۴۶۰۹۸۸
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طنز؛ تذکره مولانا فیدل کاسترو

نقل است در سال ۱۹۷۳ کاسترو در جمع مریدان به شوخی گفت: «وقتی رئیس جمهور آمریکا سیاه پوست و پاپ هم اهل آمریکای لاتین باشد، آمریکا با ما وارد گفت و گو خواهد شد!» پس چرخ روزگار بچرخید و پاپ فرانسیس در واتیکان بر تخت تکیه زد و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شد.

ماهنامه خط خطی - علی زراندوز: آن رهبر انقلاب سوسیالیستی کوبا، آن فارغ التحصیل رشته حقوق از دانشگاه هاوانا، آن رفیق فابریک «ارنستو چه گوارا»، آن کله کننده دیکتاتوری «باتیستا»، آن صاحب سخنرانی های طولانی، آن عامل بحران استقرار موشک های شوروی، آن کِشنده سیگارهای برگ کلفت، آن مهاجران کوبایی را از مملکت خارج کرده جفت جفت، آن سرمایه داری را سخت دشمن، آن تا نود سالگی مرگ را حریقی بود سرسخت و خفن، مولانا فیدل آلخاندرو کاسترو روث، در زمان حیاتش بسیار عاشق رایانه بود و موس!

نقل است ابتدای کار وی چنان بود که چون در کودکی با برادرانش، رائول و رامون، بازی همی کرد، پیری از راه رسید و او را لعبتی داد به جهت بازی... پس چون برادرانش خواستند آن را از وی بستانند، فیدل کوچک از اصالت مالکیت داد سخن بداد و گفت: «چار دیواری، اختیاری!» و گفت: «هر که لعبت مرا دست زند، او را سخت مجازات کنم!» لیک چون پیرِ از راه رسیده لعبتی به برادرانش بداد، فیدل لعبت آن ها را بستاند و از اصالت سوسیالیستِ لعبتی سخن به میان آورد و نظریه اشتراک در ابزار بازی را بنیان نهاد و عاقبت هم بسیار گریست تا لعبت های برادرانش را بگرفت!
پس پیرِ از راه رسیده پدر فیدل را ندا داد که: «یا ابا فیدل! باشد که پسرت در آینده سخت قدرت را بگیرد و آن را رها نکند، الا به روزی که جان را بدهد و قبض را بستاند!»

پس چون در سال ۱۳۸۰ به ایران بیامد، او را گفتند که اگر مایل باشد، با قطار یا مترو یا تاکسی ،گردشی در شهر کند. فیدل اندکی تفکر نمود و گفت: «البته که عمر دست خدا باشد، لیکن من که سازمان سیا تا کنون ۶۳۸ بار به جانم سوء قصد همی کرده و از همه جان لاسم به در برده ام، اگر یک بار سوار این وسایل حمل و نقل که گفتید همی شوم، لاجرم در تصادفی به دیدار خالق همی شتابم و دشمن شاد همی شوم... دست از دامن ما بدارید که ما با همین هواپیمای شخصی خویش آسوده تریم! که شاعر عرب گوید: «شاید سفر باطیاره الشخصیه، لاتطابق مع الاصول السوسیالیستیه، لاکن الجان شیرینه کمثل الانگبین!»

نقل است در سال 1973 کاسترو در جمع مریدان به شوخی گفت: «وقتی رئیس جمهور آمریکا سیاه پوست و پاپ هم اهل آمریکای لاتین باشد، آمریکا با ما وارد گفت و گو خواهد شد!» پس چرخ روزگار بچرخید و پاپ فرانسیس در واتیکان بر تخت تکیه زد و باراک اوباما رییس جمهور آمریکا شد. چون این خبر به فیدل رساندند، گفت: «ای بخشکی شانس، کاشکی از خدا چیز دیگری خواسته بودیم!» یکی از مریدان استقلالی بگفت: «مثلا خواسته همی بودی حداقل استقلال تا نیم فصل یک روز در صدر جدول بودی!»

چون از دنیا برفت و احمدی نژاد به محل اقامت سفیر کوبا در ایران برفت و پنج صفحه در دفتر یادبود برای فیدل نوشت، شبی به خواب برادرش رائول آمد. رائول او را ندا داد که: «یا اخی! با تو چه معامله ای کردند در دیار باقی؟» پس فیدل گفت: «ای برادر... بی خیال من و سوال و جواب نکیر و منکر با من شو... اما حواست باشد چون چهلم و سالگرد من بشد، اقوام اناث را از اندرون خارج نکنی تا مهمانان خارجی بیایند و بروند!»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج