۴۵۹۶۶۲
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

ابتلا به «فشار خون» در حال افزایش است

طبق یک مطالعه جدید همان طورکه تعداد افراد مبتلا به بیماری فشارخون یا افراد در آستانه فشارخون بالا در سراسر جهان افزایش یافته، تعداد مرگ و میر مرتبط با این «قاتل خاموش» نیز در حال افزایش است.

خبرگزاری مهر: طبق یک مطالعه جدید همان طورکه تعداد افراد مبتلا به بیماری فشارخون یا افراد در آستانه فشارخون بالا در سراسر جهان افزایش یافته، تعداد مرگ و میر مرتبط با این «قاتل خاموش» نیز در حال افزایش است.

بررسی بین المللی حدود ۹ میلیون نفر نشان می دهد میزان بیماری فشار خون و در آستانه فشار خون بالا قرار داشتن، بین سال های۱۹۹۰ تا ۲۰۱۵ جهش ناگهانی داشته است.

سرپرست تحقیق، کریستوفر موری مدیر موسسه ارزیابی معیارهای سلامت در سیاتل واشنگتن می گوید: «تقریبا۹۰۰ میلیون نفر در جهان مبتلا به بیماری فشار خون هستند و تقریبا ۳.۵ میلیارد نفر در آستانه فشار خون بالا قرار دارند. فشار خون علت اصلی مرگ زودرس و ناتوانی در جهان است.»

فشار خون به دو صورت اندازه گیری می شود. عدد بالایی آن، به نام فشار سیستولیک، اندازه گیری فشار در شریان خون است که از قلب پمپاژ می شود و عدد پایینی آن به نام فشار دیاستولیک، اندازه گیری فشار بین ضربان قلب است. فشار خون در میلی متر جیوه بیان می شود.

نویسندگان این مطالعه بیان داشتند که فشار خون سیستولیک حتی آنچه که به عنوان محدوده نرمال در نظر گرفته می شود (یعنی طبق نظر انجمن قلب آمریکا کمتر از ۱۲۰/۸۰ میلی متر جیوه)، می تواند خطر حمله قلبی و سکته را افزایش دهد.

در این مطالعه، فشار خون سیستولیک بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلی متر جیوه به عنوان میزان بالا و فشار ۱۴۰ میلی متر جیوه و بالاتر، به عنوان بیماری فشار خون در نظر گرفته شد.

مطابق یک مطالعه به سرپرستی دکتر گرگوری راث، محققان تصمیم گرفتند تا فشار خون بین ۱۱۰ به ۱۱۵ میلی متر جیوه را (که بسیار کمتر از تعریف بالینی بیماری فشار خون است) بررسی کنند. به دلیل این که خطر ابتلا به بیماری فشار خون از همین جا آغاز می شود.

به گفته راث، راه های کنترل فشار خون، مصرف دارو، انتخاب شیوه زندگی سالم و حفظ وزن طبیعی است. برخی از عواملی که موجب افزایش بیماری فشار خون در سراسر جهان می شود، رژیم غذایی ناسالم و چاقی هستند. علاوه بر این، در کشورهای در حال توسعه، بیشتر مردم در شهرها زندگی می کنند و فعالیت جسمانی کمتری دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بينام

      اين مقاله علمي ياد اوري به جايي بود براي خود مراقبتي هرفرد از خودش ... ازجمله نخوردن غذاهاي اماده وچرب وشور تحرك داشتن وورزش وكنترل استرس ودور بودن از هواي الوده وكمتر استفاده كردن از فضاي مجازي .. لطفا رعايت كنيد اين زنگ خطره

    • علی

      اگر می خواهید به بیماری فشار خون مبتلا نشوید باید سالم غذا بخورید یعنی از خوردن غذاهای سرخ کردنی و چرب و چلی در دوران جوانی و میانسالی پرهیز کرد. چرا و چگونه به فشار خون مبتلا می شویم. این نکته است که تمام انسانها دنیا تاملی به آن ندارند. اما برداشت من از این بیماری چیز دیگری است که اگر هر فرد بتواند خود را با آن همساز کند به درصدی از مقابله با آن اقدام نموده است. اما عملکرد بنده بدین نحو است که اگر بخواهیم به فشار خون مبتلا نشویم موارد مشروح زیر اسبابی است که به آن می توان پایبند بود.
      1- هیچگاه خود را عصبی نکنیم و یا اگر شخصی خواست ما را عصبی کند سعی در عملکردی صحیح داشته باشیم.
      2- غذاهای سرخ کردنی و پر چربی نخوریم. و به اندازه غذا بخوریم نه کم و نه زیاد
      3- ورزش را جدی بگیریم مخصوصا اگر به جاهایی که کوهستان دارد برویم و ورزش کنیم مخصوصا در پیاده روی فعالیت داشته باشیم بسیار مفید است در کنترل این بیماری نهایت
      4- در باره خود و دیگران زیاد بگو مگو نکنیم، زیرا که این حرکت باعث به وجود آمدن زمینه هایی برای فشار خون می شود و ژن فشار خون را در همان اوان نوجوانی تحریک و در دوران سنی بالاتر فعال می کند.
      5- در برابر فشارهای زندگی بی تابی نکنیم، و سعی در مدیریت آن داشته باشیم.
      6- در هنگام تخلیه مزاجی که یک اصل مهم است. سیستم دفاعی بدن را تحت فشار قرار ندهیم. بدین صورت هنگامی فشار و زور به کل بدن وارد نکنیم بگذارید که این تخلیه توسط واکنشهای بدنی انجام گیرد. فرق دستشویی های ایرانی و فرنگی را می توان به عنوان سواره و پیاده عنوان کرد که در استفاده از توالت فرنگی سواره و در استفاده از توالت ایران پیاده هستی.
      7- بسیار سعی کنید که از سرویسهای دستشویی فرنگی استفاده کنید. زیرا که سرویسهای دستشویی ایرانی درست از بهداشتی تر است اما از نظر بیماری فاقد امنیت بدنی می باشد.
      8- خوابیدن به موقع و استراحت کردن در روز و شب بسیار مهم و در ساعتهای مختلف روز باعث شادی روح و روان میشود که این مسئله هم در زوایای این بیماری جای دارد.
      9- کم حرف زدن و بیشتر مطالعه کردن یکی از گزینه هایی است که باعث عدم ورود این بیماری به سیستم دفاعی بدن می شود.
      10- شناخت ژن فشار خون توسط محققین و راههای درمان آن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج