۴۵۸۸۵۱
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

عراق تولید نفت خود را کاهش داد

عراق به منظور عمل به مفاد توافق منعقده میان اعضای اوپک برای کاهش تولید، تولید نفت خود را به میزان ۱۶۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از بلومبرگ، جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق در پیامی کوتاه کتبی اعلام کرد، کشورش به عنوان دومین تولید کننده بزرگ اوپک امیدوار است تا پایان ماه جاری میلادی، به تعهد خود مبنی بر کاهش روزانه ۲۱۰ هزار بشکه از تولید خود به طور کامل عمل کند. به گفته وزیر نفت عراق، تولید نفت از میادین تحت اداره دولت فدرال کاهش یافته و نه میادین تحت اداره شرکت های نفتی بین المللی یا میادین اقلیم کردستان عراق.

این درحالی است که صادرات نفت عراق از بنادر جنوبی این کشور در خلیج فارس در ماه دسامبر یعنی در آستانه آغاز اجرای طرح کاهش تولید اوپک به ارقامی بی سابقه رسیده بود.

جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق اخیرا گفته بود، صادرات نفت این کشور از بنادر جنوبی در استان بصره در ماه دسامبر به ۳.۵۱ میلیون بشکه در روز رسیده است، در حالی که این رقم در ماه نوامبر ۳.۴۰۷ میلیون بشکه در روز بوده است. وی میزان صادرات نفت این کشور از شبکه خط لوله شمال عراق را که معمولا روزانه به حدود ۶۰۰ هزار بشکه می رسد اعلام نکرده است.
اللعیبی گفت: «دستیابی به این رکورد تاثیری بر تصمیم عراق برای کاهش تولیدش از ابتدای سال 2017 ندارد... عراق متعهد به دستیابی به اهداف تعیین شده تولید کنندگان برای کنترل مازاد عرضه در بازارهای جهانی است.»

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در روز ۳۰ نوامبر توافق کرد که تولید خود را در شش ماهه نخست سال ۲۰۱۷، روزانه ۱.۲ میلیون بشکه کاهش دهد تا قیمت ها افزایش یابد. ۱۱ تولید کننده غیر عضو اوپک نیز در ماه دسامبر توافق کردند که ۵۵۸ هزار بشکه از تولید روزانه نفت خود را کاهش دهند. عراق، دومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک متعهد شده بود که میزان تولید خود را نسبت به ماه اکتبر، ۲۱۰ هزار بشکه در روز کاهش دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج