۴۵۸۶۰۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

میشل عون وارد ریاض شد

بنا بر اعلام خبرگزاری عربستان (واس) میشل عون در اولین سفر خارجه خود از زمان انتصابش در پست ریاست جمهوری در اکتبر گذشته وارد ریاض شد.

خبرگزاری ایسنا: بنا بر اعلام خبرگزاری عربستان (واس) میشل عون در اولین سفر خارجه خود از زمان انتصابش در پست ریاست جمهوری در اکتبر گذشته وارد ریاض شد.
شاهزاده بن بندر بن عبدالعزیر، امیر منطقه ریاض و دیگر مقامات عربستانی از وی استقبال کردند.

میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان به الإخباریه عربستان گفت: جنگ‌های داخلی تنها از طریق راه حل سیاسی پایان می‌یابد.

وی خاطر نشان کرد: برای مبارزه با تروریسم باید همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی وجود داشته باشد.

سعد حریری نخست وزیر لبنان در بیانیه‌ای اظهار داشت: سفر میشل عون به ریاض گامی مهم در جهت اقتصادی روابط لبنان با عربستان و دیگر حوزه خلیج فارس اشت.

ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد: تیم میشل عون تا روز چهارشنبه در ریاض خواهد بود و شامل هشت وزیر است.

قرار است میشل عون با ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشان عربستان در زمینه همکاری‌های اقتصادی، سرمایه گذاری و تجاری مذاکره کند.

از سوی دیگر میشل عون در دیدار با هیئت پارلمانی فرانسه با ریاست تیری ماریانی گفت: ما نگران حملات تروریستی هستیم که به تمامی کشورهای جهان رسیده است چراکه تروریست‌ها حد و مرز نمی‌شناسند و تمامی کشورها را هدف قرار می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند دیدگاه و عقایدشان را بر همگان تحمیل کنند. از آنجا که این تروریست‌ها می‌دانند که رسیدن به اهدافشان محال است برای همین حملات بیشتری را انجام می‌دهد در نتیجه باید برای از بین بردن تروریسم که دشمن مشترک ماست، تلاش‌هایمان را یکپارچه کنیم و متحد شویم.

وی گفت: مسئله بسیار ساده است و تنها جواب دادن به یک سؤال را می‌طلبد: اگر تروریسم پیروز شود ما چه از دست خواهیم داد؟ مطمئنا تنها حضور مسیحیان در شرق را از دست نمی‌دهیم بلکه مسئله بسیار جدی‌تر از این است و ما تمدن و تمامی مسائل مربوط به آن را از دست خواهیم داد. این موضوع باید برای همگان روشن شود چراکه شکاف میان اخبار رسانه‌ها و واقعیت بسیار بزرگ بوده است.

عون تأکید کرد: ما خواهان حل سیاسی بحران سوریه و بازگشت آوارگان به کشورشان هستیم. مناطق امنی در سوریه وجود دارند و بهتر است برای بازگشت آوارگان به این مناطق تلاش کرد.

وی گفت: لبنان و فرانسه از زمان‌های دور با هم روابط داشته‌اند و ارزش‌های مشترکی دارند. هر دو کشور در کرانه دریای مدیترانه هستند و دریا برای آن‌ها ابزار ارتباط است. ما باید برای ادامه این روابط و تقویت آن تلاش کنیم.

میشل عون نسبت به احیای مذاکرات اروپا-خاورمیانه ابراز امیدواری کرد.

وی تأکید کرد: بعد از پایان بحران در ریاست‌جمهوری لبنان و تشکیل دولت چرخه حیات سیاسی به حرکت درآمده و ما امیدواریم که شاهد بهبود اوضاع در تمامی زمینه‌ها باشیم. لبنان در تأثیر نگرفتن از پیامدهای بحران سوریه موفق بوده است. لبنان برای ممانعت از نفوذ تروریست‌ها از مرزهایش با سوریه محافظت می‌کند. تدابیر پیش‌دستانه نیروهای ما مانع رسیدن این تروریست‌ها به اهدافشان می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج