جاباما
۴۶۱۳۷۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

واکنش وزارت کشور به حاشیه‌ سازی‌ انتخاباتی

مرکزاطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در واکنش به خبرسازی برخی رسانه ها اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد: وزارت کشور فضای بداخلاقی و حاشیه سازی را مضر در انتخابات آینده می داند.

پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور: مرکزاطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در واکنش به خبرسازی برخی رسانه ها اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد: وزارت کشور فضای بداخلاقی و حاشیه سازی را مضر در انتخابات آینده می داند.

متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:

به منظور بهره گیری از اقدامات دولت و ایجاد روح امید در جامعه و نشان دادن تلاش مسئولان در رشد و شکوفایی همه جانبه کشور ، وزارت کشور وظیفه خود می داند که اطلاع رسانی شفاف و امید آفرین ِ ‌کارکرد استانداریها و فرمانداری ها را در دستور کار خود قرار دهد.

درپی انتشارخبرخلاف واقع دربرخی رسانه های همسو با ادعای « بسیج امکانات دولت برای روحانی» نکات ذیل جهت تنویر افکار عمومی و مخاطبان رسانه های مذکور اعلام می شود؛
1. دولت یازدهم دولت مستقر و درحال انجام وظیفه قانونی خود می باشد و طبیعتا گزارش عملکرد هرساله خصوصا پایان دوره را امر بدیهی، ضروری، وظیفه اداری و یک تکلیف حکومتی می داند.

2. رهبرمعظم انقلاب اسلامی در دیدار سوم شهریور95 با اعضای هیات دولت فرمودند؛‌ عملکرد دولت و اقدام آن بهترین تبلیغ برای دولت محسوب می شود. توقع این است که رسانه های گروهی در آستانه دهه فجر در تقویت کارکرد نظام و گزارش آن از استانداران و فرمانداران مطالبه گری کنند؛‌ نه اینکه درخواست وزیر کشور برای گزارش به مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب را که یک وظیفه اداری است،‌ امر تبلیغاتی قلمداد کنند.

3. مرحوم فقید سعید؛ آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سخنانی در روزهای پایان عمر به صراحت یادآورشدند که اطلاع رسانی در این دولت علیرغم کارهای صورت پذیرفته و عملکرد آن ضعیف می باشد. براستی کدام رسانه ها و کدام ساز و کار اطلاع رسانی،‌ باید اقدامات انجام شده را به عنوان کارکرد نظام بدور از جنجال های سیاسی به مردم گزارش دهد؟

4. دسترسی آسان دوستان منتقد دولت به این ابلاغیه،‌ حکایت از عدم طبقه بندی و محرمانه بودن آن دارد؛‌ همچون موارد دیگری که وزارت کشور طبق روال معمول در مناسبتهای مختلف از جمله هفته دولت و دهه فجر و نظائر آن،‌ به منظور ارائه گزارش و روند پاسخگویی مناسب صادر می کند که جا داشت منتقدین به طور کامل به ابلاغیه توجه می کردند،‌ نه اینکه به استناد برخی از مطالب، آنهم بصورت ناقص، حکم کلی صادر کنند و جنجال رسانه ای هدایت شده ای را به راه بیندازند و تصریح بند 13 ابلاغیه با این عبارت که: (( تاکید می شود که اجرای طرح تعامل رسانه ای نباید تداعی کننده رفتار سیاسی و انتخاباتی استانداریها تلقی گردد)) را بدلیل منافع سیاسی و حزبی بر عقلانیت و انصاف مبتنی بر مصالح ملی غلبه داده و نادیده بگیرند.

5. به منظور بهره گیری از اقدامات دولت و ایجاد روح امید در جامعه و نشان دادن تلاش مسئولان در رشد و شکوفایی همه جانبه کشور، وزارت کشور وظیفه خود می داند که اطلاع رسانی شفاف و امید آفرین ِ ‌کارکرد استانداریها و فرمانداری ها را در دستور کار خود قرار دهد و طبق روال همه دولت های گذشته معاونین سیاسی را بعنوان مس‍وول شورای اطلاع رسانی برای انجام هرچه بهتر این ماموریت انتخاب و برگزیند؛ لذا با قاطعیت و تاکید اجرای آن را از استانداریها در ایام دهه فجر مطالبه می نماید.

6. وزارت کشور خود را امین نظام - دولت - ملت می داند و از تمام توان و قدرت خود در راستای اعتلاء و اقتدار ملی کشور بهره می برد و خود را موظف به اجرای دقیق قانون در برگزاری انتخابات سالم پرشور و با مشارکت حداکثری میداند و این اطمینان را می دهد که رضایت حق تعالی، پایبندی به حفظ خون شهدا و آرمان حضرت امام و منویات مقام معظم رهبری و دفاع از حقوق و صیانت از آراء مردم را در این انتخابات وظیفه قانونی و شرعی خود می داند و فضای بداخلاقی و حاشیه سازی را مضر در انتخابات آینده می داند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگر اینها را نگید پس چی بگید؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج