۴۶۲۰۳
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نظر احمدی نژاد درباره ولایت فقیه

ولايت فقيه اين نيست که جبهه سياسي براي يک عده‌اي خاص باشد که خود را پشت آن مخفي کنند و بازي‌هاي انتخاباتي خود را پيش ببرند، بحث از اين موضوع بالاتر است.

خبرگزاری ایسنا: رئيس‌جمهور با بيان اين‌که در برنامه‌ريزي‌ حکومتي ما هنوز مسجد جايگاه محوري و اساسي را پيدا نکرده است، اظهار کرد: هيچ کدام از ما مسئول اين نيستيم که مارک بر پيشاني افراد بزنيم که چه کسي بهشتي يا جهنمي است، اين را فقط خداوند و قلب آن انسان مي‌داند.

محمود احمدي‌نژاد در ديدار مسئولان ستاد عالي و فعالان کانون‌هاي فرهنگي و هنري مساجد با بيان اين‌که هر چقدر از مساجد و اهميت آن صحبت کنيم کم است، افزود: مسجد داراي ابعاد فراواني است و در واقع بايد گفت ابعاد مسجد به موازات ابعاد وجودي انسان گسترش پيدا مي‌کند به گونه‌اي که تمام نيازهاي اصلي انسان از طريق مسجد قابل تامين است.

اين بالاترين مقام اجرايي کشور در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با بيان اين‌که هيچ کدام مسئول اين نيستيم که مارک بر پيشاني افراد بزنيم که چه کسي بهشتي يا جهنمي است و اين را خداوند و قلب آن انسان مي‌داند، گفت: شهيد مطهري مي‌فرمايند جاذبه بايد در حد اعلا و حداکثر ممکن باشد و دافعه در حداقل ضرورت و اين دستور تربيتي است.

رئيس‌جمهور گفت: ‌اگر ما داراي يک انديشه جهاني که بتواند جهان را به سمت سعادت هدايت کند نباشيم، داخل ايران را هم نمي‌توانيم اداره کنيم.احمدي‌نژاد با بيان اين‌که آنهايي که ما دشمن بشريت مي‌شناسيم و در واقع دشمن حقيقت انسان هستند دنيا را با انديشه و اراده جهاني اداره مي‌کنند، افزود: آنها شعارهايي که انتخاب مي‌کنند براي همه است، ولو پشت آن چپاول و فريب باشد.

مي‌گويند آزادي، دموکراسي و حقوق بشر، داخل تهران هم وقتي کسي اين شعارها را مي‌شنود از آن خوشش مي‌آيد، آنها شعاري که مي‌دهند شعارشان در قلب کشور اسلامي هم خريدار دارد، ما چه بايد بگوييم؟، اسلام چه مي‌گويد؟وي با بيان اين‌که يک دين بيشتر نيست و آن اسلام است افزود: هر کدام از پيامبران نيز نسبت به وضعيت بشر در هنگام ارائه اسلام آن را يک قدم جلوتر بردند و پيامبر اسلام اکمل آن را عرضه کرد.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌که حقيقت دين يکي است و نگاه ما بايد سعادت‌بخش و نجات‌بخش بشر باشد و در جهت رفع موانع در برابر بشريت حرکت کنيم، گفت: اگر اين نگاه را داشته باشيم، خود به خود بسياري از هجمه‌ها رنگ مي‌بازد؛ چراکه اگر حقيقت مکتب اسلام به دنيا معرفي شود، دست شيطان به آن نمي‌رسد و همه آن را قبول دارند.احمدي‌نژاد با بيان اين‌که آنها مي‌گويند دموکراسي و حقوق بشر و ما مي‌گوييم حکومت عدالت، پاکان و صالحان، افزود: ما در عقل و نقل نيز استدلال کافي براي اثبات اين امر داريم.

اين بالاترين مقام اجرايي کشور با اعتقاد به اين‌که بهترين کساني که بايد اين انديشه‌ها را به آنها ارائه دهيم، جوانان خودمان هستند، گفت: خداوند مسجد را ايجاد کرد که ذکر خداوند و حضرت مهدي(عج) در آن جريان داشته باشد و در واقع تمرين امامت باشد. جمهوري اسلامي ايران نيز تمرين امامت است، در واقع ايستگاهي است براي تمرين امامت و ولايت.

در ادامه اين جلسه رئيس‌جمهور در پاسخ به سوال يکي از حضار در ارتباط با بحث ولايت فقيه به عنوان حلقه واسطه بين انسان و امامت، گفت: جمهوري اسلامي تمرين امامت و ولايت است، همه عظمت جمهوري اسلامي از آن امام و شهداست و در واقع اين راهي است که آنها باز کرده‌اند و نظام ولايت فقيه پشت آن به امام زمان(عج) محکم است و در واقع براي امام زمان و استقرار حکومت امام زمان(عج) است.

وي گفت: ولايت فقيه اين نيست که جبهه سياسي براي يک عده‌اي خاص باشد که خود را پشت آن مخفي کنند و بازي‌هاي انتخاباتي خود را پيش ببرند، بحث از اين موضوع بالاتر است. ما نبايد اين موضوع را بياوريم در قالب بحث‌هاي کليشه‌اي يا دم دستي.احمدي‌نژاد با بيان اين که در زمان يک عده‌اي خود را طرفدار بازار معرفي کردند و عده‌اي ديگر طرفدار مستضعفين ولي در واقع هيچ کدام به واقع طرفدار بازار يا مستضعفين نبودند، گفت: بعد آمدند چپ و راست را مطرح کردند و بعد اين ور و آن ور، اينها بازي سياسي است.

رئيس‌جمهور با بيان اين که بحث امامت و ولايت فقيه بحث‌هاي مبنايي و متعالي است، اظهار کرد: نبايد در سطح کارهاي دم دستي آن را پايين آورد.وي با بيان اين‌که هر کس ذره‌اي به انديشه‌هاي الهي معتقد باشد، زير پرچم ولايت است و در واقع ولايت متعلق به تمام بشريت است، گفت: نقطه هجمه اصلي شيطان اين است که انسان را از خود و امام غافل کند و مي‌گويد در مورد هر چيزي مي‌خواهيد صحبت کنيد ولي از امامت و ولايت صحبت نکنيد.

رئيس‌جمهور با بيان اين‌که من تقسيم‌بندي سني و شيعه را قبول ندارم، چراکه پيامبر ما همگي يکي است و دين هم يکي بيشتر نيست، افزود: وحدت بايد حول محور امام شکل گيرد و در واقع شان امام ايجاد وحدت بين بشريت خداپرست در برابر شيطان است.احمدي‌نژاد با بيان اين‌که ما اين موضوعات اساسي را کنار گذاشته‌ايم و راجع به فرعيات گفت‌وگو مي‌کنيم، گفت: مگر کسي مي‌تواند حقيقت امام را نفي کند. امام متعلق به بشريت است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج