جاباما
۴۵۹۳۴۷
۲ نظر
۵۳۰۷
۲ نظر
۵۳۰۷
پ

این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

هنگامی که برای اولین بار گوشی‌های هوشمند چینی وارد بازار شدند، در واقع با کپی‌هایی ارزان قیمت از محصولات پرچمدار برندهای مشهور، روبرو بودیم. اما امروزه، بیشتر مردم به استفاده از گوشی‌های هوشمند ساخت کمپانی‌های چینی، مانند هواوی (Huawei)، اوپو (OPPO) و شیائومی (Xiaomi) روی آورده‌اند.

وب‌سایت دیجی رو - حسین محمود زاده: هنگامی که برای اولین بار گوشی‌های هوشمند چینی وارد بازار شدند، در واقع با کپی‌هایی ارزان قیمت از محصولات پرچمدار برندهای مشهور، روبرو بودیم. اما امروزه، بیشتر مردم به استفاده از گوشی‌های هوشمند ساخت کمپانی‌های چینی، مانند هواوی (Huawei)، اوپو (OPPO) و شیائومی (Xiaomi) روی آورده‌اند؛ شرکت‌هایی که توانسته‌اند به رقیبی جدی برای کمپانی‌های سرشناس این صنعت مانند سامسونگ و اپل تبدیل شوند و بازار را از سلطه آن‌ها خارج نمایند.
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

اما چرا اوضاع تا این حد تغییر کرده است؟ در چند سال گذشته، تولید کنندگان چینی به آزمایش و تست فناوری‌های جدید در آخرین گوشی‌های هوشمند خود پرداخته‌اند. مدل های نوآورانه این شرکت‌ها، معمولاً جزو محصولات میان‌رده و یا رده بالای بازار دسته‌بندی شده‌اند و قیمت آن‌ها نیز نسبت به رقبا، مقرون به صرفه‌تر بوده است و همین عوامل باعث شده‌اند تا این گوشی‌ها به گزینه‌ای جذاب برای بسیاری از کسانی که به دنبال خرید یک گوشی هوشمند جدید هستند، تبدیل شوند.

در همین ارتباط ما نیز در مطلب پیش رو قصد داریم تا 8 مورد از جالب‌ترین و نوآورانه‌ترین گوشی‌های هوشمند چینی را که هم در بخش فنی و هم در زمینه طراحی حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، خدمت شما خوانندگان محترم معرفی نماییم.

لنوو سی پلاس (Lenovo CPlus)؛ احتمالاً اولین گوشی هوشمند انعطاف‌پذیر دنیا
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

لنوو سی پلاساحتمالاً نوآوری بعدی در گوشی‌های هوشمند تولید گوشی‌هایی انعطاف‌پذیر و با قابلیت خم شدن باشد. طبق گزارش‌های منتشر شده، سامسونگ عرضه اولین محصول خود با چنین قابلیتی را برای سال 2017 برنامه‌ریزی کرده است، و لنوو نیز گوشی «سی پلاس» خود را در جمع شرکت کنندگان در رویداد اختصاصی خود موسوم به Lenovo Tech World معرفی کرده است.
مهمترین نکته در مورد سی پلاس این است که به لطف صفحه نمایش چند تکه این گوشی، می‌توانید آن را اطراف مچ دست خود بپیچید. این محصول جدید مجهز به صفحه نمایشی انعطاف‌پذیر در اندازه 4.26 اینچی بوده و در 12 رنگ مختلف عرضه خواهد شد. همچنین شایان ذکر است که عکس‌هایی نیز از یک صفحه نمایش انعطاف‌پذیر ساخت شیائومی به بیرون درز کرده است که نشان از تلاش این شرکت چینی برای عرضه محصولی مشابه دارد. بنابراین باید منتظر ماند و دید کدام یک از این برندها می‌توانند اولین گوشی انعطاف‌پذیر دنیا را وارد بازار کنند.

شیائومی می میکس (Xiaomi Mi Mix)؛ صفحه نمایشی بدون حاشیه و متعلق به آینده
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

شیائومی می میکسهمیشه تصور می‌شد که کمپانی چینی شیائومی از ایده‌های دیگر تولید کنندگان الهام می‌گیرد، اما گوشی می میکس نشان داده که شیائومی با این طرح نوآورانه و صفحه نمایش بدون حاشیه، نگاهی آینده‌نگرانه دارد. 91.3 درصد از قسمت جلویی بدنه طرح مفهومی می میکس را صفحه نمایش آن اشغال کرده است، بنابراین از آنجا که عملاً هیچ فضایی در قسمت بالای صفحه نمایش برای تعبیه دوربین سلفی باقی نمانده، این قطعه به قسمت پایین آن منتقل شده است. با طراحی گوشی شیائومی می میکس، این برند چینی امکان داشتن نگاهی اجمالی به گوشی‌های هوشمند آینده را برایمان مهیا کرده است.

اوپو ان ۳ (Oppo N۳)؛ اولین گوشی مجهز به دوربین چرخان
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

اوپو ان 3گوشی‌های هوشمند موجود در بازار معمولاً دارای دو دوربین جداگانه هستند؛ یک لنز قدرتمند در پشت بدنه و لنزی نسبتاً ضعیف‌تر در جلوی آن که برای مکالمه تصویری و ثبت عکس‌های سلفی کاربرد دارد. همان‌طور که اشاره کردیم، دوربین جلویی معمولاً از کیفیت پایین‌تری برخوردار است و طرفداران عکس‌های سلفی از این مسئله زیاد راضی نیستند. به نظر شما راه حل این مشکل نیست؟ مطمئناً اگر بتوان به طریقی از همان دوربین پشتی برای تهیه عکس‌های سلفی نیز استفاده کرد، چنین مسئله‌ای دیگر مطرح نخواهد بود.
خوشبختانه گوشی اوپو ان 3 از این ایده استفاده کرده است. البته این ایده پیش از این در گوشی اوپو ان 1 به کار گرفته شده بود و حال در اوپو ان 3 به تکامل رسیده است. اوپو ان 3 دارای یک دوربین 16 مگاپیکسلی است که با استفاده از موتوری که برای آن تعبیه شده امکان چرخش 206 درجه‌ای را دارد. چرخش این دوربین به کاربر امکان می‌دهد تا عکس‌هایی باکیفیت را از هر دو سمت دوربین ثبت کند.

هواوی پی ۹ (Huawei P۹)؛ اولین گوشی مجهز به لنز دوربین دوگانه تک رنگ و رنگی (طراحی شده با همکاری کمپانی لایکا)
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

هواوی پی 9در حالی که هواوی پی 9 اولین گوشی هوشمند مجهز به دوربین دوگانه نیست، اما هواوی در این محصول برای اولین بار دو سنسور تک رنگ و رنگی (RGB) را در کنار هم به کار گرفته است. همچنین این اولین همکاری شرکت آلمانی کلاسیک تولید کننده دوربین به نام لایکا (Leica) در این عرصه به شمار می‌رود. در حالی که با استفاده از دوربین دوگانه هواوی پی 9 می‌توانید عکس‌های سیاه و سفید بسیار باکیفیتی ثبت کنید، استفاده ترکیبی از دو لنز 12 مگاپیکسلی آن امکان تهیه عکس‌هایی رنگی و با کیفیت عالی را برایتان مهیا خواهد کرد.

اوکیتل کا ۱۰۰۰۰ (Oukitel K۱۰۰۰۰)؛ باتری بزرگ ۱۰,۰۰۰ میلی آمپر ساعتی
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

اوکیتل کا 10000به طور کلی زمانی که در مورد یک گوشی هوشمند با ظرفیت بالای باتری صحبت می‌کنیم، ناخودآگاه ذهنمان به سمت اعداد 4000 تا 5000 میلی آمپر ساعت معطوف می‌شود. اما گوشی اوکیتل کا 10000، همان‌طور که از نام آن پیداست، دارای یک باتری به معنای واقعی کلمه بزرگ و با ظرفیتی برابر 10,000 میلی آمپر ساعت می‌باشد.
این باتری، در واقع بزرگ‌ترین باتری استفاده شده در یک گوشی هوشمند تا به امروز بوده است. نکته جالب در مورد گوشی اوکیتل کا 10000 این است که می‌توان از آن به عنوان یک پاوربانک نیز استفاده کرد و بنا به ادعای شرکت سازنده، قادر است تا سه دستگاه گوشی آیفون 6 پلاس را به طور کامل شارژ کند، در حالی که باز هم مقداری از شارژ آن باقی خواهد ماند.

باتری 10,000 میلی آمپر ساعتی این گوشی بدین معنا است که در عمل قادر خواهد بود تا با یکبار شارژ، انرژی مورد نیاز گوشی را در حالت عادی تا 7 روز تأمین کند. این عدد در مقایسه با نگهداری یک یا دو روزه شارژ باتری در اکثر گوشی‌های موجود در بازار، بسیار قابل توجه و هیجان‌انگیز است.

ویوو ایکس ۵ مکس (Vivo X۵ Max)؛ باریک‌ترین گوشی دنیا تنها با ۴.۷۵ میلی‌متر ضخامت
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

ویوو ایکس 5 مکسدر حال حاضر تولید کنندگان چینی، در زمینه طراحی باریک‌ترین گوشی‌های هوشمند حرف اول را می‌زنند. ابتدا گوشی جیونی ایلایف اس 5.1 (Gionee Elife S5.1) عرضه شد که با ضخامت 5.15 میلی‌متری توانست نام خود را در کتاب رکوردهای گینس نیز ثبت کند. پس از آن گوشی اوپو آر 5 (Oppo R5) با ضخامت 4.85 خود توانست جیونی را شکست داده و خود را به عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا معرفی نماید.

اما حالا، یک محصول چینی دیگر با نام ویوو ایکس 5 مکس توانسته هر دو گوشی مذکور را کنار زده و با ضخامت باورنکردنی 4.75 میلی‌متری به عنوان باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا شناخته شود. این گوشی از مشخصات سخت‌افزاری مناسب و معقولی بهره‌مند بوده و همچنین مجهز به باریک‌ترین صفحه نمایش جهان می‌باشد. صفحه نمایش AMOLED این محصول تنها 1.36 میلی‌متر ضخامت دارد. اگر در آینده‌ای نزدیک یک سازنده چینی با ارائه محصولی باریک‌تر، رده اول را از چنگ ویوو ایکس 5 مکس درآورد، هیچ جای تعجبی نخواهد داشت.

لنوو فب ۲ پرو (Lenovo Phab ۲ Pro)؛ اولین گوشی هوشمند مجهز به واقعیت افزوده
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

لنوو فب 2 پروکمپانی چینی لنوو اولین تولید کننده گوشی هوشمند به شمار می‌رود که اقدام به همکاری با گوگل برای تجهیز محصول خود به تانگو نموده است. تانگو نام یک تکنولوژی جدید است که توسط گوگل ارائه شده و امکان اجرای بازی‌ها و برنامه‌های واقعیت افزوده (AR) را برای گوشی‌های هوشمند مهیا می‌کند.
با استفاده از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض گوشی لنوو فب 2 پرو می‌توانید مبلمان جدید خانه خود را قبل از چیدنشان تجسم کنید، از یک حیوان خانگی مجازی نگهداری کنید و یا اقدام به انجام بازی‌های واقعیت افزوده نمایید. در حال حاضر بیش از 30 اپلیکیشن پشتیبانی کننده از گوگل تانگو در فروشگاه گوگل پلی قرار گرفته است و با پیشرفت تکنولوژی واقعیت افزوده مطمئناً بر تعداد آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.

وان پلاس ۳ (OnePlus ۳)؛ مشخصات رده بالا با قیمتی مقرون به صرفه
این گوشی های چینی واقعا معرکه اند!

oneplus-3وان پلاس اولین محصولی بود (و هنوز هم هست)، که باور ما را در مورد اینکه یک گوشی هوشمند رده بالا حتماً باید قیمتی بالا داشته باشد، تغییر داد. از زمان ارائه اولین گوشی هوشمند این برند با نام وان پلاس وان (OnePlus One)، کمپانی چینی وان پلاس همواره محصولاتی با مشخصات سخت‌افزاری رده بالا و قیمت بسیار مقرون به صرفه را راهی بازار کرده است.
حتی آخرین مدل از این گوشی‌ها با نام وان پلاس 3T هم که بهبود زیادی نسبت به مدل استاندارد وان پلاس 3 نداشته، کماکان یک گوشی رده بالا با قیمتی پایین‌تر از محصولات رقبایی چون اپل و سامسونگ به شمار می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من گوشی شیائومی چینی درجه 1 دارم، اینو فقط میتونم بگم که جنس چینی آشغاله نخرید گول زرق و برق این چینی هارو نخورید

    • بدون نام

      نکران نباش دارو چینی میکشه نه تلفن اشغال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج