۴۶۰۷۰۳
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

اسلحه براي نواب بود، نه هاشمي!

بعد از درگذشت آيت ا... هاشمي رفسنجاني، اسدا... بامچیان، قائم مقام حزب موئتلفه با حضور در يك برنامه تلويزيوني به بازگو كردن موضوعي پرداخت كه پيش از اين تاكنون اينگونه مطرح نشده بود. بادامچيان مدعي شد:«‌ بعد از قضایای ۱۵ خرداد به این نتیجه رسیدیم که به جهاد مسلح نیاز داریم و توانستیم ۷ سلاح کمری با ۷ فشنگ تهیه کنیم.

قانون نوشت: بعد از درگذشت آيت ا... هاشمي رفسنجاني، اسدا... بامچیان، قائم مقام حزب موئتلفه با حضور در يك برنامه تلويزيوني به بازگو كردن موضوعي پرداخت كه پيش از اين تاكنون اينگونه مطرح نشده بود. بادامچيان مدعي شد:«‌ بعد از قضایای ۱۵ خرداد به این نتیجه رسیدیم که به جهاد مسلح نیاز داریم و توانستیم ۷ سلاح کمری با ۷ فشنگ تهیه کنیم.

یکی از این اسلحه ها که حسن علی منصور، نخست وزیر رژیم شاه و تصویب کننده لايحه حقارت بار «كاپيتولاسيون» را به درک واصل کرد، توسط آقای هاشمی رفسنجانی به نيروها داده شد. تا زمانی که آقای هاشمی زنده بود، قرارمان نبود که فاش کنیم ایشان این اسلحه را دادند».

رد يك ادعا

همزمان با انتشار اين اظهارات بادامچيان، رسانه‌هاي گروهي و برخي جريان‌ها و شخصيت‌هاي سياسي واكنش‌هايي را نشان دادند و دفتر او نيز در واكنشي سريع اين ادعا را رد كرد. در توضیحات دفتر ريیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده بود:« در پی رحلت جانسوز مجاهد نستوه و مبارز شادروان حضرت آیت ا... هاشمی رفسنجانی، در اين اواخر توسط برخی اشخاص در نقل فرازی از سوابق مبارزاتی آن یار سفر کرده در زمان حکومت ستمشاهی، ذکر شده است که اسلحه ی ترور حسنعلی منصور توسط ایشان تهیه و در اختیار جمعیت فداییان اسلام قرار گرفته است. درصورتی که براساس مستندات موجود و نقل خاطرات خود آن عالم ربانی، این موضوع مستند نبوده و صحت ندارد».

نواب،صاحب اصلي اسلحه

اين دوگانگي اظهارات ما را برآن داشت تا براي روشن شدن اين حواشي به سراغ محمد مهدي عبد خدايي از اعضای تشکیلات فدايیان اسلام برويم. عبد خدايي در گفت وگو با «قانون» و در واكنش به سوال خبرنگار ما،اظهار داشت: من در متن اين ماجرا نيستم اما زماني كه من از زندان آزاد شدم، (شهيد)مهدي عراقي به ديدن من آمد و به بنده پيشنهاد همكاري دادند، من در پاسخ مرحوم عراقي گفتم: آقا مهدي(عراقي)، اگر من را دو تا شلاق بزنند همه شما را معرفي مي كنم؛ من نيستم! من هشت سال زندان كشيدم ديگر نمي‌خواهم وارد اين جريانات شوم! ايشان گفتند پس مي‌خواهيد چه كار كنيد؟ به او گفتم مي خواهم ركوع و سجود كنم. گفت اين ديگر چه صيغه اي است؟ پاسخ دادم مي‌خواهم بروم زن بگيرم و بچه دار شوم و بعد از آن سجود كنم. خلاصه كه من با آن ها نرفتم. اما به گفته روزنامه هاي آن موقع مرحوم مهدي عراقي اعتراف كرده كه اسلحه اي كه حسنعلي منصور با آن به قتل رسيده يك اسلحه روسي است كه شهيد نواب صفوي نزد مهدي عراقي به امانت گذاشته بود. مهدي عراقي اين موضوع را در آن زمان مطرح كرد و سند اين موضوع در روزنامه هاي آن زمان موجود است. حال امروز گفت هاي آقاي بادامچيان تا چه ميزان سنديت دارد و اينكه ايشان تا چه ميزان در متن ماجرا حضور داشته‌اند را من نمي دانم! اشايد مرحوم عراقي اين موضوع را از اين بابت مطرح كرده است كه نواب صفوي شهيد شده و كسي روي شهيد تحقيق نمي كند.

نيت نامبارك يك ادعا

مشخص نيست اسد‌ا... بادامچيان كه حزب متبوعش در اين روزهاي آخر عمر آيت‌ا...‌هاشمي با وي رابطه خوبي نداشت، چرا اين اداعا را بلافاصله بعد از رحلت او بيان مي‌كند و در برابر تكذيبي كه مجمع‌تشخيص ارايه مي‌دهد، اظهار نظري نمي‌كند. بايد منتظر ماند و ديد فرايند اين اقدامات تا كجا ادامه خواهد يافت و بدون شك نيت‌هايي پشت اينگونه اظهارات پنهان است كه فقط گذر زمان، آن‌ها را نمايان خواهد كرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج