جاباما
۴۵۸۴۵۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

واصف طالب اف: رفسنجانی هم برای ایران و هم آذربایجان شخصیت بزرگی بود

واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم برای ایران و هم جمهوری آذربایجان شخصیتی مهم و بزرگ بود.

خبرگزاری ایرنا: واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خودمختار نخجوان گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی هم برای ایران و هم جمهوری آذربایجان شخصیتی مهم و بزرگ بود.

طالب اف روز دوشنبه برای ادای احترام به این شخصیت سیاسی تاثیر گذار در عرصه ملی و بین المللی در محل سرکنسولگری ایران که به همین مناسبت دفتر یادبود گشوده شده و پرچم های سرکنسولگری کشورمان نیمه افراشته شده بود، حاضر شد.
واصف طالب اف رئیس مجلس عالی جمهوری خود مختار نخجوان که به همراه هیاتی از مسئولین عالیرتبه این جمهوری خودمختار متشکل از معاونین مجلس عالی، نخست وزیر، رئیس کمیته امور دینی و روحانی ارشد شهر نخجوان در این مراسم حضور یافتند، آیت الله هاشمی رفسنجانی را فردی دارای شخصیت تاثیرگذار و مهم نه تنها برای ایران بلکه برای جمهوری آذربایجان عنوان کرد.
وی با تسلیت این فقدان به مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران به روابط نزدیک او با مرحوم حیدر علی اف رئیس جمهوری سابق آذربایجان اشاره و نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در حمایت و کمک به جمهوری آذربایجان و به ویژه جمهوری خودمختار نخجوان در اوایل استقلال این کشور را فراموش ناشدنی دانست.
منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در این مراسم ضمن تشکر از حضور مقامات جمهوری خودمختار نخجوان برای عرض تسلیت به مردم و مسئولین ایران، فقید عالیقدر آیت الله هاشمی رفسنجانی و مرحوم حیدر علی اف را بنیانگذاران روابطی میان دو کشور دانست که تا امروز اثرات و ثمرات آن همچنان ادامه دارد.
وی ابراز امیدواری کرد دو کشور همسایه و مسلمان بتوانند راهی که هاشمی رفسنجانی و حیدر علی اف بنیان نهادند، به سوی پیشرفت و همکاری بیشتر ادامه دهند.
در ادامه این مراسم صاحب محمداف روحانی ارشد شهر نخجوان آیاتی از قرآن کریم تلاوت و حضار فاتحه ای برای غفران و شادی روح مرحوم هاشمی رفسنجانی قرائت کردند .

واصف طالب اف در پایان در گرامیداشت خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی دفتر یادبود سرکنسولگری را یادداشت وامضا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج