۴۵۹۲۳
۶ نظر
۵۰۶۶
۶ نظر
۵۰۶۶
پ

عجیب ترین حرف های مرحوم هوگو چاوز!

هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا که سه شنبه گذشته درگذشت، سوژه اصلی تمام رسانه های جهان در هفته اخیر بوده؛ چهره ای سیاسی که معرف عصری جدید در سیاست منطقه آمریکای لاتین بود ودر سال های طولانی حکومتش حرف های به یادماندنی بسیاری زده است

عجیب ترین حرف های مرحوم هوگو چاوز!

هفت صبح: هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا که سه شنبه گذشته درگذشت، سوژه اصلی تمام رسانه های جهان در هفته اخیر بوده؛ چهره ای سیاسی که معرف عصری جدید در سیاست منطقه آمریکای لاتین بود ودر سال های طولانی حکومتش حرف های به یادماندنی بسیاری زده است

سه شنبه هفته گذشته هوگو چاوز، رئیس جمهور جنجال ساز ونزوئلا، پس از دو سال مبارزه سخت با بیماری سرطان درگذشت. چاوز 58 سیاستمداری عوام پسند بود که دریچه جدیدی را به روی دنیای سیاست آمریکای لاتین گشود و همچون فیدل کاسترو، پدر معنوی اش، دست به سخنرانی اش خوب بود.

در یک هفته گذشته گزارش های خبری و تحلیلی بسیاری در رسانه ها مختلف جهان درباره او، انقلاب بولیواری اش و آینده ونزوئلا پس از چاوز منتشر شد که هر یک از سویی به چاوز، شخصیت او و جایگاهش در ونزوئلا پرداخته بودند.

عجیب ترین حرف های مرحوم هوگو چاوز!

در اینجا گزیده ای از عجیب ترین و به یادماندنی ترین حرف های او را می آوریم، که خود می توانند دریچه ای باشند به دنیای پر رمز و راز این رهبر غیرقابل پیش بینی:

(انتخاب گفته های چاوز و گزینش جملات از میان سخنان او، کار اندرو کتز، نویسنده تایم، و نویسنده هافینگتون پست بوده است)

در سال ۲۰۰۳ درباره کشف دنیای جدید (آمریکا): «کریستف کلمب پیشگام بزرگترین تجاوز و نسل کشی تاریخ بشر بوده است.»

در سال ۲۰۰۴، در گفت و گو با رابرت موگابه، رئیس جمهور زیمبابوه: «من بدلی از شمشیرِ سیمون بولیوار آزادی بخش را به تو می دهم. زیرا که تو، همچون بولیوار، اسلحه در دست گرفتی تا مردمت را آزاد سازی. زیرا که تو، همچون بولیوار، مبارز راستین آزادی هستی و همواره خواهی بود. موگابه در کنار مردمش به تلاش برای برخورد با گردن فرازی های امپریالیست های نو ادامه خواهد داد.»

در سال ۲۰۰۵، خطاب به وینسنت فاکس، رئیس جمهور سابق مکزیک: «سر به سر من نگذار آقا، وگرنه گزیده خواهی شد.»

در سال ۲۰۰۵، درسخنرانی هفتگی و در حمله به سنت آمریکایی هالووین: «تروریسم، ترساندن دیگر کشورها، ترساندن مردم کشور خود، خانواده ها کودکانشان را لباس جادوگران می پوشانند. این با راه و رسم ما جور درنمی آید.»

در سال ۲۰۰۶، خطاب به کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه وقت آمریکا: «یاد باشد، دختر کوچولو، من مثل بوته خاری هستم که در دشت گل داده است. عطرم را نثار رهگذران می کنم و هر کسی را که برآشوبدم می گزم. سر به سر من نگذارد، کاندولیزا. سر به سر من نگذار، دختر.»

در سال ۲۰۰۶، خطاب به تونی بلر نخست وزیر وقت بریتانیا: «بی حیا نباش، آقای بلر. اخلاق را زیر پا نگذار، آقای بلر. تو از آن آدم هایی هستی که هیچ اخلاق حالی شان نمی شود. تو کسی نیستی که حقِ انتقاد از کسی دیگر درباره قواعد و قوانین جامعه بین الملل را داشته باشد. تو سرباز پیاده نظام امپریالیست هستی که تلاش می کند لطفی در حق دنجر بوش هیتلر (چاوز اسم «خطر» را بر بوش، رئیس جمهور سابق آمریکا، می گذارد و هیتلر را هم به انتهای نام خانوادگی او افزوده است)، بکنی؛ قاتل و تروریست شماره یک زمین. آقای بلر، برو به جهنم.»

در سال ۲۰۰۶، درباره جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوروقت آمریکا: «تو بزدل، قاتل، اجرا کننده نسل کشی، الکلی، دائم الخمر و انسانی بی اخلاق هستی آقای خطر.تو بدترین هستی، آقای خطر. بدترین آدم روی زمین ... یک بیمار روانی، مطمئنم.»

در سال ۲۰۰۶، درباره دیدگاه های اقتصادی حضرت عیسی مسیح (ع): «کاپیتالیسم راه و رسم شیطان و استثمار است. اگر حقیقت را بخواهید امور را از چشم عیسی مسیح (ع) ببینید که به اعتقاد من اولین سوسیالیست تاریخ بوده، تنها سوسیالیسم است که می تواندبه خلق جامعه ای اصیل بینجامد.»

در سال ۲۰۰۶، درباره جورج دبلیو بوش که یک روز پیش از چاوز در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حاضر شده بود: «دیروز شیطان به اینجا آمده بود. درست همینجا و حتی امروزهم بوی گوگرد را می توان حس کرد.»

در سال ۲۰۰۷، پس از مشاجره ای با خوان کارلوس، پادشاه اسپانیا: «فکر می کنم به دور از تدبیر است که پادشاهی بر سر رئیس جمهوری فریاد بزند تا صدای او را خاموش کند. آقای پادشاه، ما خفه نخواهیم شد.»

در سال ۲۰۰۸، درباره مزایای داروهای طبیعی: «من هر روز صبح برگ کوکا (که حاوی کوکائین است و در منطقه آمریکای جنوبی رواج بسیار دارد) می جوم و ببینید که چقدر سالم و سرحال هستم!»

در سال ۲۰۱۱، درباره بمباران لیبی از سوی نیروهای ناتو: «بمباران مردم شجاع لیبی برای نجات آنها؟ چه استراتژی زیرکانه و درخشانی از سوی امپراتوری دیوانه. حقوق بین الملل حالا کجاست؟ این وضعیت به دوران مردان غارنشین می ماند.»

در سال ۲۰۱۱، خطاب به باراک اوباما: «اوباما، تو یک شیادی. برو و از هر کسی در آفریقا، که ممکن است به سبب رنگ پوستت به تو ایمان داشته باشد، به خاطر اینکه پدرت اهل آفریقا بوده، بپرس. تو از اجداد آفریقایی هستی و در عین حال ننگی در دامن تمام این مردمان.»

یک سال بعد: «فکر می کنم که باراک اوباما، جدای از عنوان «رئیس جمهور» آدم خوبی است.»

در سال ۲۰۱۲: «این تپه سرباز خواهد کرد و یک بمب اتمی بزرگ از دلش بیرون خواهد آمد. امپریالیست ها می گویند من و احمدی نژاد حالا به زیر زمین می رویم تا چشممان را به واشنگتن بدوزیم و توپ و موشک شلیک کنیم... حرف هایشان مضحک است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • majid

      برای روحش طلب ارامش میکنم.هرکس درهرمقام وجایگاهی که هست بهتراست در چهارچوب وجدان ادب واخلاق باشد.

    • هركي

      مرحوم اين اواخر يه روانپزشك حوب لازم داشت.كاش زودتر ميفهميديم

      پاسخ ها

      • مسعود

        بهتر است که به جای سطحی نگری های بی مورد کمی به فکر این باشیم که در این دنیایی که هر کشوری به نوعی مستعمره ابرقدرتها هستند الان توانستیم انقلابمان را به کشوری در آمریکا صادر کنیم و این مطابق نظر امام خمینی است و باعث شناخت کشورهای دیگر از ایران است انشاله به جایی برسیم که همه با دید بصیرت به دنیا بنگریم

      • بدون نام

        آقای مسعود یه کم بصیرت داشته باش

    • بدون نام

      عجب حرفهای جالبی می زده! زودتر می دونستیم ما هم fan هوگو چاوز می شدیم...

    • حسن

      اقا مسعود احسن...........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج