۴۶۱۷۸۷
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ابوترابی فرد: اطاعت از رهبری را از هاشمی یاد گرفته ایم

نایب رئیس مجلس نهم مجلس شورای اسلامی گفت: اخلاق اطاعت از رهبری را در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی از مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فرا گرفته ایم.

خبرگزاری ایرنا: حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد، روز یکشنبه در مراسم بزرگداشت یار دیرین امام (ره) و رهبری در هفتمین روز از رحلت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مسجد حاج سید عزیزالله بازار تهران با اشاره به آیه ۲۰۰ از سوره آل عمران در قران کریم افزود: خداوند متعال در آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَ صابِرُوا وَ رابِطُوا وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ» ایمان آورندگان را به سه خصیصه ارزشمند دعوت می کند.
وی با تاکید بر اینکه قران کریم معلم بشر است، افزود: اصبروا به این معنا است که اهل ایمان باید آراسته به صبر باشند و این کلمه مبارک اشاره به صبر فردی است.
وی با تاکید بر اینکه جز در سایه استقامت و صبر، انسان به هیچ موفقیتی نمی رسد، گفت: در تربیت جسم بر اساس آموزه دینی است که انسان به اهداف خود می رسد و یکی از دلایلی که انسان‌ کارآمدی خود را از دست می‌دهد، عدم استفاده از آموزه های دینی در زندگی خویش است.
وی ادامه داد: یک انسان شایسته و کامل باید صابر و اهل ایمان باشد و اگر فردی که وارد بازار می‌شود صبور و با استقامت نباشد به هیچ چیز نخواهد رسید.
ابوترابی گفت: کلمه مبارک صابروا به معنای این است که آحاد جامعه برای رسیدن به هدف باید صبور و بردبار باشند.
وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت الله رفسنجانی از سعه صدر استثنایی برخوردار بود، افزود: اگر آن مرحوم زیر شکنجه‌ها استقامت نمی کرد، راه امام (ره) را راه نجات جامعه نمی‌دانست و در این راه راسخ نبود به هیچ توفیقی در عرصه های مختلف علمی و اجتماعی دست پیدا نمی کرد.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: صابرو از اصبروا مهمتر است به دلیل اینکه صبری گسترده تر و وسیع تری را که ناظر بر خیر جمعی و هدایت جامعه است شامل می شود و مرحوم رفسنجانی به خاطر اتحاد بین مردم نمونه بارز صبر و استقامت بود.
ابوترابی‌فرد گفت:دین صرفا برای حیات فردی نیامده است، بلکه آمده تا انسان را در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مدیریت کند ما نیاز به نظام سیاسی مقتدر و کارآمد داریم، از این رو همواره در خانه خدا فریاد تحولات اجتماعی مطرح است.
ابوترابی فرد با اشاره به اینکه کسبه، علمای دین، دانشمندان، کارآفرینان و همه مردم باید در کنارهم و متحد باشند، اظهار کرد:آنانی که با تصمیمات نادرست دیگران را نمی‌بینند، اول خود را دفن کرده‌اند. کسانی که در جهت منافع زودگذر خود گام برمی‌دارند، خویشتن را نابود کرده‌اند.
وی افزود: اگر همه در کنار رهبری باشیم، نقش تعیین‌کننده‌ای خواهیم داشت. دشمن می‌خواهد ما در کنار هم نباشیم، اما اراده الهی بر این بود که ما با هم باشیم.
ابوترابی فرد با اشاره به آیه «واعتصموا به حبل الله جمعیا» گفت: در این آیه همه مسلمانان بر اتحاد و چنگ زدن به قران کریم آن هم به صورت جمع تاکید شده است.
وی تاکید کرد: مرحوم آیت‌الله رفسنجانی در صبر جمعی در همه ادوار پیش و بعد از انقلاب و در دوران هشت سال دفاع مقدس نقش تعیین کننده در جامعه داشت.
ابواترابی‌فرد با اشاره به اینکه تمام آحاد جامعه باید در برابر دشمن استقامت داشته باشند، اظهار کرد: خیال نکنید دشمن با شما سرِ دوستی دارد. هشت سال در جنگ تحمیلی ایستادگی کردیم. دشمن همه دنیا را بسیج کرد. اگر در برابر تنگناها نمی‌ایستادیم اقتصاد ما نابود می‌شد.
وی افزود: یکی از نمادهای برجسته ایستادگی در برابر دشمن، دفاع مقدس بود ما در سایه این استقامت، قله‌های بلندی را فتح کرده و امروز بدون تردید یک قدرت بزرگ سیاسی نه در منطقه بلکه فرا منطقه ای هم هستیم.
ابوترابی فرد در ادامه گفت: یکی از ارکان مهم در کشور امنیت و قدرت نظامی و دفاعی است که به برکت مدیریت رهبر معظم انقلاب و بازوان توانمندی همچون مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفته است.
وی در مورد کلمه مبارک رابطوا در این آیه نیز گفت: بر اساس نظر محققان این کلمه در سه حوزه مصداق دارد؛ آحاد جامعه با یکدیگر رابطه مستحکم تری داشته باشند، حوزه دفاعی کشور باید در اوج رابطه تحت فرماندهی واحد متمرکز باشد و رابطه امت با امام و رهبر خویش منسجم و پایدار باشد.
نماینده سابق مجلس تصریح کرد: وجود چنین رابطه‌ای موجب انسجام و یکپارچه جامعه می شود و مرحوم رفسنجانی قدم‌های بلندی پس از ارتحال امام (ره) در فراهم کردن بستر تبعیت از رهبری برداشت و در این عرصه بسیار برجسته بود.
وی با تاکید براینکه یکی از مهمترین عوامل اقتدار نظام اسلامی، پیوند امت و رهبری است، افزود: دشمن همیشه بر همین نقطه هدفگیری داشته است و امروزه نه تنها شاهد پیوند عمیق بین رهبری و ملت ایران، بلکه شاهد پیوند امت اسلامی یمن، بحرین، سوریه، عراق، لبنان، یمن و بحرین با رهبری هستیم.
وی با اشاره به کلامی از نایب رئیس یکی از کشورهای اسلامی در خصوص خصایص مرحوم رفسنجانی گفت: ان مرحوم در نشستی اظهار داشت که به رغم اختلافات نظری در پاره ای مسایل با رهبری، خود را مطیع و وفادار به رهبر انقلاب می داند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج