهايي كه مدلشان زير 82 است استاندارد ندارد چراكه در آن زمان استانداري نبوده و خودروسازها بدون پيروي از هيچ استانداري خودرو توليد كرده و به دست مردم داده‌اند.

اين استاد دانشگاه متذكر شد: بايد هر چه سريعتر طبق قوانين مجلس جلوي تردد اين خودروها در شهرها گرفته شود؛ اين خودروها حق تردد ندارند.

وي در ادامه گفت: اگر نمي‌خواهند جلوي تردد اين خودروها را بيگيرند لااقل در كلان‌شهرها آلوده جلوي تردد اين خودروها را بگيرند. يا اين‌كه اين خودروها به مناطقي منتقل شوند كه امكان حركت باد دارد و مثل تهران نيست كه باد نتوانند حركت كنند.

امي بيان كرد: در تهران 50 درصد خودروها مدلشان زير 82 است كه فاقد استاندارد هستند از سوي ديگر موتورسيكلت‌ها نيز بسيار خطرناك هستند. موتورسيكلت‌هاي 82 به پايين نبايد در تهران حركت كنند و بايد جلوي ترددشان گرفته شود.

وي درباره رد پيشنهاد تغيير سن فرسودگي خودروها در تهران نيز گفت: اين پيشنهاد از سوي من مطرح شده اما با مخالفت مواجه شد؛ اين مخالفت‌ها ما را بيچاره كرده است.

هر طرحي كه دادم اجرايي نشد؛ به سازمان محيط زيست ديگر نمي‌روم
امي درباره عدم حضور خود در سازمان حفاظت محيط زيست نيز گفت: از بس كه طرح دادم و عمل نشد ديگر به محيط زيست نمي‌روم؛ چرا عمر خود را تلف كنم. در دانشگاه به پژوهش‌هايم ادامه مي‌دهم.

هواپيماهاي كشور آلوده‌كننده هستند
وي درباره عمر مفيد هواپيماها و ميزان توليد آلودگي ناشي از فعاليت آنها، اظهار داشت: عموماً هواپيماهايي كه استفاده مي‌كنيم فرسوده هستند و عمر پروازي آنها تمام شده است. سن متوسط هواپيماها در همه جا 15 سال برآورد شده اما در كشور ما 25 سال است.

اين استاد دانشگاه متذكر شد: هر هواپيماي مسافربري در هنگام بلند شدن و نشستن در فرودگاه، به اندازه تعداد صندلي خود برابر يك خودرويي كه در عرض شبانه‌روز حركت مي‌كند توليد آلودگي مي‌كنند. يعني يك هواپيماي 200 نفره به اندازه 200 خودرو كه در طول شبانه روز فعاليت مي‌كنند آلودگي به همراه دارد.

امي با اشاره به آلوده بودن هواپيماهاي اظهار داشت: فرودگاه‌هايي كه بيش از 100 هزار سوت پرواز دارند آلوده هستند؛ فرودگاه مهرآباد كه در حدود 130 هزار سوتي در سال پرواز دارد از نقاط آلوده محسوب مي‌شود.

منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

راه حلي جالب براي مقابله با ريزگردها


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج