۴۶۰۳۷۹
۱۰ نظر
۵۰۲۴
۱۰ نظر
۵۰۲۴
پ

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از میشائیل شوماخر بگیرید تا زین مالک. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.

برترین ها: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: از میشائیل شوماخر بگیرید تا زین مالک. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
میشائیل شوماخر ۴۹ ساله شد
مایکل شوماخر با تلفظ صحیح آلمانی میشائیل شوماخر (Michael Schumacher) زاده 3 ژانویه 1969، راننده آلمانی بازنشسته مسابقات اتومبیل رانی است. وی هفت بار قهرمان دنیا در مسابقات فرمولا وان شده و همگان او را یکی از بزرگترین رانندگان فرمولا وان در تمام ادوار می دانند. او همچنین دو بار ورزشکار سال لورئوس دنیا نامیده شد و دو عنوان با بنتون در سال های 1994 و 1995 برد قبل از آنکه به تیم فراری بپیوندد و یازده سال برایشان رانندگی کند. همکاری اش با فراری پنج عنوان پیاپی بین سال های 2000 تا 2004 به همراه آورد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

شوماخر بسیاری از رکوردهای رانندگی فرمولا وان را از آن خود کرد که در آن میان می توان به بیشتر قهرمانی ها، بردهای مسابقات، سریع‌ترین دورها، بیشترین بردها در یک فصل - 13 برد در سال 2004، رکوردی که تنها 9 سال بعدی سباستین وتل راننده آلمانی توانست با آن برابری کند - اشاره نمود. میشائیل بیشتر وقت خود را صرف اتومبیل‌رانی می‌کرد، و در عین حال به مدرسه نیز می‌رفت. پس از فارغ التحصیلی از مدرسه، در گاراژی در نزدیکی محل سکونتش کارش را آغاز کرد. کار در گاراژ باعث شد تا او از عملکرد اتومبیل اطلاعات بیشتری کسب کند. پس از یک سال محل کارش را تغییر داد و به گاراژ ویلی، مدیر برنامه هایش در سال های بعد، رفت. در این گاراژ ماشین‌های سرعتی تعمیر می‌شدند. او با کار در این محل دوره مکانیکی خود را تکمیل کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

در سال ۱۹۹۱ اولین مسابقه فرمولا وان خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن-فورد به انجام رساند. در آن سال جانشین برتراند گاشوت شد و پس از یک مسابقه به تیم بنتون-فورد منتقل شد و در مجموع ۴ امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد. در سال ۱۹۹۲ قهرمان گرند پری بلژیک شد و در جدول کلی رانندگان در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت. سال ۱۹۹۴ سالی غمبار برای میشائیل بود. در این سال دو دوست و همکار خود را به نام‌های رولند راتزنبرگر و آیرتون سنا را در پیست انزو دینو فراری ایمولا سن مارینو از دست داد. و همچنین در این سال حادثه‌ای برای کارل وندلینگر در موناکو رخ داد که سالی پر از اندوه را برای او رقم زد.

در سال ۱۹۹۴ اولین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره کسب کرد و در مسابقه پایانی دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد. در سال ۱۹۹۵ دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون به دست‌آورد. او با همراهی هم تیمی‌اش جانی هربرت، بنتون را به اولین عنوان سازندگان مسابقات قهرمانی نایل کرد. در سال ۱۹۹۶ به فراری ملحق شد و در آن فصل به مقام سوم جهان رسید در سال ۱۹۹۷ به مقام دوم جهان دست یافت؛ ولی بعد از درگیری با ژاک ویلنوو قهرمان آن سال در مسابقه پایانی، از رده بندی خارج شد. در سال ۱۹۹۸ مقام قهرمانی را به میکا هاکینن در پیست سوزوکا واگذار کرد. در سال ۱۹۹۹ بعد از شکستگی پا در گرند پری سیلور استون در بریتانیا، در مالزی به پیست بازگشت و به فراری در کسب عنوان قهرمانی تیمی که از سال ۱۹۸۳ در حسرت آن بود کمک کرد.

در سال ۲۰۰۰ در یک رقابت بینظیر و زیبا با میکا هاکینن فنلاندی توانست سومین مقام قهرمانی جهان خود را بدست آورد. در سالهای ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ هم میشائیل شوماخر بزرگ قهرمانی خود را تکرار کرد و با رکورد خوان مانوئل فانجیو (که در دهه ۵۰، ۵ بار قهرمان فرمول یک شده بود) برابری کرد. در سال ۲۰۰۳ توسط مونتویا تحت فشار قرار گرفت. بعد از شروع ضعیف در آغاز فصل توانست به مسابقات برگردد و ششمین عنوان قهرمانی خود را کسب کند. در این سال "شومی" در حالی که در سه مسابقه اول فصل نتیجه خوبی نگرفته بود، در مسابقه چهارم در ایمولا در حالی که مادرش را از دست داده بود به مقام قهرمانی رسید و آن برد را به مادرش تقدیم کرد. در سال ۲۰۰۴ در یک فصل با حاکمیت مطلق فراری از ۱۸ مسابقه سال در ۱۳ مسابقه به قهرمانی رسید و تنها در مسابقه موناکو از دور مسابقه حذف شد. در سال ۲۰۰۵ در رده سوم رانندگان قرار گرفت و عنوان خود را به فرناندو آلونسو از رنو واگذار کرد. تیم فراری هم به مقام سوم تیمی رسید. در سال ۲۰۰۶ در یک رقابت فشرده با آلونسو در حالی که ۲۵ امتیاز عقب بود با تلاش فراوان این اختلاف را جبران کرد، ولی با بدشانسی به دلیل از دست دادن موتور در سوزوکا و مشکل سوخت‌رسانی و پنچری در اینترلاگوس عنوان قهرمانی را برای دومین بار به آلونسو واگذار کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

در این سال بعد از قهرمانی خاطره انگیز در پیسا مونتسا اعلام کرد که برای همیشه در پایان این فصل از دنیای فرمول یک خداحافظی می‌کند و در نهایت افسانه شوماخر با یک نمایش بی نظیر در برزیل به کار خود خاتمه داد. رانندگی شوماخر در برزیل نمایشی از شوماخر فصل ۲۰۰۰ بود. بی گمان هیچکس سبقت های زیبا و جانانه او در اینترلاگوس را در آخرین گراند پری عمرش فراموش نمی‌کند. شوماخر و برادر کوچکش رالف، تنها برادرانی هستند که هر دو بردهایی در فرمولا وان داشته اند و اولین برادرانی هستند که در یک مسابقه به رتبه های اول و دوم دست یافتند، رکوردی که در چهار مسابقه بعدی نیز آن را تکرار کردند.

در خارج از پیست اتومبیل رانی، شوماخر سفیر یونسکو و چهره اصلی امنیت در رانندگی بود. وی تلاش های نیکوکارانه زیادی در طول زندگی اش داشت و ده ها میلیون دلار به خیریه ها کمک و بخشش کرد. در سال ۲۰۰۴، مجله فوربس او را دومین ورزشکار پردرآمد دنیا معرفی کرد. در سال ۲۰۰۵ نیز مجله یوروبیزنس شوماخر را اولین ورزشکار میلیاردر دنیا معرفی نمود. در سال ۲۰۰۴ اعلام شد که حقوق او حدود ۸۰ میلیون دلار آمریکا است. مجله فوربس او را در رتبه هفدهم قدرتمند ترین سلبریتی های دنیا قرار داد. بخش اعظم درآمدهای او از تبلیغاتی است که چهره آنها می شود.

در ژوئن 2009 وی در نقش استیگ در برنامه «تخت گاز» محصول بی بی سی حضور داشت. جرمی کلارکسون، مجری برنامه اشاره کرد که شوماخر استیگ دائمی این برنامه نیست و تنها دلیل حضور شوماخر در این برنامه این بوده که فراری به آنها اجازه نمی داده کسی غیر از شوماخر فراری مشکی تک آنها را براند. این فراری پس از بازنشستگی وی در سال 2006 توسط فراری به او هدیه شد. در مصاحبه ای با کلارکسون، شومی گفت که خودروهای جاده ای او یک فیات 500 آبارت و یک فیات کروما هستند که خودروهای خانوادگی آنها محسوب می شوند. میشائیل صداپیشگی کاراکتری در فیلم انیمیشن «ماشین ها» محصول پیکسار/دیزنی را نیز تجربه کرده و حضوری کوتاه در فیلم سینمایی «آستریکس و اوبلیکس در بازی های المپیک» در نقش خودش داشته است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

در اوت 1995 شومی با کورینا بش ازدواج کرد و آنها یک دختر به نام جینا-ماری متولد 1997 و یک پسر به نام میک متولد 1999 دارند. وی نسبت به زندگی شخصی اش بسیار حساس است و از توجه رسانه ها متنفر است. در سال 2007 آنها به سوئیس نقل مکان کردند و خانه ای اربابی با ساحل شخصی در کنار دریاچه ژنو خریدند که گاراژ زیرزمینی و پمپ بنزین اختصاصی دارد. یکی از سرگرمی های اصلی شوماخر اسب سواری و فوتبال است. در دسامبر 2013 هنگام اسکی در منطقه ای ناامن خارج از پیست در کوه های آلپ فرانسه با پسر چهارده ساله اش میک، میشائل سقوط کرد و سرش به صخره خورد و آسیب دید. فوراً او را با هلیکوپتر به بیمارستانی در گرونوبل منتقل کردند و او را با دارو وارد کما کردند، زیرا به مغزش ضربه شدیدی وارد شده بود. وی تا ژوئن 2014 شش ماه در کما به سر برد و سپس او را ترخیص کردند تا در منزل دوره توانبخشی را بگذراند. دارایی خالص میشائیل شوماخر 800 میلیون دلار برآورد شده است.

3 ژانویه زادروز، سرجو لئونه

سِرجو لِئونه (Sergio Leone) زاده ۳ ژانویه ۱۹۲۹ و درگذشته به تاریخ ۳۰ آوریل ۱۹۸۹، کارگردان، تهیه کننده و فیلمنامه نویس ایتالیایی بود که به عنوان خالق ژانر «وسترن اسپاگتی» شناخته می شود. سبک فیلمسازی لئونه شامل کنار هم گذاشتن شات های کلوزآپ با لانگ شات های طولانی می شد. از میان فیلم هایش می توان به فیلم های اکشن شمیر و صندل از جمله «آخرین روزهای پمپئی» (۱۹۵۹) و «غول رودز» (۱۹۶۱)، سه گانه وسترن دلار با هنرنمایی کلینت ایستوود: «به خاطر یک مشت دلار» (۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر» (۱۹۶۵)، وسترن افسانه ای «خوب، بد، زشت» (۱۹۶۶)؛ «روزی روزگاری در غرب» (۱۹۶۸)؛ «سرت را بدزد، احمق!» (۱۹۷۱) و درام جنایی «روزی روزگاری در آمریکا» (۱۹۸۴) اشاره نمود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

لئونه در اثر حمله قلبی در سن ۶۰ سالگی از دنیا رفت، ولی قبل از مرگش داشت فیلمی در مورد محاصره لنینگراد برنامه ریزی می کرد که در جبهه شرقی در جنگ جهانی دوم رخ می داد. سال های آخر فیلمسازی اش با کلینت ایستوود بد شده بود و سر پروژه «روزی روزگاری در آمریکا» گفته بود که بر خلاف ایستوود، رابرت دنیرو یک بازیگر واقعی است. شاید این نظردهی در جواب رد کردن پیشنهاد بازی ایستوود در نقش کارآگاه پلیس ایرلندی در فیلم مذکور بوده است. هرچند که بالاخره این دو قبل از مرگ لئونه آشتی کردند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

از پروژه هایی که لئونه می خواست روی آنها کار کند و هرگز تحقق نیافتند، فیلم های «جائی که فقط مری می شناسد»، «لنینگراد: ۹۰۰ روز»، «دون کیشوت» و «کولت» بودند. جوایز و افتخاراتی که سرجو لئونه بدست آورد، جایزه داوید دی دوناتلو برای فیلم «سرت را بدزد، احمق!»، نامزدی جایزه بفتا برای بهترین کارگردانی برای فیلم «روزی روزگاری در آمریکا» و نامزدی جایزه گلدن گلوب برای همان فیلم هستند. دارایی خالص سرجو لئونه در زمان حیاتش ۱۰ میلیون دلار بود.

مل گیبسون ۶۲ ساله شد

مِل کولمسیل جرارد گیبسون (Mel Gibson) زاده 3 ژانویه 1956 در پیکسکیل نیویورک، بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که وقتی 12 ساله بود همراه والدینش به سیدنی استرالیا نقل مکان کرد. گیبسون بیشتر به عنوان قهرمان اکشن شناخته می شود و او را در نقش مارتین ریگز در سری فیلم های پلیسی «اسلحه مرگبار» و همچنین در نقش مکس راکاتانسکی در سه فیلم اول سری فیلم های اکشن و پسارستاخیزی «مکس دیوانه» مشاهده کردیم.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

مل در موسسه ملی استرالیایی هنرهای دراماتیک، در رشته بازیگری تحصیل کرد و در دهه هشتاد کمپانی آیکون اینترتینمنت را تأسیس نمود که در حوزه فیلمسازی و تولید فیلم فعالیت می کرد. در سال 1981 پیتر ویر (کارگردان) او را برای بازی در فیلم درام تحسین شده جنگ جهانی اولی «گالیپولی» انتخاب کرد برای مل جایزه بهترین بازیگر مرد را از موسسه فیلم استرالیا به ارمغان آورد. و این فیلم به او کمک کرد تا به جایگاه یک بازیگر منعطف و جدی دست یابد.

در سال ۱۹۹۵ گیبسون فیلم درام تایخی حماسی «شجاع دل» را تهیه و کارگردانی کرد و خودش نیز در آن نقش آفرینی کرد و برای آن جایزه گلدن گلوب و جایزه اسکار بهترین کارگردان و همچنین جایزه اسکار بهترین فیلم را کسب کرد. در سال ۲۰۰۴ وی فیلم درام انجیلی «مصائب مسیح» را ساخت و کارگردانی کرد که آن نیز فیلمی موفق و جنجالی بود. برای کارگردانی فیلم اکشن و ماجرایی «آپوکالیپتو» محصول سال ۲۰۰۶ نیز گیبسون بیشتر توجه همگان را جلب کرد. درسال ۲۰۱۶ پس از وقفه ای ده ساله، او با فیلم تحسین شده و موفق تجاری «ستیغ اره ای» به سینما بازگشت.

اواخر دهه هفتاد بود که گیبسون با رابین دنیس مور آشنا شد که آن زمان رابین پرستار دندانپزشکی بود و خود مل بازیگری ناشناخته بود که برای یک کمپانی کار می کرد. در سال 1980 رابین و مل ازدواج کردند و دختری به نام هانا متولد 1980 و شش پسر به نام های ادوارد (متولد 1982)، کریسشن (1982)، ویلیام (1985)، لوئیس (1988)، میلو (1990)، توماس (1999) و سه نوه دارند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

پس از 26 سال زندگی مشترک این زوج در سال 2006 از هم جدا شدند. خود گیبسون ادعا می کند جدایی آنها روز پس از شبی که او در حالت مستی رانندگی کرده و بازداشت شده بود اتفاق افتاده است. درخواست طلاق از سوی رابین با انتشار عکس هایی از مل در ساحل در حال صمیمیت با پیانیست روسی اوکسانا گریگوریوا همراه شد. طلاق آنها در دسامبر 2011 نهایی شد و مهریه یا هزینه ای که مل گیبسون در ازای این طلاق متحمل شد گویا بالاترین هزینه در تاریخ هالیوود و برابر با مبلغی بیش از 400 میلیون دلار بوده است. از سال 2014 تابحال مل با رزالیند راس رابطه دارد که نویسنده و قهرمان سابق جهش با اسب است. گیبسون اعلام کرد که او و نامزدش منتظر تولد فرزند نهم مل و فرزند اول راس هستند. دارایی خالص مل گیبسون قبل از طلاقش از رابین 850 میلیون دلار بود که پس از طلاق دارایی خالصش به 425 میلیون دلار سقوط کرد.

بردلی کوپر 43 ساله شد

بردلی چارلز کوپر (Bradley Cooper) زاده ۵ ژانویه ۱۹۷۵، بازیگر و تهیه کننده آمریکایی است که یکی از بالاترین دستمزدها را در میان بازیگران کل دنیا دریافت می کند و تابحال نامزد دریافت جوایز و افتخارات مختلفی از جمله نامزد چهار جایزه اسکار، دو جایزه بفتا و دو جایزه گلدن گلوب شده است. بردلی در سال ۲۰۰۰ در مقطع فوق لیسانس هنرهای زیبا در استودیوی بازیگران نیویورک سیتی ثبت نام کرد. کارش را به عنوان بازیگر مهمان سریالی تلویزیونی در سال ۱۹۹۹ آغاز کرد و دو سال بعد اولین فیلم سینمایی اش را با «تابستانی آمریکایی داغ» آغاز کرد. بعداً در سریال اکشن و جاسوسی «آلیاس» نقش ویل تیپین را بازی کرد و شهرت و موفقیت بیشتری کسب کرد و در فیلم «مهمانان ناخوانده عروسی» نیز نقش کوچکی بازی کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

فیلم مهم او که نقطه عطف بازیگری اش بود، فیلم کمدی موفق تجاری «خماری» محصول سال ۲۰۰۹ بود که دو دنباله بر آن در سال های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ ساخته و اکران شد. در سال ۲۰۱۱ از سوی مجله GQ به عنوان مرد سال بین المللی و از سوی مجله پیپل به عنوان جذابترین مرد زنده سال شناخته شد.

نقش آفرینی کوپر به عنوان نویسنده ای در فیلم مهیج «نامحدود» (2011) و همچنین در نقش افسر پلیس تازه کاری در درام جنایی «مکانی آن سوی کاج ها» (2012) تحسین منتقدین را برانگیخت. وی با درام کمدی رمانتیک «دفترچه امیدبخش» یا «کتاب بارقه های امید» (2012)، فیلم جنایی کمدی سیاه «حقه باز آمریکایی» (2013) و فیلم زندگی نامه ای «تک‌تیرانداز آمریکایی» موفقیت های بیشتری کسب کرد. برای کارش در این فیلم ها، او نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل شد. در سال 2014 وی نقش جوزف مریک را در تئاتر «مرد فیل‌نما» بازی کرد که نامزد جایزه تونی بهترین بازیگر مرد در یک نمایش را نصیبش کرد. مجله تایم در سال 2015 کوپر را یکی از 100 فرد پرنفوذ دنیا نامید.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

اولین سال های حضور بردلی کوپر در صنعت سرگرمی با مشکلات فراوانی همراه بود و حتی نزدیک بود بازیگری را کنار بگذارد. اعتیادش به مواد مخدر و تردید و دودلی در مورد شغلش باعث شد فکر خودکشی به سرش بزند. وی از سال 2004 تابحال از الکل پرهیز می کند و خودش می گوید که نزدیک بود الکل زندگی اش را نابود کند. در اکتبر 2006 وی با جنیفر اسپوزیتو نامزد کرد و در دسامبر همان سال با هم ازدواج کردند. در مه 2007 همسرش درخواست طلاق داد و این دو از هم جدا شدند.

در دسامبر ۲۰۱۱ کوپر با زوئی سالدانا رابطه ای رمانتیک داشت که در ژانویه ۲۰۱۳ به پایان رسید. در مارس ۲۰۱۳ وی با سوکی واترهاوس، مدل انگلیسی، آشنا شد که ۱۷ سال از خودش کوچکتر بود. ظاهراً این دو در مارس ۲۰۱۵ به خاطر اختلاف سنی زیادی و تمایل واترهاوس به تمرکز بیشتر روی حرفه اش از هم جدا شدند. ماه بعد از جدایی شان، بردلی با آیرینا شیک، مدل روس، رابطه ای را آغاز کرد که ظاهراً در ماه نوامبر، آیرینا به منزل او در وست ویلیج نیویورک نقل مکان کرده و حالا این دو منتظر تولد فرزند اولشان هستند. دارایی خالص بردلی کوپر ۶۰ میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

لوئیس همیلتون 33 ساله شد

لوئیس کارل دیویدسون همیلتون (Lewis Hamilton) زاده ۷ ژانویه ۱۹۸۵، راننده بریتانیایی مسابقات فرمولا وان است که در حال حاضر برای تیم مرسدس ای ام جی پتروناس رانندگی می کند و تابحال سه بار قهرمان دنیا در مسابقات فرمولا وان شد و اغلب به عنوان بهترین راننده فرمولا وان در میان هم‌نسل هایش و همچنین یکی از بزرگترین رانندگان فرمولا وان در تمام ادوار شناخته می شود. وی اولین عنوانش را با مک‌لارن و در سال ۲۰۰۸ قبل از انتقال به مرسدس به دست آورد و در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ در مرسدس عناوین پی دی پی کسب کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

در دسامبر ۱۹۹۵ در ده سالگی با ران دنیس، رئیس تیم مک‌لارن، در مراسم جوایز اتو اسپورت صحبت کرد و به او گفت: «می خوام یه روز برات رانندگی کنم... می خوام راننده مک‌لارن بشم.» کمتر از سه سال بعد مک‌لارن و مرسدس بنز او را برای رشته حمایت رانندگان جوان ثبت نام کردند. پس از برد قهرمانی های بریتیش فرمولا رنو، فرمولا تری یوروسریز و GP۲، در مسیر بالا رفتن از پله های ترقی در حرفه رانندگی، وی در سال ۲۰۰۷ برای مک‌لارن رانندگی کرد و ۱۲ سال پس از اولین آشنایی اش با دنیس، در فرمولا وان مسابقه داد. قرارداد همیلتون برای برنامه توسعه راننده مک‌لارن باعث شد که او جوانترین راننده ای شود که تابحال قراردادی بسته که منجر به رانندگی در فرمولا وان شده است. همیلتون که از پدری سیاهپوست و مادری سفیدپوست متولد شده، اولین راننده سیاهپوستی است که در فرمولا وان رانندگی می کند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

در اولین فصلش در فرمولا وان، همیلتون رکوردهای زیادی را شکست در حالیکه در قهرمانی فرمولا وان ۲۰۰۷ دوم شد و فقط یک امتیاز از کیمی رایکانن عقب بود. وی در فصل بعد قهرمانی دنیا را به طرزی دراماتیک برد و تبدیل به جوانترین قهرمان دنیا در تاریخ فرمولا وان شد تا اینکه دو سال بعد سباستین وتل این رکورد را شکست.

پس از دومین عنوان جهانی اش در سال 2014، وی از سوی بی بی سی شخصیت ورزشی سال لقب گرفت. در سال 2015 لوئیس اولین راننده بریتانیایی تاریخ شد که عناوین پی در پی در فرمولا وان به دست آورده و بعد از جکی استوارت، دومین بریتانیایی شد که سه عنوان را پشت سر هم می برد. وی همچنین اولین راننده انگلیسی است که به این نقطه نائل می شود. از آن گذشته همیلتون اولین راننده در تاریخ این ورزش است که در هر فصل حداقل یک مسابقه را می برد، از سال های 2007 تا 2012 با مک‌لارن و از سال 2013 تابحال با مرسدس. وی بیشترین برد را در میان تمام رانندگان انگلیسی در تمام تاریخ فرمولا وان دارد و در حال حاضر با 53 برد در رتبه دوم قرار دارد.

در اکتبر ۲۰۰۷ وی اعلام کرد که می خواهد در سوئیس ساکن شود و دلیلش را دور شدن از توجه رسانه ها دانست. ولی در شوی تلویزیونی پارکینسون اعتراف کرد که دلیل اصلی اش میزان پائین مالیات در این کشور است. وی حالا ساکن لوئینز در نزدیکی دریاچه ژنو در سوئیس است، جایی که دیگر رانندگان فرمولا وان از جمله قهرمانان دنیا میشائیل شوماخر، کیمی رایکانن و فرناندو آلونسو زندگی می کنند. همیلتون یکی از چندین چهره بینهایت پردرآمدی است که ترتیباتی که برای مالیات دهی اتخاذ کرده اند، مورد حمله و نقد بسیاری از رسانه ها قرار گرفته است.

در نوامبر 2007 لوئیس وارد رابطه ای با نیکول شرزینگر خواننده شد که این رابطه در ژانویه 2010 موقتاً پایان یافت. ظاهراً این دو در نوامبر 2013 دوباره آشتی کردند ولی در فوریه 2015 از هم جدا شدند. اوایل سال 2012 لوئیس به موناکو نقل مکان کرد که گویا موناکو نیز بهشت مودیان محسوب می شود. وی یک جت شخصی بمباردیر در سال 2013 خرید؛ وی به آثار هنری اندی وارهول نیز علاقه زیادی دارد. ماشین های موردعلاقه «ای سی کبرا» است که دو مدل سال 1967 از آن به رنگ های قرمز و مشکی دارد. در فوریه 2015 اعلام شد که همیلتون یک خودروی «لافراری» از فراری خریداری کرده است. دارایی خالص لوئیس همیلتون 280 میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

جرمی رنر ۴۷ ساله شد

جِرِمی لی رنر (Jeremy Renner) زاده 7 ژانویه 1971، بازیگر و خواننده آمریکایی است که از سال 2000 به بعد در یک سری فیلم های مستقل از جمله «دامِر» (2002) و «نیو ند» (2005) بازی کرد و دیده شد. وی نقش های مکملی در فیلم های بزرگتر از جمله «سوآت» (2003) و «28 هفته بعد» (2007) ایفا نمود. سپس بازی تحسین برانگیزی در فیلم «شهر» (2010) از خود نشان داد که برایش نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد در نقش مکمل را به همراه آورد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

رنر بیشتر با نقش هایش در فیلم های «مهلکه» (2008) که برای آن نامزدی اسکار بهترین بازیگر مرد را بدست آورد و نقش شاهین‌چشم در سری فیلم های دنیا مارول از جمله «ثور» (2011)، «انتقامجویان» (2012)، «انتقامجویان: عصر اولتران» (2015) و «کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی» (2016) معروف شد. وی در فیلم های موفق تجاری «مأموریت ناممکن: پروتکل شبح» (2011)، «میراث بورن» (2012)، «هانسل و گرتل: شکارچیان ساحره» (2013)، «حقه باز آمریکایی» (2013) و «مأموریت ناممکن: ملت سرکش» (2015) نیز نقش آفرینی نموده است.

رنر در ژانویه ۲۰۱۴ با سونی پاچکو، مدل کانادایی ازدواج کرد و آنها دختری به نام ایوا برلین متولد ۲۰۱۳ دارند. در دسامبر ۲۰۱۴ پاچکو درخواست طلاق از رنر داد و دلیلش را اختلافات آشتی ناپذیر عنوان کرد. در نهایت این دو حضانت مشترک دخترشان را بر عهده گرفت. رنر همراه با بهترین دوستش، کریستوفر وینترز، که بازیگر نیز هست، کسب و کار بازسازی دکوراسیون منازل را نیز دارد. آخرین پروژه های سینمایی او فیلم های «ورود» محصول ۲۰۱۶ و فیلم «رودخانه بادی» محصول سال ۲۰۱۷ هستند. دارایی خالص جرمی رنر ۳۵ میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

8 ژانویه، زادروز دیوید بویی

دیوید رابرت جونز که با نام حرفه ای دیوید بویی (David Bowie) مشهور است، زاده ۸ ژانویه ۱۹۴۷ و درگذشته به تاریخ ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶، خواننده، ترانه سرا و بازیگر انگلیسی بود که به مدت پنج دهه در عرصه موسیقی پاپ، یک آیکون بوده و از سوی بسیاری از منتقدین و موزیسین ها به عنوان یک مبتکر به خصوص به خاطر کارش در دهه هفتاد شناخته می شد. ژانر موسیقی او آرت راک، گلم راک، پاپ، الکترونیک و اکسپریمنتال است. دوران حرفه ای او پر از ابداع و نوآوری و نمودهای بصری بود و موسیقی او و هنرش روی صحنه به میزان چشمگیری بر روی موسیقی پاپ تأثیرگذار بود.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

فروش آلبوم های در دوران حیاتش به ۱۴۰ میلیون نسخه در کل دنیا رسید و او تبدیل به یکی از پرفروش ترین هنرمندان دنیا در عرصه موسیقی شد. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۰۲ که توسط بی‌بی‌سی و برای انتخاب صد بریتانیایی بزرگ تاریخ صورت گرفت، دیوید بویی در جایگاه بیست و نهم قرار گرفت. بویی در رده‌بندی مجله رولینگ استون در رده سی و نهم جدول صد هنرمند بزرگ تاریخ موسیقی راک و همچنین در رده بیست و سوم جدول بهترین خوانندگان تمام دوران ها ایستاده است.

وی بازیگری را نیز تجربه کرد و در فیلم های متعددی از جمله «کریسمس مبارک آقای لارنس» (1983)، «هزارتو» (1986)، «حادثه لینگوئینی» (1991)، «زولاندر» (2001)، «پرستیژ» (2006) و غیره هنرنمایی کرد. وی نقاشی هم می کرد و کلکسیونر آثار هنری نیز بود. وی در مارس 1970 با مری آنجلا بارنت ازدواج کرد و پسرشان دانکن در مه 1971 به دنیا آمد که نامش را زووی گذاشتند، ولی این دو در فوریه 1980 در سوئیس طلاق گرفتند. در آوریل 1992 دیوید با آیمان، مدل آمریکایی-سومالیایی، در مراسمی خصوصی در لوزان سوئیس ازدواج کرد.

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

دیوید بویی در ۱۰ ژانویه ۲۰۱۶ پس از ماه‌ها مبارزه با سرطان در خانه خود در نیویورک جان سپرد. آنها ازدواجشان را بعدها در فلورانس قطعی کردند. بویی و آیمان دختری به نام الکساندریا "لِکسی" زهرا جونز دارند که در اوت ۲۰۰۰ به دنیا آمد. این زوج ابتدا در نیویورک سیتی و لندن ساکن بودند و آپارتمانی هم در خلیج الیزابت سیدنی در استرالیا داشتند. نوه بویی از پسرش دانکن، در جولای ۲۰۱۶ درست شش ماه پس از مرگ بویی به دنیا آمد. دیوید بویی در دهم ژانویه ۲۰۱۶ چند روز پس از جشن تولدش و همچنین انتشار آلبوم Blackstar در اثر سرطان کبد در آپارتمانش در نیویورک سیتی از دنیا رفت. دارایی خالص او ۲۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

۸ ژانویه، زادروز اِلویس پرسلی

الویس آرون پرسلی (Elvis Presley) زاده 8 ژانویه 1935 و درگذشته به تاریخ 16 اوت 1977، خواننده و بازیگر آمریکایی بود که به عنوان یکی از مهمترین و چشمگیر ترین آیکون های فرهنگی قرن بیستم به حساب می آید و اغلب با لقب «سلطان راک اند رول» یا «سلطان» نامیده می شود. وی در توپلو در می‌سی‌سی‌پی به دنیا آمد و دوقلویش مرده زاده شد. وقتی 13 ساله بود، همراه خانواده اش به ممفیس در تنسی نقل مکان کردند. حرفه موسیقی اش را در سال 1954 با ضبط آهنگی به کمک سم فیلیپس تهیه کننده در سان رکوردز آغاز کرد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

اولین تک‌آهنگش تحت قرارداد با آر سی اس ویکتور، با عنوان Heartbreak Hotel در ژانویه 1956 منتشر شد و تبدیل به آهنگ نامبر وان ایالات متحده شد. پس از یک سری حضورهای تلویزیونی موفق و آهنگ هایی که در صدر چارت های موسیقی قرار می گرفتند، الویس تبدیل به چهره پیشرو در سبک راک اند رول شد. اجراهای پرانرژی آهنگ ها و استایل تحریک آمیزش در ترکیب با آمیزه ای قوی از نفوذش در میان خطوط نژادی که با طلوع جنبش حقوق مدنی همراه شد، باعث شد که او به شدت محبوب و جنجالی شود.

در نوامبر ۱۹۵۶ وی اولین فیلمش را در «آرام دوستم داشته باش» بازی کرد. در سال ۱۹۵۸ به خدمت سربازی فراخوانده شد و موسیقی را دو سال بعد از سر گرفت و چند آهنگ از موفق ترین آهنگ هایش از لحاظ تجاری را خلق کرد. ولی دهه شصت را بیشتر به بازی در فیلم های هالیوودی و آلبوم های موسیقی متن آن فیلم ها گذراند. در سال ۱۹۶۸ پس از وقفه ای هفت ساله از اجرای زنده، با برنامه تلویزیونی تحسین شده ویژه «الویس» به روی صحنه بازگشت که باعث شد پس از آن دیگر کنسرت های ثابتی در لاس وگاس اجرا کند و تورهای پرسودی به دنبال آن برایش ردیف شد. در سال ۱۹۷۳ پرسلی در اولین کنسرتی که از طریق ماهواره بطور زنده در سطح دنیا پخش می شد، اجرا داشت.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

چندین سال پس از سوءمصرف داروهای تجویزی و آسیب شدید به سلامتی اش، الویس در سال ۱۹۷۷ در سن ۴۲ سالگی از دنیا رفت. وی یکی از محبوب ترین و اثرگذارترین موزیسین های قرن بیستم بود و در بسیاری از ژانرها، از جمله پاپ، بلوز و گاسپل موفقیت های تجاری داشت. وی پرفروش ترین هنرمند سولو در تاریخ موسیقی ضبط شده است و فروش تقریبی او حدود ۶۰۰ میلیون واحد در سطح دنیاست. الویس سه جایزه گرمی کسب کرد و در سن ۳۶ سالگی جایزه دستاورد یک عمر گرمی را دریافت نمود. تنها فرزندش، لیزا ماری، از پریسیلا پرسلی، در روز اول فوریه ۱۹۶۸ به دنیا آمد که بعدها او نیز خواننده و ترانه‌سرا شد و چهار ازدواج از جمله ازدواج با مایکل جکسون و نیکولاس کیج را تجربه کرد و حالا صاحب دارایی خالص پدرش که ۳۰۰ میلیون دلار برآورد شده، است.

کیت، دوشس کمبریج، ۳۶ ساله شد

کاترین، دوشس کمبریج (Catherine, Duchess of Cambridge) با نام اصلی کاترین الیزابت کیت میدلتون، زاده 9 ژانویه 1982، همسر پرنس ویلیام، دوک کمبریج است که ویلیام، پس از پدرش چارلز، پرنس ولز، دومین ولیعهد مادربزرگش، ملکه الیزابت دوم، ملکه پادشاهی انگلستان و 15 قلمرو تحت پادشاهی آنها است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

کاترین در دهکده ای نزدیک نیوبری، برکشایر، در انگلستان بزرگ شد و در اسکاتلند در دانشگاه سنت اندروز در رشته تاریخ هنر تحصیل کرد که همانجا در سال 2001 با ویلیام آشنا شد. نامزدی آنها در روز شانزدهم نوامبر 2010 اعلام شد و این دو در روز 29 آوریل 2011 در وستمینستر ابی ازدواج کردند. دوک و دوشس دو فرزند به نام های پرنس جورج و پرنسس شارلوت دارند که به ترتیب در جولای 2013 و مه 2015 به دنیا آمدند و به ترتیب سومین و چهارمین ولیعهدها در صف نشستن به تخت پادشاهی انگلستان قرار دارند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

تأثیری که کیت روی دنیا مد و فشن بریتانیا و آمریکا گذاشته با عنوان «تأثیر کیت میدلتون» در رسانه ها مشهور است. وی در سال های 2012 و 2013 از سوی مجله تایم به عنوان یکی از 100 نفر بانفوذترین افراد دنیا شناخته شد. دارایی خالص کیت به تنهایی 1 میلیون دلار و همسرش ویلیام 40 میلیون دلار است.

نینا دوبرو 29 ساله شد

نینا دوبرو (Nina Dobrev) با نام اصلی نیکولینا کنستانتینووا دوبروا، زاده ۹ ژانویه ۱۹۸۹، بازیگر و مدل بلغاری-کانادایی است که بازیگری را با بازی در سریال درام «دگراسی:نسل بعدی» در نقش میا جونز آغاز کرد که این سریال بین سال های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ پخش می شد. بعد از آن بود که نینا در نقش النا گیلبرت و کاترین پیرس در سریال درام ماوراء الطبیعه «خاطرات خون آشام» محصول شبکه سی دبلیو درخشید که این سریال بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۵ پخش می شد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

وی در چندین فیلم سینمایی نظیر «مزایای گوشه گیر بودن» (۲۰۱۲)، کمدی «بیا پلیس باشیم» (۲۰۱۴) و کمدی ترسناک «آخرین دختران» (۲۰۱۵) نقش آفرینی کرد. دوبرو در کانادا تحصیلات ابتدائی و متوسطه را انجام داد و در رشته جامعه شناسی درس خواند تا اینکه در سال ۲۰۰۸ ترک تحصیل کرد تا بازیگری را دنبال کند. وی به چندین زبان مسلط است و انگلیسی، فرانسه و بلغاری را سلیس و روان حرف می زند. در زمان فیلمبرداری «خاطرات خون آشام» در آتلانتا زندگی می کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۵ به لوس آنجلس نقل مکان کرد.
وی بین سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ با ایان سامرهالدر که همبازی اش در این سریال مشهور بود، دوست بود. جولیان هاف، بازیگر و رقصنده آمریکایی و برادرش، دوستان صمیمی دوبرو هستند. آخرین پروژه های سینمایی او برای سال ۲۰۱۷، فیلم های «سه ایکس: بازگشت ژاندر کیج» و «مرگ‌بازان» هستند. دارایی خالص نینا دوبرو ۶ میلیون دلار برآورد شده است.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

زین مالک 25 ساله شد

زین جواد مالک (Zayn Malik) زاده ۱۲ ژانویه ۱۹۹۳، خواننده و ترانه‌سرای انگلیسی است که اولین بار در سال ۲۰۱۰ با شرکت در مسابقه تلویزیونی بریتانیایی «ایکس فاکتور» دیده شد. وی که به صورت خواننده سولو در این مسابقه خوانندگی شرکت کرده بود همان ابتدا حذف شد و بار دیگر همراه با هری استایلز، نایل هوران، لیام پین و لوئی تاملینسون به دور مسابقه آورده شد و این چند نفر گروه موسیقی پسران وان دایرکشن را تشکیل دادند. مالک در زمانی که در این گروه بود همراه با دیگر اعضای آن، آلبوم های Up All Night (۲۰۱۱)، Take Me Home (۲۰۱۲)، Midnight Memories (۲۰۱۳) و Four (۲۰۱۴) را منتشر کردند.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

در مارس ۲۰۱۵ بود که نماینده اش اعلام کرد که زین از این گروه خارج شده است. بعد از آن زین کارش را به عنوان خواننده سولو ادامه دارد و در سال ۲۰۱۵ با آر سی ای رکوردز قرارداد بست و اولین آلبوم استودیویی اش را با عنوان Mind of Mine در مارس ۲۰۱۶ منتشر نمود. این آلبوم و تک‌آهنگ اول آن یعنی Pillowtalk در چندین کشور آهنگ شماره یک شدند و مالک اولین خواننده مرد بریتانیایی شد که هم در بریتانیا و هم در آمریکا اولین تک‌آهنگش و اولین آلبومش، رتبه نخست چارت ها را کسب می کنند. مالک از زمانی که حرفه موسیقی را به عنوان خواننده سولو ادامه داده، مونونیم «زین» (نامی برای فردی که آنقدر مشهور است که تنها با نام کوچکش هم شناخته می شود) را بکار می برد.
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «شوماخر» تا «الویس»

زین اوایل سال ۲۰۱۲ با پری ادواردز (خواننده) آشنا شد و آنها در سال ۲۰۱۳ نامزدی شان را اعلام کردند، ولی در اوت ۲۰۱۵، نماینده اش اعلام کرد که این زوج نامزدی شان را بهم زده اند. در سال ۲۰۱۶ وی با جی جی حدید، مدل آمریکایی، دوست شد که رابطه آنها هنوز هم ادامه دارد. زین مسلمان است و به زبان های انگلیسی و اردو مسلط است و می تواند عربی را نیز به راحتی بخواند. وی چندین بار هدف اهانت های ضد مسلمانان قرار گرفت که باعث شد او در سال ۲۰۱۲ حساب توئیترش را پاک کند. دارایی خالص زین ۴۹ میلیون دلار برآورد شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      الان حسام نواب صفوی به خودش میگیره
      فکر میکنه تولد اونه!!!
      جوگیره

    • reza

      من تولدم با زین مالک یکیه. خدایا چرا؟!

    • بدون نام

      وای زین*-*

    • السا

      تولد تولد تولدت مبارک ههههههه مبارکشون باشه

    • بدون نام

      کیت مدیلتون واقعا برازنده و دوست داشتنیه ، سبک لباس پوشیدن و ارایشش واقعا در خور شخصیتش و همینطور موقعیت سلطنتی همسرشه و اصالت داره

    • فاطمه

      «زین مالیک مسلمان است»
      آره حتما :| نباشه سنگین تره آبرومونو برد که

    • صبا

      مگه بهتر از مل گیبسون هست
      چقد ذوق کردم دیدمش
      ممنون

    • بدون نام

      آیا میدونستید زین جاواد :))))مالیک قرآن رو دوبار ختم کرده و تو خونش دوتا تابلو داره که اسم الله؟

    • بدون نام

      والله ما تو کیت میدلتون جز هرروز یه لباس پوشیدن و حامله شدن چیز خاص دیگه ندیدیم که انقدر ازش تعریف میکنین!

    • پریا

      به زین مالیک میگید زین مالک؟
      چاقاد شاما بامازه اید:\

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج