۴۶۰۳۲
۵۰۶۵
۵۰۶۵
پ

سرطان چاوز با بقیه سرطانها فرق داشت!

نیکولاس مادورو رییس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد: بیماری سرطان هوگو چاوز رییس جمهوری فقید این کشور با بقیه سرطانها فرق داشت و ˈهمه قواعد مربوط به این بیماری را به هم ریخته بود.ˈ

خبرگزاری ایرنا: نیکولاس مادورو رییس جمهوری موقت ونزوئلا اعلام کرد: بیماری سرطان هوگو چاوز رییس جمهوری فقید این کشور با بقیه سرطانها فرق داشت و ˈهمه قواعد مربوط به این بیماری را به هم ریخته بود.ˈ

مادورو که معاون چاوز بود و اکنون نامزد حزب حاکم سوسیالیست متحد ونزوئلا برای انتخابات ریاست جمهوری پس از چاوز است، امروز سه شنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری ˈتله سورˈ افزود: ˈدر زمان خودش، جزییات این بیماری را فاش خواهیم کرد ولی هم اکنون دولت یک کمیسیون ویژه را برای بررسی نحوه ابتلای رییس جمهوری به آن تشکیل داده است.ˈ

وی افزود: این کمیسیون از کشورهای مهم جهان و بهترین دانشمندان دعوت خواهد کرد تا در باره بیماری ای که به مرگ چاوز منجر شد، تحقیق کنند.چاوز خرداد سال گذشته از بیماری خود و کشف غده های سرطانی در وجودش خبر داد و سه شنبه هفته گذشته پس از ۲۰ ماه دست و پنجه نرم کردن با آن و چهار عمل جراحی درگذشت.

شماری از مقامها و کارشناسان سیاسی معتقدند بیماری این رهبر بزرگ و ضد امپریالیست امریکای لاتین در سن ۵۸ سالگی، ˈمشکوکˈ بوده و ناشی از ˈتوطئه دشمنانˈ او است.

مادورو در کاراکاس به شبکه تله سور گفت: چاوز یک بیماری داشت، یک نوع سرطان که با همه قواعد و ویژگیهای مربوط به این بیماری متفاوت بود و در زمان خودش، ما جزییات آن را فاش خواهیم کرد.

وی افزود: خود چاوز هم از ابتدا به ماجرای بیماری خود شک داشت. بیماری چاوز خرداد سال گذشته در آخرین مرحله از سفر دوره ای او به چند کشور امریکای لاتین، در هاوانا پایتخت کوبا کشف شد و او بلافاصله در همانجا تحت عمل جراحی قرار گرفت.

چاوز چند روز بعد گفت که پزشکان غده ای به اندازه یک توپ بیسبال از بدن او خارج کرده اند و سرطان در منطقه لگن خاصره او وجود دارد، اما با وجود آنکه رییس جمهوری ونزوئلا چهار بار بخاطر این بیماری تن به جراحی داد و چند بار هم شیمی درمانی شد، هرگز جزییات بیشتری از این بیماری از سوی دولت ونزوئلا فاش نشده است.

او نخستین بار در سال ۱۹۹۸ میلادی در انتخابات به پیروزی رسید و به گفته مادورو، از همان زمان بارها به مرگ تهدید شده بود. کفیل رییس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: در دهه ۱۹۴۰ میلادی، امریکا آزمایشگاههای علمی داشت که در آن در باره چگونگی مبتلا کردن دیگران به بیماری سرطان تحقیق می کردند. مادورو پرسید: ˈ۷۰ سال از آن زمان گذشته است. آیا در این مدت، این نوع آزمایشگاههای شرارت و مرگ پیشرفتی نداشته است؟!ˈ

وی با این حال دو بار گفت: در حال حاضر، من نمی خواهم امریکا را در این زمینه متهم کنم. چاوز رهبر انقلاب بولیواری ونزوئلا در حالی درگذشت که نتوانست مراسم سوگند رسمی چهارمین دوره ریاست جمهوری خود را در مجلس ملی این کشور به جای آورد. او در انتخابات مهرماه گذشته در حالی با حمایت گسترده مردمی به پیروزی رسید که همه مخالفان غربگرایش، برای شکست دادن او متحد شده و یک نامزد واحد را به مصاف با او فرستاده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج