۴۶۱۸۲۳
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

ناطق‌نوری: آیت‌الله اپوزیسیون نبود، رکن نظام بود

ناطق‌نوری سخنران مراسم هفتم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، آیاتی از قرآن را که بنا به گفته وی آیت‌الله مصداق آنها بود را قرائت کرد.

خبرآنلاین: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ناطق نوری امروز یکشنبه ۲۶ دی در ابتدای مراسم هفتم مرحوم آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در حرم مطهر امام خمینی (ره)، شعری را خواند و گفت: خوشا آنان که با عزت زگیتی بساط خویش برچیدند و رفتند، زکالاهای این آشفته بازار، محبت را پسندیدند و رفتند، خوشا آنان که در این صحنه خاک چو خورشیدی درخشیدند و رفتند. خوشا آنان که پا در وادی دوست نهادند و نلغزیدند و رفتند.

وی ادامه داد: ارتحال عالم عالیقدر روحانی مبارز، محقق و مفسر نو پرداز قرآن، سیاستمداری هوشمند، مدیری مدبر و مقتدر، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به پیشگاه حضرت ولی الله اعظم، امام بزرگوار، مقام معظم رهبری و خانواده محترم آن مرحوم به ویژه همسر محترمه اش یار و یاور دوران سخت ستمشاهی همدم و هم دل او بعد از انقلاب در تحمل ناملایمات و نامردمی ها و به ملت وفادار، هوشیار و بیدار ایران تسلیت عرض می کنم. از خداوند بزرگ برای آن شخصیت کم نظیر علو درجات خواستارم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی قرار شد در این مجلس باشکوه سخنران باشم، فکر می کردم چه آیه ای از آیات قرآن را که مناسب این مجلس و مناسب آن شخصیت است و او مصداق این آیه است انتخاب کنم. به قرآن مراجعه کردم انصافا دیدم یک آیه، دو آیه، پنج آیه، ۱۰ آیه و بلکه بیشتر آیاتی است که اگر انسان کمترین دقت را داشته باشد می تواند بگوید آیت الله هاشمی مصداق این نوع آیات است. همه آنها را نمی شود گفت فرصت سخنرانی نیز آنقدر نیست که به خواندن آن آیات بسنده کنم. اجمالا چهار-پنج آیه را انتخاب کردم. فقط قرائت می کنم و رد می شوم. بعد بحثم را شروع می کنم. آیاتی که به حق مرحوم آیت الله هاشمی مصداق کامل آیه ۵۴ سوره مائده، آیه ۹۶ سوره مریم، آیه ۱۰۰ سوره توبه، آیه ۳۰ سوره فصلت و آیه وَالَّذِينَ جَاءُوا مِن بَعْدِهِمْ يَقُولُونَ رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَلِإِخْوَانِنَا الَّذِينَ سَبَقُونَا بِالْإِيمَانِ وَلَا تَجْعَلْ فِي قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِينَ آمَنُوا رَبَّنَا إِنَّكَ رَءُوفٌ رَّحِيمٌ است. یا یکی از آن ها سوره مریم آیه ی ٩٦ است.کسانی که به عمل صالح ایمان دارند نزد مردم عزیز هستند، این اجتماع امروز،ختمی که توسط مقام معظم رهبری گرفته شد ،اجتماع قم و اجتماعات شهرهای دیگر این موضوع را نشان نمی دهد؟

رئیس مسئول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است. هاشمی زنده است با روش، منش و صحبتش آموزه هایی به ما می دهد و هم با فوتش.

وی ادامه داد: دیشب فکر می کردم از سال ۴۲ با این مرد بزرگ تاریخ معاصر معاشر بودم. قریب ۵۳ سال است که با او بودم در فراز و نشیب ها، مبارزات قم، دوران زندان، قبل و بعد از پیروزی انقلاب. اگر صفاتی را می گویم به پذیریم و بدانیم اینها مشاهدات و یقینیات من است. هاشمی روش‌اش و منش‌اش این درس ها را به ما داد. یک اینکه او در همه این دوره ها که خدمتش بودم جامعه روحانیت، قم، تهران و دیگر جاها می توانم شهادت دهم که کار برای غیر خدا انجام نمی داد. واقعا می خواستم این را یادداشت کنم وبه آن تأکیدکنم یاد امام افتادم که آن نام را برای مرحوم وزیری نوشت. مصداق آن هم می تواند هاشمی باشد. یکی از صفاتی که مرحوم هاشمی به شدت از آن متنفربود ریا و دوچهره بودن بود. متأسفانه در کشور ما و جامعه ما برخی ها هزار چهره هستند. آقای هاشمی از دو چهره بودن، ریا و دو گونه سخن گفتن بدش می آمد. چون چنین کسان از هر طرف باد بیاد باد می دهند. اوکار برای خدا می کرد.

وی در واکنش به تکبیر مکرر حضار در پایان هر جمله اش تاکید کرد: سخنرانیم ممکن است جای تکبیر زیاد داشته باشد. لذا خواهش می کنم تکبیر نگویید تا رشته کلام از دست خارج نشود.

وی ادامه داد: ایشان نجف خدمت امام رفت. تهران بگیر بگیر و خفقان بود. امام گفت برنگرد تهران برگردید دستگیر می شوی. او گفت من باید برگردم انقلاب به من نیاز دارد. برگشت و دستگیر شد.

ناطق نوری ادامه داد: زمان جنگ هاشمی فرمانده جنگ است، بعد که شرایط بحرانی می شود تمام زوایا را نوشت. امام در نامه می فرماید فرمانده محترم سپاه آمد اگر بخواهیم جنگ را ادامه دهیم این سلاح و این مقدار تانک و هواپیما و نیرو می خواهیم در نامه نوشت گفت من از رئیس محترم دولت خواستم چقدر می توانی اینها را تهیه کنی. گفت خزانه با مشکلات روبه روست. هاشمی به امام گفت ما به مردم گفتیم می جنگیم تا پیروزی. اگر شما فکر می کنید آسیب می بنید شرایط جنگ، کشور و منطقه ایجاب می کند که ما قطعنامه را بپذیریم بگذارید من به عنوان فرمانده جنگ اعلام کنم و قطعنامه را بپذیرم و شما به عنوان فرمانده کل دستور دهیم مرا دستگیر و محاکمه و اعدام کنند ولی این انقلاب بماند و شما بماند.

ناطق نوری همچنین یادآورشد:درس دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی درس مقاومت و صبوری است، من گاهی می ماندم که علی رغم تهمت ها ناملایمات و در حالی که کوهی از مشکلات وجود داشت صبح میامد و در جلسه مجمع تشخیص آرام و با لبخند حضور پیدا می‌کرد و این را دوستانی که در مجمع بودند نیز تصدیق می‌کنند.

وی با بیان ابن که درس دیگر هاشمی صبر و مقاومت است، گفت: هاشمی صبر را ذله کرده بود. من گاهی اوقات از این همه صبر و مقاومت این مرد می ماندم.

ناطق نوری اظهار داشت: قبل از انقلاب من برای ملاقات زندانیان رفتم. از یکی از زندانیان پرسیدم حال هاشمی چطور است. او گفت هاشمی را آنقدر شکنجه کرده اند که حالا در بیمارستان است.

وی در ادامه به ماجرای رد صلاحت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ اشاره کرد و گفت: زمانی‌که صلاحیت ایشان را برای انتخابات ریاست جمهوری به هر دلیلی رد کردند که البته به مخیله ما هم خطور نمی کرد که این اتفاق بیفتد، در حال آماده شدن برای رفتن به سفر بودم که با شنیدن این خبر، سفرم را لغو کردم و بازگشتم ، دیدم این بی معرفتی است که به سفر بروم. به دیدار ایشان به خانه اش رفتم و دیدم که او با خنده به استقبال من آمد. به من گفت وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم و استقبال و اشک شوق مردم را دیدم احساس کردم بار سنگینی بر دوش من است، اما وقتی خبر رد صلاحیتم اعلام شد، آرام ترین شب زندگی ام بود؛ چرا که باری از دوش من برداشته شد و وظیفه ام را هم انجام دادم. من از آیت الله هاشمی پرسیدم حالا می خواهی چه کنی و ایشان پاسخ داد مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنم زیرا انقلاب و نظام است که اهمیت دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مردان بزرگ تصمیمات بزرگ می‌گیرند و نمی‌ترسند و خودشان را فدا می‌کنند، گفت: آن زمان نفت بشکه‌ای ۱۲ دلار بود، مرحوم هاشمی لایحه به مجلس آورد گفتم کم می‌آوریم، شما نوشتید بشکه‌ای ۱۶ دلار، نمی‌خرند، کلی بحث کردیم چندین جلسه گذاشتیم و به یک جمع‌بندی رسیدیم. بدون حرف و بحث نباید دعواهای را به رادیو و تلویزیون بکشانیم. هرچه پتروشیمی، سدها و هر آنچه آبادی در کشور است متعلق به زمان هاشمی است، با نفت بشکه‌ای ۸ دلار کشور را اداره کرد، عده‌ای گفتند کشور را فروخت اما این چنین نبود، هاشمی روشن و آزاد بود و روی اصول انقلاب با کسی معامله نمی‌کرد و عده‌ای نافهم این را نفهمیدند.

ناطق نوری ادامه داد: گاهی مغرضانی می گفتند هاشمی کشور را به باد می دهد.اما هاشمی به من می گفت به این حرف ها گوش نکن این ها متوجه نیستند، کشور را باید ساخت. در مصاحبه ای که در تشییع ایشان جناب سردار سلیمانی با خبرگزاری ها انجام می داد در وصف هاشمی گفت: هاشمی تا آخر همان بود که از اول بود.

رئیس دفتر بازرسی ویژه مقام معظم رهبری ادامه داد: در سال های اخیر کسانی به نزد هاشمی می رفتند و می گفتند چرا در مقابل تخریب ها واکنش نشان نمی دهید. هاشمی گفت انقلاب و مقام معظم رهبری خط قرمز های من هستند. به هیچ وجه از این دو عبور نخواهم کرد.

ناطق نوری گفت: خودمان قبل از همه باید مراقب باشیم، کار را خودمان خراب نکنیم بگوییم دشمن. برخی شبکه های علیه هاشمی برنامه پخش کردند من تشکر می کنم از یک برادری که تلفنی به آنها پاسخ داد. این هاشمی جزء تشکیل دهندگان شورای انقلاب بود اولین و بنیانگذاری مجلس شورای اسلامی بود نقش اساسی در تدوین مجلس قانون اساسی بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت مظام با اشاره به اینکه مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی سه درس داشت، گفت: دشمنان بدانند این نظام قطعا دشمن دارد، حواسمان باشد؛ دشمن، دشمن است. ما کارهای خودمان را پای نفوذی نگذاریم ، کار را خودمان خراب نکنیم بعد بگویم دشمن، دائم علیه هاشمی تبلیغ کردند و شبکه‌های ضد انقلاب پشت سرش حرف‌ها زدند، اما هاشمی فرمانده همان جنگی بود که شما پشت صدام بودید، هاشمی جزو ارکان انقلاب بود، اولین رئیس مجلس بود، نقش اول را درانتخاب رهبری داشت، هاشمی که مردم اینچنین بدرقه‌اش کردند اپوزیسیون نبود بلکه رکن ایران بود.

او گفت: این حضور شما در مراسم هاشمی معادلات دشمنان را بهم ریخت من را می‌شناسید هیچ ادعایی ندارم خواهش من این است وقتی از چپ و راست با این اجتماع معادلات بهم ریختید این اجتماع را داشته باشید این منافات با سلایق مختلف نیست، در مشترکات باهم باشید و روی اختلاف‌ها بحث کنید و اگر قانع نشدید، تهمت نزنید در منطقه، اطراف ما آتش است.باید قدر حضور رهبری در این شرایط را بدانیم و ید واحده باشیم.

ناطق نوری افزود: هر شخصیت بزرگی در تاریخ در کنارش جفایی بوده است. شما سرگذشت امیر کبیر، آیت الله کاشانی و مصدق را می دانید. این خیلی بد است که شخصیت هایمان تا هستند به آن ها توهین کنیم و تا رفتند بر سرمان بزنیم.

وی به مظلومیت آیت الله شهید دکتر بهشتی اشاره کرد و گفت: شما می دانید که چه جفا ها به او شد و بعد از این که به شهادت رسید، مشخص شد که چه کسی را از دست داده ایم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنان خود گفت: آخرینِ این مظلومان هاشمی رفسنجانی بود و بعد از این خدا می داند که نوبت چه کسی باشد. ای کاش شما مردم روز عاشورا بودید با این تشییعی که هاشمی را کردید تا زینب روز عاشورا تنها نبود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      سعی کنیم ایشون رو همان گونه که بوده معرفی کنیم نه کمتر نه بیشتر

    • بدون نام

      درود بر آقای ناطق نوری که بدون هیچ کمو کاستی ویژگیهای منحصر به فرد آبت الله هاشمی را بازگو کردند تا کسانی که چشم دیدن این هم خوبی را ندارند از حسادت بمیرند.وگمتر در پی تفرقه ودودستگی بین ملت باشند.

    • انسان

      عزیزم آقای ناطق درسته ولی از 88 به بعد اپوزسیون بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج