جاباما
۴۶۲۱۵۰
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

دست و دل بازی امیر قطر برای مردم غزه

امیر قطر پس از دیدار با اسماعیل هنیه در دوحه دستور کمک به حل بحران برق نوار غزه و ارائه کمک مالی ۱۲ میلیون دلاری به این منطقه را داد که قرار است از امروز (دوشنبه) روند انتقال سوخت لازم برای راه اندازی نیروگاه برق غزه از دوحه آغاز شود.

خبرگزاری ایسنا: امیر قطر پس از دیدار با اسماعیل هنیه در دوحه دستور کمک به حل بحران برق نوار غزه و ارائه کمک مالی ۱۲ میلیون دلاری به این منطقه را داد که قرار است از امروز (دوشنبه) روند انتقال سوخت لازم برای راه اندازی نیروگاه برق غزه از دوحه آغاز شود.

محمد عمادی، فرستاده قطر به نوار غزه و رئیس کمیته بازسازی این منطقه اعلام کرد که طی تماس تلفنی با "ظافر ملحم" قائم مقام وزیر نیروی فلسطین در رام الله به وی اطلاع داده است که شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر وعده پرداخت چهار میلیون دلار ماهیانه و به مدت سه ماه به منظور کمک به حل بحران برق نوار غزه و کاهش فوری درد و رنج ساکنان غزه را داده است.

عمادی طی بیانیه‌ای مطبوعاتی که کمیته قطری بازسازی نوار غزه آن را منتشر کرد، خاطرنشان ساخت که این مبلغ به صورت فوری به حساب تشکیلات خودگردان فلسطین واریز خواهد شد تا از شدت بحران برق در نوار غزه کاسته شود.

وی تصریح کرد که تماس‌های گسترده‌ای با دولت تشکیلات خودگردان فلسطین و سازمان نیرو و دیگر مراجع ذیربط برای بررسی ساز و کار و طرح های پیشنهادی به منظور حل کامل بحران برق غزه برقرار کرده است.

عمادی همچنین تاکید کرد که این دستورات امیر قطر پس از دیدار وی با اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در دوحه و به منظور پیگری تلاش های گسترده برای حل بحران برق نوار غزه اتخاذ شده است.

غزه با بحران شدید قطع برق مواجه است و این وضعیت در فصل سرد زمستان شدت بیشتری به خود گرفته است؛ به طوری که ساکنان غزه طی ۲۴ ساعت شبانه روز تنها چهار ساعت از نعمت برق بهره مند هستند.

در همین راستا، اسماعیل هنیه نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ظهر روز یکشنبه در شهر دوحه با شاهزاده تمیم بن حمد امیر کشور قطر دیدار و گفتگو کرد.

دفتر اسماعیل هنیه با صدور بیانیه‌ای درباره این دیدار اعلام کرد که هنیه و امیر قطر در این دیدار مسائل متعدد سیاسی و حیاتی را به تفصیل مورد بررسی قرار دادند که از جمله آنها می‌توان به بحران برق نوار غزه اشاره کرد.

شیخ تمیم بن حمد پس از این دیدار به مهندس محمد عمادی فرستاده قطر در نوار غزه دستور تحرک فوری برای اجرای اقدامات عملی در زمینه حل بحران برق نوار غزه را داد و اسماعیل هنیه نیز از قطر و امیر این کشور به خاطر مواضع دوستانه و صادقانه تشکر و قدردانی کرد.

امیر قطر همچنین حمایت بین‌المللی را برای بررسی مشکل برق غزه خواستار شد و گفت: باید به صورت ریشه‌ای به حل این معضل پرداخت.

جنبش حماس نیز اعلام کرد، ترکیه با انتقال سوخت برای راه اندازی نیروگاه برق غزه موافقت کرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج