۴۶۱۰۹۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

تشخیص زودتر آب سیاه با کشف جدید دانشمندان

متخصصان چشم، به دنبال شواهدی هستند که نشان دهنده مرگ سلول های روی شبکیه است (همان لایه ای که در پشت چشم با سلول های حساس به نور پوشیده شده است)، اما اغلب نشانه دیگری که از قطعیت کمتری برخوردار است را در نظر نمی گیرند.

وب سایت کلیک: آب سیاه یا گلوکوم دومین عامل شایع نابینایی در جهان است. امروزه تشخیص گلوکوم مانند یک بازی حدس زدنی است.

متخصصان چشم، به دنبال شواهدی هستند که نشان دهنده مرگ سلول های روی شبکیه است (همان لایه ای که در پشت چشم با سلول های حساس به نور پوشیده شده است)، اما اغلب نشانه دیگری که از قطعیت کمتری برخوردار است را در نظر نمی گیرند.
تشخیص زودتر آب سیاه با کشف جدید دانشمندان

از زمانی که متخصصان توانسته اند گلوکوم را تشخیص دهند تاکنون این بیماری پیشرفت های زیادی داشته است و توقف نشده است. در حال حاضر، محققان مرکز پزشکی دانشگاه روچستر توانسته اند یک تکنیک جدید که از سلول های شبکیه فرد تصویربرداری می کند توسعه بدهند، این تکنیک می تواند به پزشکان در تشخیص و درمان زودتر گلوکوم کمک کند.

هر چند که دانشمندان در تلاش برای تشخیص سریعتر گلوکوم هستند، اما تقریبا غیر ممکن است که سلول های گانگلیونی شبکیه که RGC نامیده می شوند و اطلاعات بصری را برای پردازش به مغز منتقل می کنند قابل مشاهده شوند. عدم امکانی که از آن صحبت به میان است به دلیل شفافیت و کوچک بودن بیش از حد این سلول ها است. این سلول ها مهم هستند چرا که زمانی که فرد دچار گلوکوم شود این سلول ها می میرند. اگر پزشکان بتوانند این سلول های در حال مرگ خاموش را ببینند، می توانند بیماران را زودتر درمان کنند و به طور چشمگیری از پیشرفت بیماری و نابینایی جلوگیری به عمل آید.
تشخیص زودتر آب سیاه با کشف جدید دانشمندان

در مطالعه محققان دانشگاه روچستر، یک ابزار تشخیصی موجود به نام AOSLO را اصلاح کرده اند و یک لنز دیگری به این ابزار اضافه کرده اند که با وضوح بالا بر روی چیزهای کوچک به خصوص در مناطق خاصی از شبکیه چشم تمرکز می کند.

محققان از این ابزار برای تصویربرداری از سلول های خاص شبکیه در سه میمون استفاده کردند، آنچه در این آزمایش بدست آمد رزولوشن بالا بود که حتی می توانست هسته درون سلول را مشاهده کند. محققان از این روش بر روی ۱۷ انسان استفاده کردند که برخی دارای دید نرمال بودند و برخی دارای اختلال بینایی ناشی از دژانراسیون ماکولا وابسته به سن بودند.

با وجود اینکه محققان تنها تعداد کمی تصویر را ثبت کردند، و رزولوشن بالای این ابزار به حدی نبود که آن ها را خاطر جمع کند، باز هم محققان از این کشف جدید خشنود هستند.

حال محققان می دانند که این روش کار خواهد کرد، و می توانند این روش را بهبود دهند و رزولوشن را افزایش داده و امنیت روش را بالا ببرند تا در انسان قابل استفاده باشد و برای تشخیص آب سیاه کارامد گردد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج