۴۵۹۸۰
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

هشدار پلیس به زنان بدحجاب در فرودگاه‌ ها

دستگیری سرکرده یکی از باندهای قاچاق شیشه، جلوگیری از سفر افراد بدپوشش در فرودگاه‌ها، دستگیری قریب به ۶۰۰۰ قاچاقچی موادمخدر و ... از مهمترین مسائلی است که رییس پلیس فرودگاه‌های کشور در نشست خبری خود به تشریح جزئیات آن پرداخت.

خبرگزاری ایسنا: دستگیری سرکرده یکی از باندهای قاچاق شیشه، جلوگیری از سفر افراد بدپوشش در فرودگاه‌ها، دستگیری قریب به ۶۰۰۰ قاچاقچی موادمخدر و ... از مهمترین مسائلی است که رییس پلیس فرودگاه‌های کشور در نشست خبری خود به تشریح جزئیات آن پرداخت.

سرهنگ حسن مهری در نشست خبری ظهر روز چهارشنبه خود با اعلام خبر دستگیری ۶۰۳۸ قاچاقچی موادمخدر در فرودگاه‌های کشور اظهارکرد:‌ از این میان ۵۵۱۰ تن را مردان و ۵۲۸ تن دیگر را زنان شامل می‌شوند.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در سطح فرودگاه‌های کشور کشف شده است گفت: از این میان ۲۴۱ کیلوگرم را تریاک و شیره تریاک، ۱۸۶ کیلوگرم را مخدر صنعتی شیشه، ۱۳ کیلوگرم را حشیش و مابقی را سایر انواع موادمخدر شامل می‌شود.

دستگیری سرکرده باند قاچاق شیشه در فرودگاه

مهری همچنین از انهدام تعدادی از باندهای قاچاق موادمخدر و دستگیری اعضای آن در سطح فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: در روز گذشته سرکرده یکی از باندهای قاچاق مخدر شیشه در یکی از فرودگاه‌های تهران دستگیر شد که با اقدامات اطلاعاتی انجام شده از وی سه دستگاه خودروی سواری مدل بالا، یک میلیارد تومان وجه نقد و تعدادی اسلحه از منزل وی کشف و ضبط شد.

به گفته رییس پلیس فرودگاه‌های کشور میزان کشفیات موادمخدر با کاهش ۱۴ درصدی روبرو بود و این در حالی است که کشفیات حشیش در فرودگاه‌های کشور ۲۵۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به کشف اقلام زیادی از کالاهای قاچاق به فرودگاه‌های کشور اظهارکرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان انواع کالای قاچاق از قاچاقچیان کشف شد.

کشف یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار قاچاق

مهری همچنین از کشف یک میلیون و ۶۱۷ هزار دلار قاچاق در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت:‌ در این مدت ۱۱۱ یورو و ۴۳ کیلوگرم طلا از متهمان و قاچاقچیان کشف شد.

وی ارزش ریالی سایر اقلام مکشوفه را ۹ میلیارد تومان اعلام‌کرد و افزود: این اقلام در حال خروج از کشور بودند و تنها در یک مورد قاچاقچیان قصد وارد کردن آن به کشور را داشتند.

معرفی فرودگاه‌های دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر

مهری همچنین در خصوص فرودگاه‌های دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در سطح کشور نیز گفت: فرودگاه امام‌خمینی با ۶۵ درصد، فرودگاه بندرعباس با ۸.۵ درصد، فرودگاه شیراز با ۸ درصد، فرودگاه مهرآباد با ۵.۵ درصد و فرودگاه زاهدان با ۵ درصد بیشترین آمار کشفیات موادمخدر را به خود اختصاص داده‌اند.

اعلام سقف مجاز خروج طلا و ارز از فرودگاه‌های کشور

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به اعلام سقف مجاز خروج طلا و ارز از فرودگاه‌های کشور گفت: بر اساس اعلام بانک مرکزی در صورتی که هر یک از مسافران مقادیری طلا بیشتر از ۱۵۰ گرم را و همچنین طلا را به صورت غیرمتعارف با خود حمل کنند با آنان برخورد می‌شود.

مهری همچنین سقف ارز مجاز برای خروج از کشور را ۵۰۰۰ دلار اعلام‌کرد و گفت: چنانچه بیشتر از این مبلغ را مسافران در بار خود جاسازی کنند این مبلغ کشف شده و با آنان برخورد می‌شود اما در صورتی که خود مسافران آن را اعلام کنند به آنان اجازه داده می‌شود که تنها ۵۰۰۰ دلار را با خود ببرند و مابقی را به خانواده یا همراهانشان در فرودگاه تحول دهند.

به گفته رییس پلیس فرودگاه‌های کشور مواردی نیز بوده که افرادی طلا را به شکل دستگیره کیف یا اشکال دیگر درآورده‌اند که ماموران فرودگاه آنان را شناسایی و از ادامه سفر آنان جلوگیری کرده‌اند.

دستگیری ۱۷ افغانی و دو جاعل در فرودگاه

مهری در ادامه با اشاره به دستگیری ۱۷ تن از اتباع کشور افغانستان در فرودگاه ارومیه اظهار کرد: این افراد به اتهام تردد غیرمجاز دستگیر شده‌اند.

رییس پلیس فردگاه‌های کشور همچنین از دستگیری دو جاعل در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت:‌ از این افراد تعداد زیادی مهر شرکت‌های مختلف، چک پول، شناسنامه، گذرنامه و اسناد مالکیت کشف و ضبط شد که پرونده آنان برای رسیدگی بیشتر به پلیس آگاهی ارجاع شده است.

به گفته وی در پرونده دیگر نیز زنی همراه با مقادیر زیادی اسناد دولتی مجعول در فرودگاه مهرآباد دستگیر شد.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین با اشاره به اعزام حجاج به سرزمین وحی به ایسنا گفت: اقدامات ما در رابطه با حج ادامه دارد و مطابق قانون به وظایفمان در این زمینه عمل می‌کنیم و بر همین اساس اگر حجاج اقدام به حمل مواد مخدر یا داروهای ممنوعه با خود کنند با آنان برخورد می‌شود.

وی اضافه کرد: اما در سال جاری حتی یک مورد از دستگیری حجاج در فرودگاه‌های عربستان به دلیل حمل و قاچاق مواد مخدر نداشتیم.

مهری با اشاره به اعزام حدود ۱۳۰ هزار تن از زائران حج عمره به سرزمین وحی اظهار کرد: همچنین از ۲۵ دی ماه سال جاری تا به امروز ۳۷۸ پرواز انجام شده و ۱۲۵ هزار تن به سرزمین وحی مشرف شدند.

وی با اشاره به افرادی از روی ناآگاهی اقدام به حمل مواد مخدر در فرودگاه می‌کنند اظهار کرد: قطعا پلیس این افراد را توجیه می‌کند و در خصوص داروهای کدئین داری که با خود حمل می‌کنند نیز توضیحاتی به آنان ارائه می‌دهد.

مهری همچنین در پاسخ به پرسش در خصوص ورود پیش‌سازهای مواد مخدر صنعتی از طریق سفرهای هوایی به داخل کشور گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ورود پیش ساز مواد مخدر صنعتی به داخل کشور نداشتیم.

وی همچنین در خصوص سرقت در فرودگاه‌ها نیز گفت:‌ موارد متعددی در فرودگاه‌ها داشتیم که سرقت‌هایی که در سایر نقاط انجام شده توسط ماموران پلیس فرودگاه کشف شده است.

هشدارهای پلیس به افراد بدحجاب در فرودگاه‌ها

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین در خصوص ورود افراد بدحجاب به فرودگاه‌ها و گیت‌های فرودگاه اظهار کرد: به زنانی که با حجاب زننده وارد فرودگاه می شوند اجازه ورود داده نمی‌شود و آنان در گیت‌ها نگه داشته می‌شوند تا حجاب خود را اصلاح کنند اما قطعا اگر فردی تمکین نکند اجازه پرواز نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: البته چنین مواردی کم بوده و عمدتا پس از ارائه تذکرات آنان نیز رعایت کرده‌اند.

مهری همچنین از برخی از حجاج که دارای بیماریهای خاص نظیر بیماریهای قلبی، دیابت و ... هستند خواست حتما با نسخه پزشک داروهای خود را به همراه ببرند.

به گفته وی باید توجه داشت که خروج ترامادول از کشور ممنوع است و هماهنگی برای خروج داروهای تخصصی از کشور نیز باید با هماهنگی مراجع قانونی انجام شود.

وی همچنین در خصوص برنامه‌های سال آینده و طرح نوروزی پلیس فرودگاه‌های کشور نیز گفت: از ۲۵ اسفندماه طرح نوروزی فرودگاه‌ها آغاز خواهد شد و تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت و بر اساس آن ماموران پلیس فرودگاه در آماده باش کامل خواهند بود.

وی همچنین در خصوص اهم برنامه‌های پلیس فرودگاه در سال آینده نیز گفت: نصب دوربین‌های مداربسته در سالن فرودگاه‌ها،‌ تجهیز برخی از فرودگاه‌ها به استفاده از سیستم‌های انگشت نگاری، دستگاه‌های ایکس ری و شناسایی مواد مخدر، راه‌اندازی پلیس فرودگاه ابوموسی و ... را از مهمترین این برنامه‌ها اعلام کرد.

رییس پلیس فرودگاه‌های کشور همچنین حفاظت از تاسیسات و اماکن طبقه‌بندی شده فرودگاه‌ها، باراندازها و ... را از وظایف پلیس برشمرد و گفت: در سال گذشته پلیس فرودگاه‌های کشور در ایام برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد ۲۰ شبانه‌روز در آماده باش کامل بود.

وی همچنین مبارزه با کالای قاچاق، برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، کشف و پیشگیری از سرقت و مبارزه با کیف‌قاپی و جیب‌بری را از دیگر وظایف پلیس فرودگاه‌های کشور برشمرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این تیتر اصلا مناسب این مطلب نیست چون در واقع فقط به یه جمله ی متن مربوطه. بهتر بود می ذاشتین عملکرد پلیس توی فرودگاه ها یا همچین چیزی. این استراتژی هایی که برای کلیک خوردن استفاده می کنی دیگه نخ نما شده برترین ها.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج