۴۶۰۸۵۵
۵ نظر
۵۰۰۱
۵ نظر
۵۰۰۱
پ

حرف‌های مهم دادکان درباره برانکو و کی‌روش

گفت‌وگو با محمد دادکان همواره چالشی و پر از صحبت‌های جنجالی است؛ به ویژه وقتی قرار است از ناگفته‌ها بگوید.

روزنامه قانون: محمد دادكان، رييس پيشين فدراسيون فوتبال سينه پر دردي از اتفاقات اين روزها دارد و هميشه تلاش كرده تا بي‌پرده سخن بگويد. گفت‌وگو با محمد دادكان همواره چالشي و پر از صحبت‌هاي جنجالي است؛به ويژه وقتي قرار است از ناگفته‌ها بگويد.دادکان از آنچه در ورزش و سياست ايران مي‌گذرد به طور تفصيلي در اين گفت‌وگو پرسيده‌ايم و البته حرف‌هايي هم هست كه به رسم امانت پيش ما باقي خواهد ماند. اين گفت‌وگو حدود سه ساعت طول كشيد و محمد دادكان با حوصله به تمام سوالات‌مان جواب داد. ابتدا بگوييم كه او براي مستند كردن حرف‌هايش به قسم‌هاي جلاله هم متوسل شد . از این شخصیت سیاسی _ ورزشی درباره راي‌هايش در انتخاب‌های رياست جمهوري پرسيديم و در نهايت به ماجراي گز و سكه‌ها رسيديم. در ادامه گفت‌وگوي سياسي- ورزشي محمد دادكان با روزنامه «قانون» را پی می گیریم.

از سال ۲۰۰۶ شروع كنيم؛ محمد علي‌آبادي،رییس وقت سازمان تربیت بدنی ، تصميم گرفت علي دايي، يحيي گل‌محمدي و سهراب بختياري‌زاده را از تيم‌ملي حذف كند ولي شما اين اجازه را نداديد و در نهايت اختلافات آغاز شد.

البته اين شروع كار ما نبود، قبل از آن هم دخالت‌هاي بي‌موردي وجود داشت كه فشار آوردند تا يك داور را نگه داريم ولي ما او را كنار گذاشتيم.‌ قبل از آن هم در اردوهاي تيم‌ملي دخالت‌هايي انجام شد، مجموع همه اين اتفاقات سبب شروع اختلافات شد.

دلايل علي‌آبادي براي حذف اين سه بازيكن چه بود؟

مي‌گفتند مي‌خواهيم تيم‌ملي را جوان‌تر كنيم اما من به عنوان رييس فدراسيون فوتبال و برانكو ايوانكوويچ به عنوان سرمربي وقت تيم‌ملي، قبول نكرديم.

منظورتان از داور، علي خسروي بود؟

اسم نمي‌برم چون ممكن است متنبه شده باشد. علي‌آبادي مي‌خواست اين داور را ببخشيم اما من تا زماني كه بودم،‌ قبول نكردم.

بعد رفتن از فدراسیون اگر می دانستید کارایی دارید چرا باز نگشتید؟

خيلي دلم مي‌خواست برگردم اما نمي‌شود كه آن‌هايي كه مرا كنار گذاشتند دوباره بگويند برگرد سر كار. من گفتم اول عذرخواهي كنيد بعد بر مي‌گردم. من مثل بقيه نبودم كه كنار بروم و دوباره ۶ ماه بعد برگردم. عذرخواهي نكردند و برنگشتم.

اما مردم دوست داشتند برگرديد.

نمي‌توانستم چون همان بافت و آدم‌ها سر كار بودند. اين آدم‌ها مرا نمي‌خواستند. وقتي نمي‌خواهند، من خودم را عرضه كنم و بگويم مرا روي كار بياوريد؟

اگر نمي‌خواستند چرا بارها به طور رسمي اعلام كردند كه دوست دارند محمد دادكان به ورزش برگردد؟

چون مردم به آن‌ها هجمه مي‌آوردند. هركسي سر كار بيايد چه كسي را روي كار مي‌آورد؟

احتمالا دوستان و آشنايان‌شان را.

همين است، شما در اين دولت كسي را ديديد كه بيرون از دولت باشد و با اين‌ها رفيق نباشد؟ ديديد كسي از بيرون بيايد و تخصص و دانشش را داشته باشد؟ در ۳۹ سال اخير چنين چيزي را ديده‌ايد؟ شايسته سالاري در ايران مفهوم ندارد .

فقط مي‌خواهند آدم‌هاي خودشان را بياورند. اصلا مهم نيست كه طرف چه تخصصي دارد .فقط مي‌گويند اگر با من هستي بيا .در غير اين صورت نيا. من بايد به مديريت دانشگاه آزاد تبريك بگويم چون همه با هم رفيق بودند و مرا سر كار آوردند و تحملم كردند. شما در شهرداري‌ها تماشا كنيد، قوي‌ترين دانشگاه معماري مربوط به دانشگاه شهيد بهشتي است؛كدام فارغ‌التحصيل اين دانشگاه شهردار شده است؟ تمام ۲۲ منطقه و ناحيه‌هاي آن از رفقاي خودشان است. كدام شايسته‌اي از بيرون آمده و وزير شده است؟ ممكن است برخي از وزيرها هم شايسته باشند ولي اگر هم نباشند، مي‌گويند فلاني تو يار من هستي،‌ بيا به تو پست بدهيم.

تمام حرف من اين است كه اگر محمد دادكان دنبال اصلاح كردن است، بايد وارد شود نه اينكه فقط يك منتقد باشد.

نمي‌شود، اصلا راه نمي‌دهند كه من بيايم. اول از همه بايد برويد و راي بياوريد . سه نفر در فدراسيون فوتبال كانديدا شدند و هر سه نظامی هستند، مگر مي‌خواهيم برويم جنگ كنيم؟ مي‌خواهيم فوتبال را جلو ببريم. فوتبال يعني اينكه ملت ها با هم آشنا شوند نه اينكه بزنند توي دروازه يكديگر. ورزش يعني همين، يعني آشنايي ملت‌ها. اما در عمل چه اتفاقي رخ داده است؟ من مي‌گويم حتي اگر نظامی‌ها هم به ورزش مي‌آيند كار بلدهایشان بيايند.

البته در فدراسيون شما هم افرادي نظامي بودند.

بله، من سردار جلالي و يعقوبي را آوردم ولي كار بلد بودند. آن‌ها آمدند باري از روي دوش من برداشتند نه مثل امروز كه همه چيز رها شده است. پس من چگونه بيايم وقتي قرار است با لابي به شخص ديگري راي بدهند؟ انتخاب براساس شايستگي در ايران حرف آخر را مي‌زند.

تعريف شما از شايستگي چيست؟

اينكه صادق باشد و بخواهد به نظام خدمت كند. اما فقط دنبال ياران خودشان هستند. همه اين‌هايي كه آمدند قبلا در جاي ديگري باهم بودند، همه با هم آمدند و دولت را گرفتند. منظورم فقط به اين دولت نيست، دولت قبل هم همين بود.

شما در يكي از گفت‌وگوهايتان درست زماني كه قرار بود استقلال و پرسپوليس واگذار شود، گفتيد پرسپوليس به شخص واگذار نمي‌شود. در نهايت هم نشد، اين پيش‌بيني‌ها از كجا شكل مي‌گيرد؟

من خيلي چيزهاي ديگر هم گفتم كه در نهايت رخ داد. وقتي مي‌گويند استقلال و پرسپوليس، يعني مي‌خواهند دو سال سر شما را گرم كنند. مي‌خواهند هر كسي سر كار مي‌رود بگويد چه شد؟ اين تيم‌ها واگذار شد؟ مي‌خواهند شما فراموش كنيد گوشت كيلويي ۴۰ هزارتومان شده يا مثلا نان ۱۵۰۰ تومان شده است. همان موقع هم گفتم محال است اين تيم‌ها واگذار شود. از من ايراد گرفتند كه چرا اين حرف را زدي؟ من گفتم بگذاريد مردم بدانند كه يكي هم هست كه مي‌فهمد. اين‌هايي كه كار سياسي مي‌كنند، كدام‌شان سياسي هستند؟ هيچ‌وقت اين دو تيم واگذار نمي‌شود اگر هم واگذار كنند به خودشان مي‌دهند.

يعني محبوبيتي كه مديران عامل‌ اين دو باشگاه به دست مي‌آورند، دليل واگذار نشدن است؟

بله، مي‌گويند آن فردي كه اينجا را خريد، فردا مي‌رود افكار خودش را به باشگاه القا مي‌كند. سري كه درد نمي‌كند چرا بايد دستمال ببندند؟ البته دولت كار درستي كرد كه اين دو تيم را واگذار نكرد، اما من مي‌گويم چرا به مردم دروغ بگوييم كه مي‌خواهيم پرسپوليس و استقلال را واگذار كنيم؟ مديران عامل اين دو تيم از كجا مي‌آيند؟ آيا كساني كه در گذشته مديرعامل بودند مانند آقاي رويانيان پاسخگو هستند؟

بحث به سمت محمد رويانيان رفت؛ اجازه بدهيد اين موضوع را بپرسم، شما به ايشان گفتيد اگر به پرسپوليس برود، هم آرزوهايش را جا مي‌گذارد هم آبرويش را.

نگفتم بروي.مادر من بيمارستان بود، رويانيان به من زنگ زد و گفت: «رييس جمهور از من خواسته به پرسپوليس بروم. مي‌خواهم از شما كسب تكليف كنم و اجازه بگيرم. »آمد پيش من، به او گفتم هم آرزويت را مي‌گذاري هم آبرويت را. اگر شما پرسپوليس را جمع كنيد هرچيزي خواستي به شما مي‌دهم. همين الان از او بپرسيد؛ فردايش تيتر زدند و نوشتند دادكان به رويانيان گفته هم آرزويت را مي‌گذاري هم آبرويت را، هم آبرويش را گذاشت و هم آرزويش را. اندكي بعد خودش مصاحبه كرد و گفت دادكان دو سال پيش به من اين حرف را زد. من پيشگو نيستم، اين نشان مي‌دهد من شناخت كافي از عرصه دارم. آدمي كه نمي‌داند و مي‌آيد، صبح همان روز دورش را مي‌گيرند و به او بازيكن معرفي مي‌كنند. چه بازيكناني به پرسپوليس آمدند؟ اگر اين‌ها كاربلد بودند اين بازيكنان به اين تيم مي‌آمدند؟ من دو سال پيش گفتم ۳۷-۳۶ سال از انقلاب گذشته اما ما يك مدير توليد نكرديم، اگر هم مدير توليد كرديم در خانه‌اش نشسته است. سوييس با ساعت و كرديت بانكي، كل دنيا را گرفته است اما ما چه كرده‌ايم؟ همه دوستان و آشنايان‌مان را سر كار مي‌آوريم.

شما هم در اين كشور مدير بوديد، دوستان و آشنايان‌تان را آورديد؟

من به جرات مي‌گويم كه مدير بودم و سه نفر از رقيب‌هاي خودم را به فدراسيون آوردم. ناصر نوآموز، پهلوان و علي محمد مرتضوي، هر سه رييس فدراسيون بودند. همه گفتند اين سه نفر را نياور چون كانديدا بودند و در مقابلت مي‌ايستند؛ من گفتم اگر توانستند بيايند بايستند. هر سه كار كردند و مشكلي هم پيش نيامد. حالا با اين اوصاف كساني كه نزديك خودم بودند را آوردم؟ الان كسي اين كار را مي‌كند؟ مي‌گويند رفقاي خودمان را بياورند.

شما مي‌گوييد مدير توليد نكرديم، خودتان چه كار كرديد؟ براي مثال وقتي محمد رويانيان با شما تماس گرفت، چرا خودتان را ملزم به دادن مشورت به او نكرديد؟

من كه نمي‌توانم دخالت كنم، او وقتي مي‌آيد يعني در خودش اين شايستگي راديده است. البته يك بار به او مشورت دادم و گفتم يحيي گل‌محمدي را بركنار نكن، علي پروين هم شاهد است. به رويانيان گفتم يحيي گل‌محمدي را برندار كه شرايط بهتر شود چون نمي‌شود، ولي او را بركنار كردند. وقتي مشورت نمي‌خواهند من چه كار كنم؟

در دوره رياست شما در فدراسيون فوتبال هيچ‌وقت جنجال آنچناني وجود نداشت. حاشيه‌ها را مديريت مي‌كرديد يا واقعا هيچ مشكلي وجود نداشت؟

من در دانشگاه آزاد هم وقتي مي‌خواستم كار كنم، گفتم اصول كاري من به اين شكل است. هيچ‌وقت نرفتم دنبال دوستان خودم، ۶۰ پرسنل تحويل گرفتم و ۱۲۰ پرسنل تحويل دادم و حتي يك ساختمان هم براي فدراسيون خريدم. ما يك چارچوب در نظر گرفتيم و همه بايد در همان چارچوب كار مي‌كردند.

حتي شنيده‌ايم كه هركسي مي‌خواست مصاحبه كند، همه چيز را با شما هماهنگ مي‌كرد.

بله، شما درست مي‌گوييد. يك روز دهمياني قرار بود برود برنامه ۹۰، تا لحظه آخر با من هماهنگ كرد كه من قرار است اين حرف‌ها را بزنم حتي گفتم اگر خارج از اين مسائل چيزي پرسيدند جواب ندهيد. اما الان همه مصاحبه مي‌كنند، مگر با اين شرايط سنگ روي سنگ بند مي‌شود؟ الان همين ثبات هم يك حباب است و نمي‌دانم چه زماني مي‌شكند. نه در ورزش و نه در فدراسيون ثباتي وجود ندارد. اگر يك حباب نباشد، يك مربي به خودش اجازه مي‌دهد كه ۷ بازيكن تيم‌ملي را به ايران بفرستد؟ سه روز صبر مي كرد تا به ايران برگردند. اگر زمان رياست من بود و برانكو با يك مربي باشگاهي به مشكل برمي‌خورد، مي‌توانست ۷ نفر را بيرون كند؟ حتي اين بازيكنان گفته‌اند اجازه بدهيد ما امشب در هتل باشيم و صبح برويم اما كي‌روش اجازه نداده است. اين نشان مي‌دهد كه ثبات كاري وجود ندارد. كسي هم نبايد از من ناراحت شود چون معتقدم اوضاع بدتر از اين هم خواهد شد.

چرا؟

چون كسي كه سكان‌دار است نمي‌تواند بين اين دو نفر ميانجيگري كند. براي او سخت است؛ مگر مي‌شود مربي بيايد و بگويد الان كه بازي نداريم به اردو برويم.

يعني در جدال بين برانكو و كي‌روش حق با سرمربي پرسپوليس است؟

من تنها كسي بودم كه وقتي كي‌روش به قطر باخت و مي‌خواستند اخراجش كنند، هم زنگ زدم و هم مصاحبه كردم و گفتم آقاي كفاشيان در مقابل اين فشار مقاومت كن چون كي‌روش كار را بلد است. كفاشيان هم زنگ زد از من تشكر كرد و گفت اگر اين‌ها را نمي‌گفتيد موج عجيبي عليه من بود تا كي‌روش را اخراج كنم. در نهايت هم كي‌روش ماند و موفق شد. كي‌روش كار را بلد است، هيچكس نمي‌تواند بگويد اينگونه نيست. اگر بگويند بلد نيست، دروغ گفته‌اند. اختيار او زياد شده ولي كار فني را بلد است. يك مربي ايراني بيايد بگويد من كار را بلدم و تيم در بياورد؛ باور كنيد نمي‌تواند. مصاحبه هم مي‌كنند چون تصور دارندگر تيم را از كي‌روش بگيرند به آنها مي‌دهند.

البته يك موضوع مهمي هم وجود دارد، شخصيت برانكو مثل كي‌روش نيست. برانكو آرام‌تر است و كي‌روش جنجالي‌تر. نمي‌توانيم دوره شما را با دوره مهدي تاج يا كفاشيان مقايسه كنيم.

درست است كه خلق و خو و شخصيت آدم‌ها متفاوت است اما وقتي شما قرارداد مي‌بنديد و همه چيز را در قرارداد مي‌نويسيد، نمي‌تواند خلاف آن كاري كند. شما همه چيز را به كي‌روش داده‌ايد و حالا مي‌خواهيد پس بگيريد، مگر چنين چيزي ممكن است؟ ما در دانشگاه آزاد هم سه بازيكن خارجي داريم، در قرارداد همه آن‌ها نوشته‌ايم كه تا چه حد مي‌توانند مصاحبه كنند؟ اگر خلاف آن عمل كنند، ما صبح همان روز از قراردادش كم مي‌كنيم. بله، شخصیت برانکو با آقای کی روش فرق می کند ولی عرف بین المللی یک نوع قرارداد دارد، عین همان که ما نوشته بودیم. بروید این ها را بپرسید. آقای برانکو هر مصاحبه ای که می خواست بکند با اختیار فدراسیون بود و فدراسیون برایش جا تعیین می کرد. مثلا فدراسیون می گفت که امروز در کمپ مصاحبه می کنی و پشت آن بنر تبلیغاتی می گرفتیم. روز و ساعتش را ما تعیین كرده بوديم حتی در مواردی از مصاحبه نهی می کردیم. برانکو هست و می توانید از او بپرسید. اگر می خواست به مرخصی برود، باید به آقای همایون شاهرخی نامه می نوشت و در نهايت ما تصمیم می گرفتیم که در آن روز بخصوص به مرخصی برود یا نه؟ برانکو ۵ تا تیم به من معرفی می کرد که با هر کدام از این ۵ تیم بازی تدارکاتی بگذاریم، خوب است. و ما از بین آن ۵ تیم، یکی را انتخاب می کردیم؛ نه اینکه الان به آفریقای جنوبی بروم و تیم ملی را برای تمرین و مسابقه به آنجا ببرم و برگردم! من روی ضعف خودم این اختیارات را داده ام آیا حالا می‌توانم بگیرم؟ خير! سوم فروردین هم مسابقه داریم و همه را هم لاپوشانی می کنم تا به آن روز برسم و موفق باشم. آیا توهین از این بالاتر که بازیکن تیم ملی در اردو با مربی اخراج شود؟!

اینکه کار کی روش درست نبود درست است اما در این ماجرا حق را باید به چه کسی داد؟ برانکو معتقد است که آسیا و لیگ را دارد و کی روش هم جام جهانی را.

هر دو درست می گویند ولی فدراسیون باید مدیریت می کرد. اینجا ضعف کسانی است که مدیریت می کنند. وقتی مراکش برای بازی با ما به دوبی نمی آید و آن ها هم اجازه تماشاگر نمی دهند، نمی رویم؛ تمام شد. مگر شما رفتید و مسابقه دادید؟ مراکش که یک هفته جلوتر گفته بود من نمی آیم. ما هم رفتیم که با مراکش مسابقه دهیم. اینجا نه برانکو مقصر است و نه کی روش. ولی این به این معنا هم نیست که بخواهم فدراسیون را تخطئه کنم. فدراسیون باید زود تصمیم می گرفت که به دوبی نمی رویم و وقتی مسابقه ای نیست، لیگ ادامه پیدا می کند. ولی می خواهند همه را داشته باشند و بگویند از همه راضی هستند.

این دوره با منتخب آفریقایی های مقیم دوبی بازی کردیم؛ اين بازي ها دردي از ما دوا مي‌كرد؟

خير؛مثل اینکه بگویید با منتخب افغانی های مقیم تهران بازی کردیم.

در دوره ای که شما ريیس فدراسیون بودید، در بازی پرسپولیس و سپاهان بحثی مطرح شد که آقای تاج، سکه ای زير جعبه‌گز به مسعود مرادی هدیه دادند. بعد از اینکه این ماجرا افشا شد، شبانه آقای تاج نزد شما آمدند و شما هم در راهروها گفتید که برو وگرنه آبرویت را می برم. این درست است؟

الان که ایشان ريیس فدراسیون است، فکر می‌کنم این سوال جایی ندارد. اگر چیزی بگویم، می‌گویند که می خواسته عليه من سخن بگويد.

ولي ایشان مدعی هستند که می خواهند با فساد مبارزه کنند! وقتی چنین سابقه ای وجود دارد، جای شک و شبهه برای مبارزه با فساد باقی می ماند.

به شما خیلی راحت می گویم که این اتفاق در اصفهان افتاده و سکه لای گز گذاشته و به داوران ما دادند.

پس رخ داده و شما هم در راه پله ها گفتید که برو وگرنه آبرویت را می برم.

خير؛تاج نگفت که من اين كار را کرده ام ولی فرد مورد نظر ما (آقای دانشور) بود، او این مطلب را كشف كرد. خودم او را فرستادم. الان اگر چیزی راجع به فوتبال بگویم باورتان نمی شود. من به آقای دانشور گفتم بدون آنكه كسي متوجه شود به اصفهان برود. او هم در رختکن جعبه های گز را گرفت و دید که داخلش سکه است. الان هم دانشور هست و می توانید با او مصاحبه کنید. ولی آن آدم می گوید که من نگذاشته ام و من هم نمی توانم بگویم که او گذاشته است.

پس چرا آقای تاج نزد شما آمد؟

او یک شب در فدراسیون نزد من آمد و گفت که ما این کارها را نکردیم و افراد دیگري اين كار را انجام داده اند. گفتند من در جريان نيستم ولي اين كارصورت گرفته است. گفتم دیگر مسئله را ببندید و اجازه ندهيد شرايط بدتر شود. من هم نمی گویم شما اين كار را کرده اید، بالاخره در اصفهان در جعبه گز داوران ما سکه بوده است، ما هم گرفتیم و همین کار را هم در مشهد کردید. من دانشجویان خودم رابه مشهد فرستادم که بلیط بخرند. درمشهد جدا از بلیط های ما، بلیط چاپ مي‌كردند و می فروختند و می گفتند ۵ هزار نفر آمده اند در حالی که ما می دیدیم ۱۰ هزار نفرحضور داشتند. از اينجا فهمیدم که بلیط چاپ می کنند و خودشان می فروشند. از این کارها زیاد در فوتبال کرده ام که این فوتبال راه خودش را پیدا کند، ولی نمی توانم بگویم چه کسی در اصفهان این کار را کرد اما ما این را در اصفهان ديديم که در گز، سکه گذاشتند و به داوران دادند.

به یاد دارم که مجله بانک را داشتید و کاریکاتوری بر همین اساس چاپ کردید.

بله، پس بدانید که این کار را کرده ام و هیچ وقت نیامدم لاپوشانی کنم. ولی اینکه بگویم چه کسی این کار را کرد، نمی توانم. هرچند شک می کردم ولی ممکن بود منکر شوند و بگویند که معاون یا مدیرمن این کار را کرده ولی مهم این است که در جعبه گز، سکه گذاشتند.

رابطه‌ شما با گودرزي همواره خوب بود تا اينكه يك روز زنگ زديد و مسئول دفتر او جواب داد و تلفن را به گودرزي وصل كرد. ظاهرا از همان روز رابطه‌تان خراب شد.

هيچ‌وقت بد او را نمي‌خواستم ولي دوستش نبودم. زمانيكه من را خواستند و گفتند برنامه بده، گودرزي زنگ زد و گفت آقاي دادكان سايت وزارت‌خانه را ببينيد.سايت را چك كردم و ديدم انجمن اساتيد با امضاي گودرزي و احمدي (معاون وقت گودرزي) نامه نوشته كه آقاي روحاني، بهترين گزينه محمد دادكان است. به من زنگ زد و گفت كه شما وزير ورزش مي‌شويد و من هم با شما همكاري مي‌كنم. در نهايت هم نشد و ايشان انتخاب شدند و من از همين دانشگاه آزاد براي او پيام تبريك فرستادم.

يكي از سامانه‌هاي پيامكي گفته بود كه شما اگر مديرعامل پرسپوليس شويد، ۱۰۰ميلياردتومان هزينه مي‌كند. اين موضوع تا چه حد صحت دارد؟

من هم اين موضوع را شنيده‌ام. زمان من هم اسپانسرهاي زيادي بودند كه با ما كار مي‌كردند و به وزارت ورزش گفته بودند كه تلاش كنيد ايشان بيايد.

ولي باز هم نيامديد.

آن‌ها فقط اسپانسر بودند، نمي‌توانستند تصميم‌گيري كنند.

ولي ابزارهايش را داشتيد يعني شما اگر مي‌خواستيد مديرعامل پرسپوليس شويد كافي بود يك پيامك به وزير ورزش بدهيد.

آدم بايد شخصيت خودش را حفظ كند. بايد براساس توانايي‌هاي من به من پيشنهاد بدهند و من هم قبول كنم.

رابطه‌تان با سلطاني‌فر چطور است؟

ايشان قابل احترام هستند ولي رابطه‌اي با سلطاني‌فر ندارم.

حتي شايعه جانشيني شما به جاي گودرزي هم مطرح شده بود يعني شما مي‌توانستيد جايي باشيد كه الان سلطاني‌فر هست؟

بله ولي تا يار كه را خواهد و ميلش به كه باشد.

شايعاتي مطرح شده كه پسرحسن روحاني، رييس جمهور كشورمان، رابطه خوبي با كي‌روش دارد و به همين دليل سرمربي تيم‌ملي حالا حالاها ماندگار است.

واقعا نمي‌دانم كه درست است يا خير ولي اگر اينگونه باشد باعث بدبختي است و كار قشنگي نيست، من هم شنيده‌ام و معتقدم كارلوس‌ كي‌روش كارش را بلد است. حالا اگر مشكلاتي دارد بايد بررسي شود.

كي‌روش مدت‌هاست مي‌گويد من پيشنهادهاي زيادي دارم ولي هيچ‌وقت نمي‌رود.

چون به ما تعهد دارد. كجا برود؟ هر كجا برود جريمه مي‌شود. بعد هم تا كار به سرانجام نرسيده نبايد اجازه بدهيم او برود. به او اختيارات زيادي داده شده كه مشكل فقط همين است.

اگر اختيارات را كمتر مي‌كردند در ايران مي‌ماند؟

قرارداد نمي‌بستند. مي‌خواهيد بگويم چگونه آمد؟

بله، حتما.

فكر مي‌كنيد او را فدراسيون آورد؟ كي‌روش را احمدي‌نژاد و دار و دسته‌اش آوردند. اگر هيچ‌كس نمي‌گويد ولي من مي‌گويم. نامه او را به دست من هم دادند. گفتند اين گزينه‌هاي محمود احمدي نژاد براي سرمربي‌گري تيم ملي فوتبال است، كدام‌شان را بياوريم؟ من گفتم اين اختيار فدراسيون است نه رييس جمهور.

چه گزينه‌هاي ديگري در آن فهرست بودند؟

چند گزينه بودند كه يكي از آن‌ها خاوير كلمنته بود.

از بحث تيم ملي بگذريم، مديريت طاهري را در پرسپوليس چطور مي‌بينيد؟

طاهري بي‌آزار است و مثل قبلي‌ها نيست كه دنبال مصاحبه و جنجال باشد. من به او زنگ زدم و گفتم قبل از اينكه به تيمت تبريك بگويم، به اخلاقت تبريك مي‌گويم كه نخواستي مثل قبلي‌ها از اين كانال تلويزيوني به آن كانال تلويزيوني برويد. با اين برخوردت خيلي چيزها را جبران كرديد و حتي براي او آرزوي موفقيت كردم. قبلي‌ها هيچ‌كاري نمي‌كردند و هر روز در تلويزيون بودند، ولي ايشان كه تيمش نتايج خوبي گرفته، مصاحبه نمي‌كند.

بازيكنان اوكرايني در دوره ايشان جذب شدند،به نظر شما اين اشتباه بزرگي بود؟

بله، اشتباهاتي هم داشته ولي براي خودش كاري نكرده است. طاهري نمي‌توانست هر روز در برنامه‌هاي تلويزيوني مصاحبه كند؟ نمي‌توانست مثل قبلي‌ها كت و شلوار در ماشينش باشد و از اين شبكه به آن يكي برود؟ ما هم كه برنامه نداريم و از خدا‌يمان است مديرعامل‌هاي اين دو باشگاه را بياوريم تا حرف بزنند.

سال‌هاست در برنامه ۹۰ حاضر نشده‌ايد، دليل اين موضوع چيست؟

من سال ۸۸ در برنامه ۹۰ حضور پيدا كردم بعد از آن به من گفتند چرا اسم رييس دولت اصلاحات را در اين برنامه آوردي و گفتي من سه افتخار دارم كه يكي ازآن‌ها دريافت نشان لياقت از رييس دولت اصلاحات است. من در ورزش كشور، تنها مديري هستم كه نشان لياقت گرفته‌ام. يزداني‌خرم هم نشان خدمت گرفته است، خب ما خدمت كرده‌ايم و نشان گرفته‌ايم. بگوييم از چه كسي اين نشان‌ها را گرفته‌ايم؟ از بقال سر كوچه؟ خب از رييس دولت اصلاحات گرفته‌ام. چرا نبايد بگويم؟ شما آدمي را مي‌آوريد كه وزير ورزش و رييس سازمان تربيت بدني است اما فوتبال را ۱۲ نفره ارنج مي‌كند. اين چه سيستمي است؟ كدام شايسته سالاري؟ مي‌گويند جوان‌ها را بياوريد، كدام جوان؟ كدام آدم كاربلد؟

آيا برانكو واقعا به دنبال سرمربي‌گري تيم‌ملي است؟

اگر بشود چرا كه نه؟ اگر كي‌روش برود، بهترين جانشين همين برانكو است. مربي ايراني كه نمي‌تواند در تيم‌ملي باشد. مربيان ايراني همين كه باشگاه‌ها را بچرخانند كار بزرگي كرده‌اند. اگر يك روز كي‌روش برود، بهترين گزينه براي سرمربي‌گري تيم‌ملي برانكو است. شما به پرسپوليس نگاه كنيد، اين تيم بازي مي‌كند كه مردم مي‌پسندند. كدام مربي ايراني مي‌گويد تيم من ۱۰ موقعيت ايجاد مي‌كند و فوتبال زيبايي ارائه مي‌كند. هنوز اوت دستي مي‌اندازيم و فوتبال ۴۰ متري بازي مي‌كنيم. به بازي‌هاي پرسپوليس نگاه كنيد، اين تيم ۱۰ موقعيت مي‌سازد و بازي‌هايش را هم مي‌برد. كدام مربي ايراني مي‌تواند چنين تيمي بسازد؟

در روزهاي اخير بحث جادوگري هم در فوتبال مطرح شده است، اين موضوع در دوره شما هم وجود داشت؟

اين مساله هميشه وجود داشته و هركس بگويد نيست، دروغ گفته است. يك سري هستند كه اين اعتقادات را دارند، به ما هم پيشنهاد شد اما انجام نداديم.

شنيده‌ايم كه در دوره شما يكي از اطرافيان برانكو اين موضوع را مطرح كرده بود.

بله، البته اطرافيان برانكو بود ولي خارج از كادرفني تيم‌ملي، به من گفت و من هم گفتم خير اين كار را نمي‌كنيم. ايشان به من گفتند جادوگر بياوريم. گفتم به آن جادوگر بگو عصر بيايد سر تمرين،زماني آمد كه يك بازي در آزادي داشتيم. گفت يك صندلي براي من پشت اين دروازه بگذار و يك صندلي هم پشت آن يكي دروازه، من دروازه را طلسم مي‌كنم. گفتم حتما اين كار را مي‌كنيم. وقتي رفت به آن شخصي كه جادوگر را معرفي كرده بود، گفتم به فلاني بگو نيايد. فردايش هم زنگ زدم كه حتما بگوييد كه نيايد چون ما صندلي هم نگذاشتيم. بازي را هم برديم و از آن فرد نيز استفاده نكرديم.

مركز پزشكي فيفا (ايفمارك)، اخيرا آمار شگفت‌انگيزي از فوتباليست‌هاي قلياني و سيگاري منتشر كرده ، حضور اين بازيكنان را تاييد مي‌كنيد؟

بله، متاسفانه وجود دارند.

حتي شايعه شده بود كه رضا عنايتي در اردوهاي تيم‌ملي سيگار مي‌كشد، اين موضوع تا چه حد صحت داشت؟

من چنين چيزي را نشنيده‌ام، اگر شنيده بودم حتما مي‌گفتم كه سيگار مي‌كشيد، ولي خدا شاهد است كه نديدم عنايتي اين كار را كند.

بازيكن ديگري را هم نديديد؟

خير، مطمئن باشيد اگر سيگار مي‌كشيدند مي‌گفتم. حتي قليان را هم به من نگفتند.

خداداد عزيزي هم مي گويد كه قليان مي‌كشد.

بله، مي كشد ولي بازي نمي‌كند و مشكلي ندارد.

شما در دانشگاه آزاد تيم‌داري مي‌كنيد، تيم‌هايتان هم خيلي خوب نتيجه گرفته‌اند، از اين تيم‌ها براي ما بگوييد.

۸۵ درصد تيم‌هاي ما دانشجو هستند مثلا در ووشو ما بچه مدرسه‌اي داريم و سال آينده به دانشگاه مي‌آيد. ما در حال حاضر ۴۰۱ نفر ورزشكار تحت قرارداد داريم كه همه در سطح ملي حقوق مي‌گيرند. ماه به ماه حقوق‌شان را مي‌گيرند و مشكلي هم ندارند. مسئولان دانشگاه آزاد اين بستر را فراهم كرده‌اند كه اينجا (دانشگاه آزاد) باشگاه فرهنگي ورزشي شود و حمايت‌هاي‌مان را نيز از اين موضوعات آغاز كرديم. در دانشگاه آزاد به گونه اي برخود كرديم كه كسي از ما طلبكار نباشد و سيستم تشويق و تنبيه را نيز براي بهبود امور در پيش گرفتيم.

لطف كنيد در ادامه به برخي سوالات سياسي ما نيز پاسخ دهيد.از آيت‌ا... فهري شروع كنيم که از بستگان شما نماینده امام(س) در سوریه بودند.

خاطره ای از ایشان در ذهن تان هست؟

یک خاطره دارم که با خانواده ام به سوریه رفتم و خدمات‌شان را دیدم که چه اقداماتي در حرم حضرت زینب(س) کرده اند. آيت‌ا... فهري جزو کسانی بود که می توانم به نیکی از ايشان یاد کنم. نسبت او با برادرم است و با من هم به هوای برادرم‌‍رابطه داشتند. ايشان آدم بزرگواری بود و شاید جزو نادر نماینده های خارج از کشور بود که حضرت آقا (رهبرمعظم انقلاب)برایشان مراسم ختم برگزار کردند.

سیاست‌های فعلی ایران با آن روزها در سوریه چه تفاوتی دارد،منظورمان در زمان آیت ا... فهري است.

شاید من ۱۰، ۱۱ بار با خانواده ام در این مدت بعد از انقلاب تا ۵ سال پیش به سوریه رفته باشم. آخرین بار هم که من رفتم، عید سال ۹۰ و آغاز همین شلوغی ها بود. فکر می کنم سوریه شرایط خوبی را داشت و امروز همه آن شرایط خوب را از دست داده‌‌است. هرچند الان از نظر سیاسی كار را به دست گرفته‌اند و گروه‌های معاند و اخلالگر رفته اند ولی برای ساخت مجدد سوریه، مطمئن باشید که ۵۰، ۶۰ سال زمان نیاز است. یعنی هدف هم همین بود. آقای سیدحسن نصرا... در سخنرانی خود گفت که آمریکا فکر می کرد که سوریه چهار، پنج ماهه از بین می رود و ادامه سخنرانی را این طور تمام کرد که شاید این جنگ طولانی شد تا تمام زیرساخت‌ها از بین برود. یک وجه تسامحی پیش آمد که پس آمریکا نخواست این جنگ زود تمام شود و خواست که زیرساخت‌ها از بین برود . برخي از مناطق سوريه به طور كامل نابود شده اند و زير ساخت ندارند و اینکه این ها دوباره ساخته شود و پناهنده ها بخواهند برگردند، خودش یک طرف ماجراست و طرف دیگر شهدایی و نیروی انسانی هستندکه از دست رفته اند.

شما در گفت‌وگوهایی، از کمک ایران به سوریه، انتقاد کرده اید و گفته اید که لازم نیست اين كار انجام شود ! آيا زمان آیت ا... فهری نيز همین نظر را داشتيد و این کمک ها انجام می شد؟!

در زمان ایشان اصلا این اتفاقات نمی افتاد، چون جنگ و داعشی نبود. بعد از فوت ايشان بود که همه این اتفاقات صورت گرفت. البته نه اینکه آقای فهري بود و این اتفاقات نمی افتاد ولی حادث شدن این اتفاقات مربوط به ۵ سال پیش است و آقای فهري هم ۵ سال پیش فوت کرده اند.

در آن موقع کمکی از سوی ایران به سوریه نمی‌شد؟

آن موقع را نمی دانم ولی الان می دانم که خيلي کمک کرده‌ايم. آن زمان هم کمک می کرده همان طور که نوشته هم شده، مثلا ایران به سوریه نفت می داده و پولش را دیرتر یا زودتر می گرفت؛ این ها به دلیل این بوده که خانواده اسد هم واقعا طرفدار ایران بوده و در زمان صدام هم طرفداري كشور ما را كرد و ایران هم كه مي‌ديد يك كشور مسلمان در نياز به كمك دارد به ياري او مي شتافت.

شما به اين هزينه‌ها انتقاد داريد؟

نه، ببینید! کمک‌ها از اول انقلاب بود و جنگی هم در سوریه نبوده است. ما در حال حاضر به موقعیتی رسیده ایم كه شايد با توجه به مسايل داخلي كشورمان بهتر است دیگر اين كمك ها را كاهش دهيم البته اين نظر من است. بنده این اظهارات را در مصاحبه‌اي ديگر نيز گفتم که سروصدا کرد. یکی از مسئولان دولتی هم به من گفت آقای دادکان این اظهارات را خیلی تند گفتید؛ درحالی که سیاست‌ها این است. اما گفتم چون من آدم سیاسی نیستم، حرفم را می زنم. شما می گویید سیاست این است که ما کمک کنیم ولی من معتقد نیستم. هرچند که حق با شماست و سیاست دست شماست، من به عنوان یک ایرانی می‌گویم، خير. من در نمايشگاه كتاب گفتم کمک‌های ما به داخل کشور رواتر است.

به نظر شما فرقي ميان دولت روحاني با احمدي ن‍‍ژاد وجود دارد؟

ببینید! فردی حرف خیلی خوبی زد که تايید آن را به مردم می سپارم و من همان را تکرار می کنم. می گفت آن ها مسائل را خلاف و غیرواقعی با خشم می گفتند و این ها خلاف و غیرواقعی می گویند با خنده!

مگر می شود بگویید فلانی اینقدر وام گرفت و این‌قدر پول و ثروت دارد. از کجا آورده اند؟ مال این ملت را در جیبشان گذاشتند و رفتند. چند روز پیش ۴۶ نماینده به روحانی نامه می نویسند که برادرت فلان کار را می کند اما چه می شود؟ من به عنوان یک شهروند حق ندارم بپرسم چه مي‌گذرد؟ چرا الان نمی روند بگویند، دولت قبلی که می گفت من دولت فقرا و مستضعفين هستم را ببینید که چقدر پول بردشته اند و چقدر پول و ثروت دارد؟ ميليون‌ها تومان به افراد مي‌دهند،آنوقت اگر دانشجویی بخواهد ۲ میلیون وام بگیرد به مشكل برمي‌خورد. در اين كشور مشكلاتي داريم و مردم کلیه مي‌فروشندتا براي فرزندشان جهيزيه جور كنند.

۱۶ آذر در دانشگاه یک جوان به گروه مخالف حمله كرد و درگيري ايجاد شد. بعد از او برای سخنرانی رفتم و گفتم دوست عزیز! شما که به هم توهين مي‌كنيد، آن ها که هدفي از اين درگيري داشتند به آن رسیده اند تا شما را به جان هم بیندازند. شما شیشه های اتاق همدیگر را بشکنید و آن ها هم پول‌هایش را می برند. گفتم که اصلاح طلب و اصولگرا چیست؟ چپ و راست چیست؟ من و تو را به جان هم انداخته اند که سود خود را ببرند. دل سوز كشور،مردم و اسلام كم است.

به نظر مي‌رسد فضا به گونه اي است كه اگر شخصي سخني بگويد به آن اتهام مي‌زنند، نظر شما چيست؟

درست است ولی آیا نباید گفت؟ پس من چگونه الان دارم می‌گویم؟ فردا برایم هزار مشکل درست می شود. من آرزویم این است که حرفم را بزنم. خیلی ها می گویند که آقای دادکان شما امكانات داريد. همه چیز دارم، خدا را شکر ولی مگر فقط من باید داشته باشم؟ این حق طبیعی مردم نیست از این کشوری که این همه ثروت، طلا، گاز و نفت دارد و به دنیا صادر می کند، حق و حقوق خودشان را بگیرند؟ آن پول‌های ملت كجاست؟ نزدیک خودم کسی هست که حقوق بازنشستگی یک میلیوني می گیرد، آن‌وقت شما حقوق ۲۰۰ میلیونی در این مملکت می بینید.

مسائلي كه عنوان مي‌كنيد، تنها براي‌دولت مستقراست؟

نه، همیشه بوده است.فقط امروز روی زد و بندهای سیاسی دست هم را رو می‌کنند.

آیا این در دولت احمدی نژاد بود؟

امروز و ديروز ندارد. صبر كنيد اين افرادي كه در حال حاضر مستقر هستند نيز از قدرت بروند، آن‌وقت ببینند چه ها می‌گویند. هنوز نرفته اند ببینید چه حرف هایی زده‌مي‌شود. اگر ادعاي حقوق‌هاي نجومي دروغ است،یقه شان را بگیرید و اگر راست است برخورد كنيد. من نه یارانه بگیر هستم و نه کسی از نزدیکانم یارانه مي‌گيرد. ما بازاري و ورزشكار هستيم، چگونه می شود که ظلم را ببینیم و نگوییم؟ این همه جوان در این مملکت، بیکار داريم،آيا این ظلم نیست؟مدام ارقام غیرواقعی می دهند که اشتغال ایجاد کرده ای و اين اظهارات دل مردم رامي‌سوزاند.

شما ببينيد در اخبار ما چه مي‌گويند.براي مثال مدعي مي‌شوند فلان وزیر اعلام کرد که ۲۰هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شد. آیا ۲۰هزار تومان پول است؟ کرامت انسان ها و بازنشسته‌ها را زیر سوال نبرید. ۲۰ هزار تومان به حقوق یک بازنشسته اضافه شد را تیتر خبر نکنید. دلار می شود چهار هزار و ۲۰۰ تومان چندبرابر قدیم است. می گوییم در ترکیه تورم است و اینجا نیست!شاید من و خانواده ام جزو نوادر هستیم که تلویزیون ایران را نگاه می کنیم و در اين صداوسيما می گوید جلوی افزایش قیمت دلار را گرفتیم و شد ۴هزار و ۸۰ تومان! چطور مي‌توانند که بیایید و اين ادعا را اعلام كنند؟ یک‌میلیون حقوق بازنشسته ای است که ۳۰ سال کار کرده است. از نزدیکان بنده کسی هست که ۲۶ سال کار کرده و ۹۷۰هزار تومان حقوق می‌گیرد. من در سال ۱۳۵۸ كه تیم ملی ایران می خواست به سنگاپور برود، آپارتمانی ۱۸۰ متری در خیابان جلفای پایین میرداماد با تامین کل وسایل داخلش به قیمت ۹۵۰هزار تومان خریدم. اما الان یک تلویزیون ۲۴ اینچ را باید ۹۵۰ هزار تومان خرید. دائم از جوان ها حرف می زنند درحالی که به کدام جوان پُست و امکانات داده اند؟

البته نمی شود که بگوییم فساد فقط امروز است اما اين روزها در اوج خود است. مگر آن آقایی را که گرفتند واعدام کردند فساد نکرد؟ بله ولي نه در سطح ۱۲هزار میلیارد تومان!

ریشه فساد یک روزه ايجاد نمي شود. براي مثال در استادیوم آزادی بعد از اینکه تیم به جام جهانی رفت، ريیس جمهور و حضرت آقا پیام دادند و من تا به خانه برسم از چند نفر در تلویزیون اسم بردم که به ما کمک کرده بودند تا ما موفق شویم. ساعت سه بعد از نیمه شب به خانه رسیدم درحالی که مردم در خیابان خوشحالی می کردند. من که به خانه رسیدم چند تماس روی تلفن خانه به من رسیده بود. بچه هایم گفتند آقای فلانی زنگ زد و درحالی که سه بعداز نیمه شب بود، پیغام گذاشته که بیدار است و با او تماس بگیرم. من زنگ زدم و از من تشکر کرد که در تلویزیون از ایشان هم تشکر کرده‌ام. به من گفت آقای دادکان می دانم که چگونه هستید،شما و برادرهای‌تان کارت بازرگانی دارید، بیایید من به شما برنج بدهم و شما این حواله را بفروشید، فلان مقدار گيرتان مي‌آيد. گفتم خیلی ممنون و خداحافظی کردم. چند روز بعد این فرد و معاونش به فدراسيون آمدند ولي من بازهم پيشنهاد آنها را قبول نكردم.چرا كه فردا من از فوتبال می روم و می گویند که آقای دادکان هم پول گرفت. ولي اين روزها رانت‌هاي زيادي وجود دارد.

این را که گفتید مربوط به مسئولان وقت بود؟

بله، خلاف هم نمی خواستند بکند. کارت بازرگانی مرا می خواست ولی قبول نكردم. چون فکر کردم اگر یک درصد هم بار منفی داشته باشد،قابل اجرا نيست. البته براي عملكردي كه در ورزش داشتم، از مسئولان وقت پاداش خود را گرفتم. این ها را منکر نمی شوم که گرفته ام. اما یک قران پول و حواله نامتعارف نگرفته‌ام. اگر به تیم در جام جهانی هیچی نمی دادند من هم نمی‌گرفتم.

واقعا بروند ببینند برای مردم چکار کرده اند؟ آنچه مملکت را زمین می زند، تملق است. تملق‌هایی که می گویند برای چیست؟ به‌خدا برای پول است. یکی در تلویزیون حرف قشنگی زد و گفت چطور شما به سراغ هر مستمند و فقیر و یتیمی می‌روید، تلویزیون هم همانجاست؟ آیا به خاطر خداست؟ یک جا هم بروید که رادیو تلویزیون نباشد و تصاوير شما را پخش نکند.

تمام اين اقدامات به خاطر این است که بگويند ما فقیریم و فقیرها را دوست داریم، اما اینگونه نیست. یک مقام ارشد اروپا گفت با پول نفت ۸۰۰میلیارد دلاری که در هشت سال وارد ایران شد، می توانید ۵ کشور اروپایی را تخریب کنید و دوباره بسازید. مال ما چی شد؟ چه کسی رسیدگی کرد؟

شما سال ۹۲ به چه كسي رای داديد؟

من ۹۲ به آقای روحانی رای ندادم. الان هم که دعوت می‌شوم، می گویم که رای من آقای ولایتی بود. با هیچکس هم رودربایستی ندارم. سال های گذشته را هم می گویم، اگر کسی نمی گوید. با قدرت می گویم و سرم را هم بالا می گیرم و می گویم.

سال ۸۸ به چه کسی رای دادید؟

من نام رييس دولت اصلاحات را نوشتم.

یعنی رای باطله دادید؟

نام ايشان را نوشتم .

دلیل‌تان برای رای به آقای ولایتی چه بود؟

تشخیص من این بود که بهتر از همه است. حداقل قابل‌اعتمادتر است. دروغ چرا بگویم؟

۸۴ به چه کسی رای داديد؟

آن سال به آقای هاشمی و۷۶ بین رييس دولت اصلاحات و ناطق نوری، به ناطق نوری راي دادم.

سال ۹۴ چه كرديد؟

به دو نفر بیشتر رای ندادم. اصلا ۳۰ نفر را ننوشتم. امید و غیرامید هم برایم مطرح نبود آن ها که می شناختم را رای دادم.

براي سال بعد فردي را اصلح براي راي دادن مي‌دانيد؟

هنوز مشخص نيست كه چه كساني منتخب مي شوند.

۹۶ به روحاني راي خواهيد داد؟

من اگر باشم، رای سفید می دهم. اگر اجازه دهند و شما حرف مرا بزنید، من می گویم رای من یک آدم است. آقا بزرگ‌ترین و دستوردهنده است و همه مطیع ایشان هستند. آقا بگوید مردم پای صندوق که این قوام نظام را نشان می دهد که ۴۰ میلیون نفر آمدند ولی اگر دلتان نخواست رای سفید بدهید. ببینید درصد آرای سفید بیشتر از ريیس جمهور هست یا نیست.

آن موقع باید برای اداره كشور چکار کرد؟

خب، ريیس جمهور که انتخاب می شود.

با توجه به گزینه هایی که مطرح می شود که ظاهرا اصلاح طلبان و اعتدالیون روی آقای روحانی به توافق رسیده اند و آن طرف هم از آقای میرسلیم که مدت‌ها از سیاست دور بوده تا باهنر و قالیباف نام برده می‌شود،حضور اين افراد را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

از حضور اين افراد اطلاعي ندارم ولي بايد گزينه هاي مختلف بيايند تا ببينيم كه راي دهيم يا سفيد بيندازيم. رای سفید به این معناست که شما اجازه ندادید آن هایی که ما دوست داریم، بیایند. ولی وقتی آن کسانی که ما دوست داريم، آمدند، رای ها دیگر سفید نیست. لازم است بگويم من در ستاد هیچکس هم نرفتم. خیلی ساده بگویم؛ اطرافیان آقای ولایتی هم به من زنگ زدند که من در بخش ورزشی تلویزیون بروم و حرف بزنم، ولی نرفتم. شخصي اخيرا گفته بود که آقای دادکان در ستاد دولت جدید آمده اما من در زندگی ام در ستاد هیچکسی نرفته ام. یک رای دارم آنچه در دلم هست را باید بگویم. کسی را دوست داشتم، شرایطی داشته باشد که به ملت خدمت کند و دست و دل پاک باشد، به او راي مي‌دهم.

شايد این ها که گفتم و شما می نویسید، برای خودم هم بد می شود و شاید فردا فشار بیاورند که آقای دادکان در دانشگاه آزاد نباشد. برای من مهم نیست. من ذی حساب، عامل خزانه دار و امور مالی هستم و حتی یک ريال در اختیار من نیست که مثل گذشته ها تنخواه داشته باشم.

صبح هم به من بگویند نباش، کت ام را بر مي‌دارم و مي‌روم. مثل فدراسیون. مسئولان فشار بیاورند که من گفته ام به آقای روحانی رای نداده ام، ممكن است فشار بیاورند که مرا بردارند. این حقیقت است و مگر می توانید از این بگذرید. همه دنبال این هستند که یارگیری کنند اما من اهل این حرف ها نیستم. اگر دولت آقای روحانی هم مرا سر کار می گذاشت باز همین حرف‌ها را می زدم. به نظر من اين روزها داریم ضعیف عمل می کنیم. انتخاب‌هايي را داريم كه درست نيست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      با احترامی که برای شما قایلم اما مدیرت برانکو در جام جهانی بود که کریمی ان کار را کرد و باند بازی و پاس دادنهای خاص مدیریت شما بود که برانکو به مردم ایران توهین کرد و رفت پشت سرش را نگاه نکرد کی روش توهین نکرده قاطعانه برخورد میکنه نمیدونم چرا الکی با احساسات جوانان بازی میکنید و از کلمه توهین استفاده میکنید توهین رفتار تماشگ
      ران نه تماشا نماها و فحاشی به زن و بچه داوران مربیان و فوتبالیستهاست که شما و دیگر مدبران چشماشتون و میبندد و میگن تماشا نما نه اقای دادکان کی روش باید قاطعانه برخورد کنه تا این تیم بدون بازی تدارکاتی بدون اردوهای مناسب و بدون مدیریت جامع بتونه موفق بشه وگرنه او هم میدونه توهین چیه و مهمتر از همه وجدان کاری داره و دعوای برانکو با کی روش فقط و فقط به خاطر اینکه هر دو مربی نسبت به تعهداتشون پایبندد و این باعث تنش هم خواهد داشت چون مدیریت قاطع به دلایلی وجود ندارد ...اقای تاج برای فدراسیون مناسب است چون شرایط فوتبال ایران قانونمند نیست و ایشون دنبال راهکار است .

    • خاسر

      اقای دادکان تاریخ مصرف تان گذشته بیخودی دست پا نزنید ،بیرون گود همه زور دارند،اینور میز هم سالم وازصداقت حرف می زننداما وقتی وارد زمین شدندویاپشت میزقرارگرفتن همه چیزتغییر میکند.

    • محمد

      دمت گرم آقا وحید
      اینم بگو مدیریت آقای دادکان بود که لرانکو وقتی از ایران رفت, برای فرار از مالیات حاضر نشد با یک تیم دیگر به ایران بیاید, مالیات گریزی و قانونگریزی هم میکنند باز از کیروش ایراد میگیرند

    • ابوذر

      خدایی آقا وحید گل گفتی اگه مدیر خوبی بود اون اختلاف شدید بین بازیکن ها رو چطور مدیریت نکردید حداقل کیروش یه هم دلی فوق العاده بین بازیکن ها به وجود آورده اگه شما بودید و برانکو الانم رحمتی و عقیلی ها ثابت تیم ملی بودند پس اینقدر منم منم نکنید که هیچی نیستید

    • بدون نام

      آقای دادکان اگر در کارش اشکال داشت ولی باج هم به هیچ احداناسی نمیداد و درکارش همیشه قاطع بود و زیر بار حرف زور و بی منطق نمی رفت

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج