جاباما
۴۶۲۲۹۷
۵۲۱۳
۵۲۱۳
پ

عطر باستانی درخت کندر هندی

بیش از ۵۰۰۰ سال است که اعراب دو عطر بسیار باارزش را تجارت می کنند که از درختانی که منحصرا در انتهای جنوبی عربستان رشد می کنند، به دست می آید.

برترین ها: بیش از ۵۰۰۰ سال است که اعراب دو عطر بسیار باارزش را تجارت می کنند که از درختانی که منحصرا در انتهای جنوبی عربستان رشد می کنند، به دست می آید. شیره معطر خشک شده با کاروان از صحرای سینا به مصر منتقل شده و از آنجا با کشتی به فواصل دور در دریای مدیترانه فرستاده می شوند. یونانیان، رومیان، مصریان، اسرائیلی ها و فرهنگ های دیگر از این عطر به عنوان بخشی از مراسم مذهبی خود استفاده می کردند و در آیین های تدفین نیز استفاده می شود. طبق انجیل متی کندر یکی از سه هدیه ای بود که برای تولد عیسی مسیح توسط سه مرد خردمند آورده شد.

علاوه بر خواص معطر آن، کندر خواص کاربردی زیادی نیز دارد. دود حاصل از سوزاندن آن پشه و دیگر حشرات را دور می کند. به طور سنتی، کندر برای درمان طیف گسترده ای از بیماری ها از جمله زخم معده، فشارخون بالا، تهوع، تب، سوء هاضمه، سرفه و بهبود پس از زایمان استفاده می شد.
تجارت این ماده معطر بین قرن ۱۳ قبل از میلاد و قرن چهارم میلادی رونق داشت و بازرگانان عرب را به ثروتمندترین های جهان تبدیل کرد. اما وقتی مسیحیت دین غالب شد، سوزاندن اجساد با دفن کردن جایگزین شد و تقاضا برای این ماده بسیار کم شد. استفاده از لوازم آرایشی نیز به شدت در دنیای مسحیت کاهش یافت زیرا تجمل و زیاده روی در لذات جسمانی نکوهیده بود. تجارت عطر به آرامی منسوخ شد و بسیاری از شهرها در کنار مسیرهای تجاری کم کم متروکه شدند. جمعیت درختان کند به آرامی کم شد که تا حدی به دلیل بهره برداری بیش از حد بود. به علاوه سوزاندن، چرا و حملات سوسک ها نیز موجب کم شدن این درختان شد.
یکی از سایت های اصلی که این درخت هنوز در آن رشد می کند وادی داوکاه در عمان است. این دره خشک ۵۰۰۰ درخت کندر دارد که قدیمی ترین آن ها حدود ۲۰۰ سال سن دارد. شیره درختان اینجا هنوز توسط مردم محلی برداشت می شود. این وادی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.
عطر باستانی درخت کندر هندی
عطر باستانی درخت کندر هندی
عطر باستانی درخت کندر هندی
عطر باستانی درخت کندر هندی
عطر باستانی درخت کندر هندی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج