۴۶۲۱۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واکنش‌های جهانی به اعدام سه جوان بحرینی

در پی اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه، برخی کشورها و نهادهای بین المللی این اقدام را محکوم کردند.

خبرگزاری ایسنا: در پی اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی به دست رژیم آل خلیفه، برخی کشورها و نهادهای بین المللی این اقدام را محکوم کردند.
شورای سیاسی انصارالله یمن در بیانیه‌ای بر حمایت کامل خود از مردم بحرین و مسئله عادلانه آن‌ها تأکید کرد و از جهان عرب و اسلام و نهادهای عربی و کشورهای مرتبط با حقوق بشر خواست این جنایت‌های شنیع را محکوم کنند.

در این بیانیه آمده است: نظام بحرین با سیاست کشتار و شکنجه خود در حق مردمش، حمایت از نظام سعودی و نظام‌های استکبار جهانی را که مزدوران خود را در منطقه برای سرکوب مردم و غارت ثروت‌های آن‌ها به کار می‌گیرند، ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: جوانانی که نظام بحرین آن‌ها را اعدام کرد، حق طبیعی خود را درباره بیان مواضع و دیدگاه‌هایشان درخصوص آزادی، کرامت و استقلال می‌خواستند. این جنایت شنیع یکی از سلسله جنایت‌ها و ظلم‌هایی است که از سال‌ها پیش و در مقابل چشم و گوش مردم جهان علیه مردم بحرین روا داشته شده است.

حزب‌الله لبنان نیز ضمن محکوم کردن اعدام سه جوان بحرینی، تأکید کرد: نظام بحرین و کشورهای عربی و غربی که از این نظام حمایت به عمل می‌آورند مسئولیت این جنایت را برعهده دارند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: سکوت جهان در قبال این جنایت‌ها و همدستی رسانه‌ها در کم اهمیت جلوه دادن این جنایت، باید از سوی تمامی گروه‌های آزاده جهان محکوم شود. چنین اعدام‌هایی هرگونه فرصتی را برای حل سیاسی بحران در بحرین از بین برده و این کشور را به سوی آینده‌ای نامعلوم خواهد برد که ثبات بحرین و تمامی منطقه را تهدید می‌کند.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در واکنش به اعدام سه جوان بحرینی گفت: چنین اقداماتی بی‌تردید بر روابط انگلیس با بحرین تأثیر خواهد گذاشت.

وی گفت: ما کاملا با مجازات اعدام مخالفیم و موضعمان در تمامی شرایط همین گونه است. مقامات بحرین به خوبی موضع ما را درک می‌کنند.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز ضمن محکوم کردن اعدام جوانان بحرینی، گفت: محافل بین المللی و حقوق بشر و تمامی نهادهای جهان به شفاف نبودن روند محاکمه ناعادلانه این سه جوان بحرینی اذعان کردند.

وی افزود:دولت بحرین با اقدامات نسنجیده خود بار دیگر نشان داد که خواهان حل مسالمت آمیز و باز کردن راه در مقابل حل بحران در یمن نیست بلکه دنبال راهکارهای امنیتی و سرکوب و کشتار معترضان بی‌گناه است.

بهرام قاسمی گفت: متأسفانه در زمانی که مردم بحرین و رهبران سیاسی آن‌ها و شخصیت‌های دینی و محافل بین المللی بر حل و فصل بحران یمن از طریق مذاکره و برخورد سازنده تأکید دارند دولت بحرین برای تشدید تدابیر امنیتی و فشار آوردن بر رهبران مخالفان و اعدام زندانیان سیاسی تلاش می‌کند.

اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش " النجباء" عراق نیز گفت: اعدام این سه جوان مبارز لکه ننگی بر پیشانی غرب است که همواره از این نظام وحشی حمایت کرده است.

وی گفت: آنچه در بحرین رخ می‌دهد تجلی چهره شنیع غربی‌هایی است که مدعی حمایت از آزادی‌ها هستند. حکم‌های اعدام ظالمانه احکام غیرقانونی هستند و آل خلیفه باید از مستی بیرون بیایند و بدانند که مردم بحرین هرگز تسلیم نخواهند شد.

نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق در بیانیه‌ای گفت‌: دولت بحرین رویارویی با مردم خود را برگزیده است. عراقی‌ها همگی این جنایت شنیع و برخورد انتقام جویانه را محکوم می‌کنند و از مقامات بحرین می‌خواهند کشتار و بازداشت را که به تنش بیشتر می‌انجامد، متوقف کنند.

وی تأکید کرد: خون پاکان همواره قوی‌تر از طغیان و سلطه‌جویی است. ما از نهادهای انسانی و حقوق بشر در منطقه و جهان می‌خواهیم نقض‌ها در بحرین را پیگیری و محکوم کنند.

مسئول بخش اعدام‌های غیرقانونی سازمان ملل نیز اعدام جوانان بحرینی را خارج از چارچوب قانون دانست و تأکید کرد که این سه جوان در معرض شکنجه قرار گرفته‌اند و محاکمه آن‌ها ظالمانه بوده است.

اتحادیه اروپا نیز اجرای حکم اعدام سه جوان بحرینی را عقب‌نشینی خطرناکی در زمینه حقوق بشر دانست و مخالفت خود را با مجازات اعدام در هر شرایطی اعلام کرد.

این اتحادیه بر مخالفتش با خشونت به عنوان یک ابزار سیاسی تأکید و اشاره کرد که این اتحادیه خواهان آشتی ملی فراگیر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج